  • 21. Data: 2023-01-15 03:33:57
    Temat: Re: Dell Studio 1555 nie widzi SSD Patriot P210
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 sty 2023 o 03:30, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    security

    > Jak to jest nazywane? -- na stronie różnie...

    Po wysłaniu postu zauważyłem -- 'torx t8 security'.

    Jak takie (torx t8 security) coś kupię w ciemno -- będzie pasowało?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

  • 22. Data: 2023-01-15 11:00:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tpvoml$uan$2@gioia.aioe.org>
    user Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:

    > Po wysłaniu postu zauważyłem -- 'torx t8 security'.
    >
    > Jak takie (torx t8 security) coś kupię w ciemno -- będzie pasowało?

    Nie jestem pewien czy to śrubokręt torx rozmiar T6 czy rozmiar T7.
    Rozmiar torx T8 wydaje sie za duży. Strzelam, że to rozmiar T7.

    Ludzie na youtube rozkręcają pincetą lub małymi nożyczkami.
    Można poświęcić i wypiłować mały śrubokręt pilnikiem.

    torx T7 security lub torx T7 z dziurką

    https://allegro.pl/oferta/vorel-wkretak-torx-securit
    y-t7x75mm-crv-13076402665
    https://allegro.pl/oferta/wkretak-torx-security-t7x7
    5mm-yato-as6-11857732346

    https://allegro.pl/listing?string=torx%20t7%20securi
    ty
    https://allegro.pl/listing?string=torx%20t6%20securi
    ty

    --
    Piter

    Miłość i wojna są jak sraczka. Przychodzą znienacka.
    https://www.youtube.com/@hromadske_ua/videos
    https://www.youtube.com/watch?v=TNhbeEjlLto

  • 23. Data: 2023-01-15 20:00:25
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 sty 2023 o 11:00, PiteR pisze:

    > Nie jestem pewien czy to śrubokręt torx rozmiar T6 czy rozmiar T7.
    > Rozmiar torx T8 wydaje sie za duży. Strzelam, że to rozmiar T7.

    Trochę większe mam... ;)

    > Ludzie na youtube rozkręcają pincetą lub małymi nożyczkami.
    > Można poświęcić i wypiłować mały śrubokręt pilnikiem.

    Aż tak mocno ta hipnoza na mnie nie działa... ;)

    > torx T7 security lub torx T7 z dziurką

> [...]

    Czyli mam szukać:
    torx T7 security
    lub
    torx T7 z dziurką
    by zgłębić tajniki Kingstonowego dysku...

    -=-

    Też za późno zauważyłem a nie chciałem kolejny raz pisać...

    PiteR>> System w10 zajmuje 20gb.

    Ene> Wg mnie co najmniej 39GB a trzeba zostawić miejsce na to i owo...

    Wg mnie co najmniej 30GB a trzeba zostawić miejsce na to i owo...

    Na jednym Acerze mam 40 GB, z czego 8 GB wolnego
    a na innym mam 55 GB, z czego 20 GB wolnego...

    -=-

    Miałem na srebrnym ;) Acerze 40 GB i sporo wolnego miejsca,
    więc zmniejszyłem dwie systemowe partycje do 30 GB, ale wkrótce
    zwiększyłem znów do 40 GB i teraz nawet nadziei nie mam na 30 GB...
    Inna sprawa, że jest tam i SWAPfile, i hiberfile a RAMek mam tam
    12 GiB, z czego 2 GiB na stałe zabiera zintegrowana grafika...

    Na SSD jest jeszcze W11 -- którego raczej ;) unikam...
    Chyba jest też W10 na SSD -- którego w ogóle nie używam...
    (piszę teraz z Intela -- nie mam przed sobą posrebrzanego Acera)
    Może na SSD są aż dwie partycje z W11?... Nie pamiętam...
    (początkowo miałem sprawne kopie W11 na wielu partycjach w jednym
    posrebrzanym Acerze -- ale to raczej smutny system, więc korzystam
    z W10, choć laptop kupiłem z W11)

    Na Acerze z Intelem mam po 55 GB na obu HDD i 71 GB na SSD.
    Tutaj mam teraz tylko 8 GiB RAMek dla CPU -- grafika ma
    swoje 2 GiB RAM...

    Tu (na Intelowym Acerze) też mam jedną partycje z W11 na jednym
    HDD -- ale nie używam. Przez nieuwagę coś na niej zepsułem i nie
    tęsknię do W11, ale partycji nie skasowałem z lenistwa...

