  • 1. Data: 2022-08-07 11:12:08
    Temat: Dlaczego autobusy sie skladaja?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No strach jechać po prostu :-((

  • 2. Data: 2022-08-07 13:40:04
    Temat: Re: Dlaczego autobusy sie skladaja?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2022-08-07 o 11:12, ąćęłńóśźż pisze:
    > No strach jechać po prostu :-((

    Strach na ulicę wyjść.

    Może pasażerowie powinni jeździć w KAKAKAKAKASKACH ;)

    UE powinna coś z tym zrobić ;)----------

  • 3. Data: 2022-08-07 14:24:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:62efa497$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    user _Master_ pisze tak:

    > Strach na ulicę wyjść.
    >
    > Może pasażerowie powinni jeździć w KAKAKAKAKASKACH ;)
    >
    > UE powinna coś z tym zrobić ;)----------

    wina Tuska.

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 4. Data: 2022-08-07 14:33:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:62ef81e8$0$471$65785112@news.neostrada.pl>
    user ąćęłńóśźż pisze tak:

    > No strach jechać po prostu :-((

    ten ostatni przywalił w skarpę
    przejścia pod drogą to z 100km/h zrobiło się 0km/h

  • 5. Data: 2022-08-07 21:18:49
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2022-08-07 o 11:12, ąćęłńóśźż pisze:
    > No strach jechać po prostu :-((

    W samochodach można zrobić aktywne i pasywne systemy bezpieczeństwa.
    Będzie taki pojazd ważył więcej, ale w osobówce to nie aż taki problem.
    W autokarze to już raczej tylko aktywne systemy i to nie wszystkie. Nikt
    nie zrobi strefy kontrolowanego zgniotu, bo musiałby być 2* dłuższy.
    Po prostu autokar jak samolot - aby się trzymał kupy.
    To, co można zrobić, to porządne (dobrze przemyślane) bariery
    energochłonne przy drogach. Ta z wypadku prawdopodobnie pogorszyła tylko
    sprawę. Na dole była skarpa, nie mieli szans:-(

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2022-08-08 13:53:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No wiesz, gdyby koła z osią się urwały, zamiast wbić w podwozie i wnętrze, toby tyle
    ludzi nie zginęło, autobus by się ślizgnął na
    podwoziu po trawie.
    I ciekawe jest info z relacji ocalałych: "wszystkie fotele przy uderzeniu się urwały
    z miejsc".
    To może być info pozytywne lub negatywne.
    Gdy jesteś pasami przypięty do fotela może być pozytywne (fotel cały czas Ciebie
    chroni, tak działa wiele fotelików dziecięcych).

    -----

  • 7. Data: 2022-08-09 17:39:30
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2022-08-08 o 13:53, ąćęłńóśźż pisze:
    > No wiesz, gdyby koła z osią się urwały, zamiast wbić w podwozie i
    > wnętrze, toby tyle ludzi nie zginęło, autobus by się ślizgnął na
    > podwoziu po trawie.

    On nie miał gdzie się ślizgać, poleciał na czołówkę ze skarpą.
    W żadnym pojeździe nie mieliby szans.

    > I ciekawe jest info z relacji ocalałych: "wszystkie fotele przy
    > uderzeniu się urwały z miejsc".

    To Mercedes, może przegnił od spodu. Uderzenie, jeśli ktoś przeżył, to
    trafienia przez lecący fotel z innym pasażerem, raczej nie miał szans.
    W tym miejscu highwazyu powinny być inne bariery, tu wygląda na to, że
    autokar wjechał na nie wzdłuż jak na podjazd. W takiej sytuacji mógł się
    przewrócic na drogę, lub spaść na drugą stronę. Niestety stało się to
    drugie. Gdyby tam było równo, to skończyłoby się na strachu i być może
    wszyscy by przeżyli. Niestety był rów w poprzek. Makabra...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2022-08-09 21:15:33
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-08-09 o 17:39, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > On nie miał gdzie się ślizgać, poleciał na czołówkę ze skarpą.
    Nie ze skarpą bo jej tam nie ma, tylko z murkiem oporowym, betonowym,
    nawet na zdjęciach z daleka widać że tam jest obniżenie na tym zakręcie
    i idzie betonowy rów odwadniający.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2022-08-14 09:33:57
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2022-08-07 o 14:24, PiteR pisze:
    > wina Tuska.

    Co Ty z tym tuskiem?

    UE "prostuje" banany to i kaski by skonstruowała ;-)