  • 1. Data: 2020-07-17 11:17:19
    Temat: Dekodery Cyf Polsat - NC+ i inne
    Od: Grzegorz <b...@i...pl>

    czy ktoś z was miał okazję obadać zużycie prądu w trybie "Stand - By" ??
    , bo w ich instrukcjach jest zalecenie żeby nie wyłączać tego z prądu a
    prawie wszędzie mówią że takie trzymanie urządzeń w tym trybie jest
    zupełnie bez sensu.

  • 2. Data: 2020-07-17 11:22:23
    Temat: Re: Dekodery Cyf Polsat - NC+ i inne
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/07/2020 11:17, Grzegorz wrote:
    > czy ktoś z was miał okazję obadać zużycie prądu w trybie "Stand - By" ??
    > , bo w ich instrukcjach jest zalecenie żeby nie wyłączać tego z prądu

    Pewnie dlatego że wtedy kiepsko nagrywają na wewnętrzny dysk ...

  • 3. Data: 2020-07-17 12:15:10
    Od: Grzegorz <b...@i...pl>

    > Pewnie dlatego że wtedy kiepsko nagrywają na wewnętrzny dysk ...

    a jak taki dekoder nie ma dysku wewnętrznego ?

  • 4. Data: 2020-07-17 12:26:08
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Grzegorz <b...@i...pl> napisał(a):
> [...]
    > bo w ich instrukcjach jest zalecenie żeby nie wyłączać tego z prądu a
    > prawie wszędzie mówią że takie trzymanie urządzeń w tym trybie jest

    Pewnie chodzi o szybsze wstawanie ze stand-by niż z resetu.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2020-07-17 13:06:03
    Od: on <o...@o...no>

    > Pewnie chodzi o szybsze wstawanie ze stand-by niż z resetu.

    To też, ale podejrzewam, że głównie chodzi o klucze CAS (ECM/EMM). Jeśli
    dekoder będzie długo wyłączony, to załadowanie nowych kluczy może chwilę
    potrwać, a widz od razu chciałby oglądać TV.

  • 6. Data: 2020-07-17 14:11:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/07/2020 12:15, Grzegorz wrote:
    > a jak taki dekoder nie ma dysku wewnętrznego ?

    To wtedy możesz być niemile zaskoczny: za 5 minut mecz 7-ligowego klubu
    na żywo z Bangladeszu, ziomale z browarami i paczką czipsów czule
    przytuleni na kanapie, a tu autualizacja softu ...

  • 7. Data: 2020-07-17 15:51:11
    Od: Grzegorz <b...@i...pl>

    w zasadzie jestem ciekawy dlaczego np. dekoder Cyf Polsatu HP5000
    startował natychmiast po włożeniu wtyczki do gniazdka a te nowe mulą
    nawet ok. 1 minuty ?

  • 8. Data: 2020-07-21 09:36:35
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-07-17 o 12:26, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Pewnie chodzi o szybsze wstawanie ze stand-by niż z resetu.

    Ani NC , ani CP, tylko inny polski operator miał kiedyś takiego boxa,
    który na początku działał w miare OK i wstawanie z głębokiego standby
    nie sprawiało mu kłopotu.
    Ale potem doładowano go usługami typu netflix, youtube, i kilka jeszcze
    typu vod. Wtedy klienci zaczęli skarżyć się na zbyt długi czas od
    naciśnięcie power na pilocie do pełnej operatywności. Workaround to był
    nie usypiać, kosztem poboru energii.
    I zamiast 2W w standby, brał 15W w pseudo-standby, a jak pracował, to
    25W. Długie wstawanie po podłączeniu zasilania zostało, tego już nie
    dało się przeskoczyć. Dlatego zalecenie "nie wyłączać".

    Nie trzeba było mieć miernika energii, wystarczyło położyć rękę na
    obudowie w pseudo-standby, była prawie tak ciepła, jak w stanie
    normalnej pracy. W zasadzie tylko HDD był usypiany, żeby go nie było
    słychać.
    Skargi klientów się skończyły, jeden narwany posiadacz miernika energii
    złożył reklamację na zbyt duży pobór prądu w standby. Wymieniono mu na
    nowszy model, o większej mocy obliczeniowej, który w low energy wstawał
    już w akceptowalnym czasie, pomimo obładowania softem.
    Stary model wymarł śmiercią naturalną, przyspieszoną przejście Youtube'a
    na lepsze kodeki, lepsze rozdziałki. Nie dało się już supportować YT na
    tym słabym hardwarze. Kto reklamował brak YT, to mu wymieniano, kto nie
    używa YT, pewnie ma tego STBka do dziś :)

    --
    viktorius