  • 1. Data: 2022-12-29 17:29:35
    Temat: Adapter 2xM-Key na PCIe
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    Witam,

    Czy może ktoś polecić adapter tego rodzaju:

    https://allegro.pl/oferta/adapter-pci-e-x4-przejscio
    wka-ssd-karta-m-2-nvme-11944462213

    ale na dwa gniazda M-key (nvme)?

    I przy okazji niech mnie ktoś oświeci o co chodzi z tym portem SATA na
    adapterze, który wyżej wkleiłem? Adapter obsługuje dwa dyski, jeden
    M-key, drugi B-key, a co tam robi port SATA?

    --
    pzdr
    Roman

  • 2. Data: 2022-12-29 18:03:31
    Temat: Re: Adapter 2xM-Key na PCIe
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 29 Dec 2022 17:29:35 +0100
    doszła do mnie wiadomość <63adc06f$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    od Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> :
> [...]
    >adapterze, który wyżej wkleiłem? Adapter obsługuje dwa dyski, jeden
    >M-key, drugi B-key, a co tam robi port SATA?

    Dysk SATA na tym adapterze trzeba połączyć kabelkiem z portem sata na
    płycie, stąd złącze do kabelka(sam dysk jest zasilany ze złącza
    PCI-e), natomiast drugi dysk, NVME, komunikuje się z płytą przez linie
    PCI-e.
    Czyli są dwa dyski, jeden tylko SATA, wymagający kabla danych
    połączonego z portem SATA na płycie, drugi tylko NVME.
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 3. Data: 2022-12-29 18:14:39
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 29.12.2022 o 17:29, Roman Tyczka pisze:

    > Czy może ktoś polecić adapter tego rodzaju:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/adapter-pci-e-x4-przejscio
    wka-ssd-karta-m-2-nvme-11944462213

    > ale na dwa gniazda M-key (nvme)?

    https://allegro.pl/oferta/adapter-nfhk-n-r08c-2x-nvm
    e-m-2-ahci-pcie-12761435615
    Przeczytaj w opisie o ograniczeniach.

    > I przy okazji niech mnie ktoś oświeci o co chodzi z tym portem SATA na
    > adapterze, który wyżej wkleiłem? Adapter obsługuje dwa dyski, jeden
    > M-key, drugi B-key, a co tam robi port SATA?

    Wygląda na to że sygnały do drugiego złącza m2 (sata)idą przez kabelek
    sata do płyty głównej.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2022-12-29 19:05:38
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:63adc06f$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    user Roman Tyczka pisze tak:

    > I przy okazji niech mnie ktoś oświeci o co chodzi z tym portem
    > SATA na adapterze, który wyżej wkleiłem? Adapter obsługuje dwa
    > dyski, jeden M-key, drugi B-key, a co tam robi port SATA?

    to taka ściema żeby nabrać ludzi, że niby sygnał z dysku SATA pójdzie
    elegancko w płytę a tam jest sam laminat pcb po taniości na szybkości.

    Potem jest zonk, że nie zaoszczędzimy jednak portu SATA i trzeba kupić
    kontroler.

    --
    Piter

    Miłość i wojna są jak sraczka. Przychodzą znienacka.
    https://www.youtube.com/@hromadske_ua/videos

  • 5. Data: 2022-12-30 02:06:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-29, Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> wrote:
> [...]
    > adapterze, który wyżej wkleiłem? Adapter obsługuje dwa dyski, jeden
    > M-key, drugi B-key, a co tam robi port SATA?

    Jedno gniazdo masz pod nvme, drugie nie jest pod nvme, a do sata NGFF
    czyli sata z "form factor" m.2. NGFF to jest to co zastąpiło mSATA.
    Niewiele tam widać, ale spodziewam się, że to gniazdo sata to jest
    zwykła mechniczna przejściówka do gniazda NGFF, czyli taki adapter
    SATA(kabel)-NGFF.

    Nb. masz taką rzadkość u siebie jak x4 lub x8? Oczywiście możesz wsadzić
    i x16 a nawet w x1 (czasami a tu bez sensu), ale x16 to zwykle zjada
    GPU, a więcej niż jedna x16 to już większe płyty.

    Natomiast jak masz jakąś wypasioną, współczesną ATX z paroma x16 to
    warto sprawdzić i rozważyć tzw. pcie bifurcation, o ile płyta obsługuje.
    Będzie to impreza droższa (ca 300-400zł), ale z szansą np. na 4 w pełni
    funkcjonalne (pełna prędkość) napędy nvme na pojedyńczej karcie x16.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2022-12-30 07:31:30
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 29.12.2022 18:14, RadoslawF wrote:

    wka-ssd-karta-m-2-nvme-11944462213

    > https://allegro.pl/oferta/adapter-nfhk-n-r08c-2x-nvm
    e-m-2-ahci-pcie-12761435615
    > Przeczytaj w opisie o ograniczeniach.

    Jak rozumieć to z opisu:

    "Obsługuje tylko płyty główne z odłączanymi kanałami PCI-E. Kontroluj
    działanie dwóch dysków w oparciu o kanał PCIE płyty głównej, płyta
    główna bez podziału sygnału PCIE może rozpoznać tylko jeden dysk."

    ?

    --
    pzdr
    Roman

  • 7. Data: 2022-12-30 07:39:51
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 30.12.2022 02:06, Marcin Debowski wrote:
    > Nb. masz taką rzadkość u siebie jak x4 lub x8? Oczywiście możesz wsadzić
    > i x16 a nawet w x1 (czasami a tu bez sensu), ale x16 to zwykle zjada
    > GPU, a więcej niż jedna x16 to już większe płyty.

