  • 1. Data: 2020-07-16 08:37:41
    Temat: zasilacz do kamerki samochodowej
    Od: Peter <p...@o...pl>

    Jak włączę kamerkę samochodową na zasilaczu to obraz sieje i siada gps w
    nawigacji, jak działa tylko na baterii to wszystko OK

    czy warto kupić jakiś dobry zasilacz samochodowy z filtrem ? czy to coś
    pomoże ?

    myślałem że może podepnę bezpośrednio kamerkę samochodową do gniazda 12V
    np przez rezystor ~~5ohm 5W ????

  • 2. Data: 2020-07-16 09:49:12
    Temat: Re: zasilacz do kamerki samochodowej
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jakim zasilaczu? Co to za kamerka, która nie ma w komplecie przetwornicy
    > dla gniazda 12V?

    jemu właśnie o to chodzi. Też miałem taką z siejącym zasilaniem.

  • 3. Data: 2020-07-16 09:51:53
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Peter <p...@o...pl> napisał(a):
> [...]

    > pomoże ?
    > myślałem że może podepnę bezpośrednio kamerkę samochodową do gniazda 12V

    Kamerka wymaga pewnie określonego napięcia, np. 5V. Jak chcesz je zapewnić
    rezystorem? Jeśli kamerka wymaga 5V to użyj po prostu samochodowej
    przetwornicy USB dla gniazda 12V. Chyba że właśnie taką testujesz i Ci sieje
    zakłóceniami?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 4. Data: 2020-07-16 10:23:05
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    sirapacz <n...@s...pl> napisał(a):
    > jemu właśnie o to chodzi. Też miałem taką z siejącym zasilaniem.

    Trzeba więc poszukać innej. Niestety producenci nie podają poziomu zakłóceń,
    więc trzeba będzie trochę potestować, najlepiej od razu odrzucając te
    najtańsze.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2020-07-16 10:43:44
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Trzeba więc poszukać innej. Niestety producenci nie podają poziomu
    > zakłóceń, więc trzeba będzie trochę potestować, najlepiej od razu
    > odrzucając te najtańsze.

    Zamiast zasilacza do zapalniczki warto spróbować ładowarki od telefonów
    na gniazdo zapalniczki i potestować która lepiej działa. To to samo w
    końcu ale tańsze.

  • 6. Data: 2020-07-16 11:12:15
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f0ff5b2$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    user Peter pisze tak:

    > myślałem że może podepnę bezpośrednio kamerkę samochodową do
    > gniazda 12V np przez rezystor ~~5ohm 5W ????

    ależ wodzu tak to nie

    Jeśli kamerka bierze niedużo prądu (tak około 500mA) to możesz sobie
    zrobić zasilacz na LM2940CT-5.0 przykręcony do małego radiatora.
    Będzie sie grzał ale nie będzie siał.

    https://www.electrothinks.com/2020/05/DC-to-dc-7-25v
    -to-5v-step-down-power-supply-with-7805.html

    Albo pozostaje ci szukanie przetwornicy która nie sieje
    metoda kup i testuj.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 7. Data: 2020-07-16 13:04:01
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 16-07-2020 o 08:37, Peter pisze:
> [...]
    > nawigacji, jak działa tylko na baterii to wszystko OK
    >

    > czy warto kupić jakiś dobry zasilacz samochodowy z filtrem ? czy to coś

    Trafił Ci się jeden z gorszych zasilaczy. Normalne zasilacze 5V USB nie
    generują zauważalnych zakłóceń. Poszukaj najlepiej oryginalnych
    zasilaczy do markowych telefonów.

    > myślałem że może podepnę bezpośrednio kamerkę samochodową do gniazda 12V
    > np przez rezystor ~~5ohm 5W ????

    Spalisz kamerę.

    yabba

  • 8. Data: 2020-07-16 14:20:30
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Peter <p...@o...pl> wrote:

    > Jak włączę kamerkę samochodową na zasilaczu to obraz sieje i siada gps w
    > nawigacji, jak działa tylko na baterii to wszystko OK

    Tak jak ci inni napisali -- spróbuj markowej ładowarki do telefonu. Jest
    szansa, że rozwiąże problem.

    > myślałem że może podepnę bezpośrednio kamerkę samochodową do gniazda 12V
    > np przez rezystor ~~5ohm 5W ????

    Spalisz kamerę.

    --
    W poczekalni u psychiatry wariaci wyzywają się wzajemnie:
    - Świr, świr.

  • 9. Data: 2020-07-17 14:47:35
    Od: K <n...@e...com>

    On 16/07/2020 07:37, Peter wrote:
> [...]
    > pomoże ?
    >

    > myślałem że może podepnę bezpośrednio kamerkę samochodową do gniazda 12V

    Do zestawu Hardware Kit do Nextbase 522GW dodaja taki ferrytowy filterek
    na kabel:

    https://www.nextbase.com/en-gb/accessories/series-2-
    hardwire-kit-special-offer/

    Mam to u siebie i zadnych zaklocen ani w DAB ani GPS nie mam.

  • 10. Data: 2020-07-17 14:48:38
    Od: K <n...@e...com>

    On 17/07/2020 13:47, K wrote:

> [...]
    hardwire-kit-special-offer/

    > Mam to u siebie i zadnych zaklocen ani w DAB ani GPS nie mam.

    Duzo nie kosztuje, a moze pomoc:
    https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=
    p2380057.m570.l1311.R3.TR4.TRC1.A0.H0.XFerrite+core.
    TRS0&_nkw=ferrite+core+clip+on&_sacat=0