    Zamierzam kupić dwa SO-SIMMy DDR4 16 GiB 2400 CL17 i uporządkować
    to i owo na obu laptopach... Wywalę wówczas SWAPfile z obu laptopów,
    ale hiberfile urosną...

    -=-

    Te 30 GB i 35 GB dotyczą skompresowanych NTFSów.
    Na SSD jest 71 GB dla W10 -- bo bez kompresji.
    Na dodatek części ;) wszystkich tych W10 są wyniesione
    (simlinkami itp.) na inne partycje, w tym na RAMdyski...

    Używanie RAMdysków w połączeniu ze SWAPfileami jest absurdem?
    -- najpierw nie było SWAPfileów, teraz ,,chwilowo'' są, ale
    za jakiś czas znów ich ma nie być... Nadto taki układ także
    jest korzystny -- być może wbrew oczekiwaniom i pozorom...

    -=-

    Tak więc byłbym ostrożny przy określeniu typu:

    System w10 zajmuje 20gb.

    Raczej zajmuje wielokrotnie więcej...

    -=-

    Wiem, że ogólnie ludzie dążą do zamiany HDD na SSD, i to jak
    najszybsze SSD -- NVMe w najnowszej wersji... Ale u mnie W10
    bardzo dobrze sprawuje się na HDD. :) Na obu laptopach
    wspieram się naraz (już zapomniałem, dlaczego tak zrobiłem)
    dwoma RAMdyskami o dynamicznej ;) pojemności 2 GB każdy...
    (w istocie zazwyczaj zajmują w sumie kilkaset MB RAM na laptop)

    Acer z Intelem ma dwa HDD i SSD -- co znacząco ułatwia sprawę,
    ale nawet Acer ze srebrnym Athlonem, mający tylko jeden HDD
    i SSD dobrze funkcjonuje...

    Na obu lapkach pod W10 są SWAPfile na HDD -- co najmniej odczuwalne...
    (i przeszkadzają czasami, wprowadzając opóźnienia, i pomagają...)
    Pod W11 chyba nie ma SWAPfileów, bo pod tym systemem ciężko
    cokolwiek uzyskać...

    Na obu lapkach są aktualne i najnowsze wersje W10 -- oczywiście nie na
    wszystkich ;) partycjach. Co jakiś czas z nudów kopiuję najlepszą...
    (można ją kopiować podczas jej używania -- więc biedy nie ma)

    -=-

    Tedy będę szukał:
    torx T7 security
    lub
    torx T7 z dziurką
    zahipnotyzowany Kingstonowym dyskiem SSD 2.5"...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2023-01-16 19:00:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tq1ig9$db8$1@gioia.aioe.org>
> [...]

    > lub
    > torx T7 z dziurką
    > by zgłębić tajniki Kingstonowego dysku...

    tam nic nie ma ;)
    mały pcb i może pająk

    --
    Piter

    https://www.irfanview.com https://vivaldi.com
    https://www.faststone.org https://www.veracrypt.fr

  • 25. Data: 2023-01-16 19:34:16
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    OK przyznaję się bez bicia. ;-)

    Problem jest sprzętowy

    A dokładnie w tym laptopie da się włożyć dysk na tyle nieprecyzyjnie
    (1mm w jedną i 1mm w drugą stronę) aby NIE STYKAŁO ;-)

    Tylko z blaszaną ramką ustalającą jest pewność że dysk prawidłowo siedzi
    w złączu SATA.

    Tego się po dellu nie spodziewałem.

    Nie spodziewałbym się po żadnej firmie. SATA to SATA.

  • 26. Data: 2023-01-17 01:06:13
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 16 sty 2023 o 19:00, PiteR pisze:

    > tam nic nie ma ;)
    > mały pcb i może pająk

    Mogę obejrzeć na Jutubie? ;)
    Okazuje się, że mam masę torxów -- ale z dziurkami najmniejszy to T8.
    Bez dziurek mam i całe wkrętaki, i same końcówki -- najmniejsza to T4
    bodajże...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

  • 27. Data: 2023-01-17 01:09:49
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 16 sty 2023 o 19:34, _Master_ pisze:

    > Problem jest sprzętowy

    > A dokładnie w tym laptopie da się włożyć dysk na tyle nieprecyzyjnie
    > (1mm w jedną i 1mm w drugą stronę) aby NIE STYKAŁO ;-)

    ~Tak włożyłem (więcej niż raz) do F-S -- niby wsunąłem dysk, ale
    nie połączyłem, bo dysk był cienki i trafiał obok SATAnistycznego złącza...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...