  • 1. Data: 2020-07-17 11:13:14
    Temat: Zasilacz do ładowarki do wkretarki
    Od: Kris <k...@g...com>

    Zapodziałem gdzies zasilacz do ładowarki od wkretarki
    ladowarka 9,6v taka
    https://zapodaj.net/617191d9227c3.jpg.html
    https://zapodaj.net/20c0d127d7bd5.jpg.html
    https://zapodaj.net/f8f8dec6f8485.jpg.html
    Jaki zasilacz do niej powinienem mieć?

  • 2. Data: 2020-07-17 11:18:57
    Temat: Re: Zasilacz do ładowarki do wkretarki
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/07/2020 11:13, Kris wrote:
    > Zapodziałem gdzies zasilacz do ładowarki od wkretarki
    > ladowarka 9,6v taka

    A w środku rezystor :D Może dobrze, że się zapodziało.

    > Jaki zasilacz do niej powinienem mieć?

    A to jest NiMH czy NiCd?

    Z resztą sa też uniwersalne:

    https://allegro.pl/oferta/automatyczna-ladowarka-4s-
    8s-4-8v-9-6v-nicd-nimh-7389339297

  • 3. Data: 2020-07-17 11:41:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 17 lipca 2020 11:19:01 UTC+2 użytkownik heby napisał:

    > A w środku rezystor :D Może dobrze, że się zapodziało.

    Nie znam się na tym myślałem ze do "ładowarki" której fotki wstawiłem wystarczy
    podłączyć zasilacz o odpowiednim napięciu i będzie git
    Zasilaczy w przydasiach mam cały karton to myślałem coś dobrać. 9v czy 10v czy 9,6v
    Czym grozi podłączenie do tej "ładowarki" zasilacza 9v np?
    Pytanie może naiwne ale to nie moja branża, nie znam się.

  • 4. Data: 2020-07-17 11:51:56
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 17.07.2020 o 11:13, Kris pisze:
    > Zapodziałem gdzies zasilacz do ładowarki od wkretarki
    > ladowarka 9,6v taka

    Czy na pakiecie akumulatorów są jakieś napisy?
    Ile lat ma ta wiertarka?

    --
    AWa.

  • 5. Data: 2020-07-17 12:00:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 17 lipca 2020 11:51:19 UTC+2 użytkownik Andrzej W. napisał:

    > Czy na pakiecie akumulatorów są jakieś napisy?
    Sprawdze wieczorem i dopisze
    > Ile lat ma ta wiertarka?

    ladnych kilka
    Takie coś
    https://zapodaj.net/69a385b091ea5.jpg.html

  • 6. Data: 2020-07-17 12:03:21
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 17.07.2020 o 11:13, Kris pisze:
    > Zapodziałem gdzies zasilacz do ładowarki od wkretarki
    > ladowarka 9,6v taka

    9,6V może wskazywać na 8 ogniw NiCd. NiMH chyba rzadko były stosowane w
    takim sprzęcie.
    Pełne napięcie ładowania to 8*1,5V czyli 12V.
    Jeśli dasz zasilacz stabilizowany to na 12V, jeśli tylko trafo z
    mostkiem to nie przekraczał bym 8,5V.

    Ładowanie akumulatorów bez kontrolera to kiepski pomysł skracający
    znacząco życie ogniw i niebezpieczny, ale spotykałem niestety coś
    takiego w wielu urządzeniach. Duży rezystor ograniczający prąd co by nie
    było fajerwerków i klient szukający po roku albo półtora nowych
    akumulatorów.

    --
    AWa.

  • 7. Data: 2020-07-17 12:04:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-07-17 o 12:00, Kris pisze:

    > Sprawdze wieczorem i dopisze
    >
    > ladnych kilka
    > Takie coś
    > https://zapodaj.net/69a385b091ea5.jpg.html

    Akumulator, to to co wkłada się od dołu. :-)

    Robert

  • 8. Data: 2020-07-17 12:09:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 17 lipca 2020 12:02:43 UTC+2 użytkownik Andrzej W. napisał:

> [...]
    > takiego w wielu urządzeniach. Duży rezystor ograniczający prąd co by nie
    > było fajerwerków i klient szukający po roku albo półtora nowych

    Podejrzewam ze oryginalnie był tam własnie zwykły zasilacz stabilizowany
    ale tak mnie ciekawi- jeśli zwykły zasilacz to skąd ustrojstwo wiedziało ze bateria
    naładowana? Bo naładowanie sygnalizowało zielona dioda

  • 9. Data: 2020-07-17 12:12:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 17 lipca 2020 12:04:49 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > Akumulator, to to co wkłada się od dołu. :-)
    Pytanie było "ile lat ma ta wiertarka" wiec odpisałem i wstawiłem jej facjate

  • 10. Data: 2020-07-17 12:34:35
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 17.07.2020 o 12:09, Kris pisze:
    > Podejrzewam ze oryginalnie był tam własnie zwykły zasilacz stabilizowany
    > ale tak mnie ciekawi- jeśli zwykły zasilacz to skąd ustrojstwo wiedziało ze bateria
    naładowana? Bo naładowanie sygnalizowało zielona dioda

    Jeśli przez rezystor R3 płynie prąd i jest na nim spadek większy niż ~2V
    to świeci czerwona dioda LED, jak prąd spada to czerwona przygasa a
    potem przestaje świecić.
    Zielony LED świeci cały czas.

    --
    AWa.