    Mam taką płytę:

    https://pl.msi.com/Motherboard/B550-A-PRO

    I przy okazji dodam, że obecnie mam w slocie PCIe x16 jakieś GPU, ale
    chcę wymienić CPU na 5600G, które ma iGPU i wtedy slot się zwolni, więc
    tam chciałbym wpakować ten adapter. Jak to widzisz?

> [...]
    > Będzie to impreza droższa (ca 300-400zł), ale z szansą np. na 4 w pełni
    > funkcjonalne (pełna prędkość) napędy nvme na pojedyńczej karcie x16.

    Ta płyta wyżej opisana jest lowendowa i to taki "serwer domowy", ale mój
    główny komp ma dwa sloty x16 i w biosie kojarzę opcję "bifurcation". Nie
    wiedziałem czemu to służy i nawet nie pamiętam teraz jak to mam
    ustawione, ale chipset to x570 i płyta topowa, więc może warto się
    zainteresować także i tym mobo :-) Możesz w kilku słowach przybliżyć to
    bifurcation?

    --
    pzdr
    Roman

  • 8. Data: 2022-12-30 19:35:49
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    W dniu 30.12.2022 o 07:31, Roman Tyczka pisze:

> [...]
    > działanie dwóch dysków w oparciu o kanał PCIE płyty głównej, płyta
    > główna bez podziału sygnału PCIE może rozpoznać tylko jeden dysk."

    Zakładam że chodzi o przydzielanie przepustowości, starsze płyty
    podobno przydzielają tyle ile mogą dla jednego (pierwszego) dysku
    na pci-e.
    Trzeba szukać informacji w instrukcji konkretnej płyty.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2023-01-01 05:49:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-30, Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> wrote:

> [...]
    > chcę wymienić CPU na 5600G, które ma iGPU i wtedy slot się zwolni, więc
    > tam chciałbym wpakować ten adapter. Jak to widzisz?

    Nie mam żadnego doświadczenia z Ryzenami z grafiką, ale jeśli pytasz o
    samo złącze pcie, to spodziewam się, że może tam chodzić co się tylko
    zamarzy.

> [...]
    > ustawione, ale chipset to x570 i płyta topowa, więc może warto się
    > zainteresować także i tym mobo :-) Możesz w kilku słowach przybliżyć to

    Tu niestety też nadal jestem teoretykiem bo dopiero poluję na
    odpowiednią płytę, ale tak jak rzecz rozumiem, to zamiast x16 taki
    zbifurkacony slot może działać jako "wirtualne" 4 sloty x4 lub 2 x8
    (zależy co płyta może) oferując pełną cząstkową (nnp. x4) przepustowość
    dla każdej "wirtualnej" cześci .

    I teraz są np. takie karty:
    https://www.asus.com/motherboards-components/motherb
    oards/accessories/hyper-m-2-x16-gen-4-card/
    https://allegro.pl/produkt/adapter-do-ssd-nvme-asus-
    hyper-m-2-x4-2a21580a-3f58-4006-b00d-8cf9a68408b6

    które właśnie to wykorzystują. Korzyść jest oczywista, bo slotów m.2 to
    zwykle na płytach mamy 2 maks, a standardowe złącza pcie obsłużą 1 m.2
    na slot, nie wspominając, że z maksymalną prędkością to też zwykle
    chodzi 1 łącze x16, a kolejne zwykle 1 standard do tyłu.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2023-01-01 11:26:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-01, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    > Nie mam żadnego doświadczenia z Ryzenami z grafiką, ale jeśli pytasz o
    > samo złącze pcie, to spodziewam się, że może tam chodzić co się tylko
    > zamarzy.

    Tak mi się jedna rzecz skojarzyła.... a nie jest to czasami tak, że jak
    masz to GPU wbudowane w cpu to i tak zjada Ci tą najszybszą magistralę?

    U Ciebie to też jest jakoś dziwnie:

    1x PCIe 4.0/ 3.0 x16 slot (PCI_E1) 1
    1x PCIe 3.0 x16 slot (PCI_E3), supports x4 speed 2
    2x PCIe 3.0 x1 slots

    To ta druga x16 to co to właściwie jest?
    A tu np X570 Gigabyte:
    https://www.gigabyte.com/Motherboard/X570S-AORUS-ELI
    TE-AX-rev-11/sp#sp
    1 x PCI Express x16 slot (PCIEX16), integrated in the CPU:

    AMD Ryzen(TM) 5000 Series/3000 Series Processors support PCIe 4.0 x16 mode
    AMD Ryzen(TM) 5000 G-Series/4000 G-Series/2000 Series Processors support PCIe 3.0
    x16 mode
    AMD Ryzen(TM) 3000 G-Series/2000 G-Series Processors support PCIe 3.0 x8 mode
    * For optimum performance, if only one PCI Express graphics card is to be
    installed, be sure to install it in the PCIEX16 slot.

    1 x PCI Express x16 slot (PCIEX4), integrated in the Chipset:

    Supporting PCIe 4.0(Note)/3.0 x4 mode

    1 x PCI Express x16 slot (PCIEX2), integrated in the Chipset:

    Supporting PCIe 4.0(Note)/3.0 x2 mode
    * The PCIEX4 slot shares bandwidth with the PCIEX2 slot. When the PCIEX2 slot is
    populated, the PCIEX4 slot operates at up to x2 mode.

    Wynika, że z G tylko PCIE 3.0.

    --
    Marcin