  • 1. Data: 2022-08-03 23:34:56
    Temat: Jadę i słucham DAB
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Czy coś się ruszyło w nadajnikach DAB?

    Wczoraj jechałem z Dębicy w okolice Warszawy.
    Odbiór DAB miałem cały czas stabilny (dla Polskiego Radia Kierowców, więc
    nie mogło przełączać na FM). Małe dziury standardowo były tylko w lesie
    pomiędzy Nadarzynem a Otrębusami.

    Wcześniej to oprócz Warszawy chyba tylko okolice Radomia i Tarnowa.

    Ktoś coś wie?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2022-08-04 14:58:44
    Temat: Re: Jadę i słucham DAB
    Od: rAzor <j...@o...es>

    Adam pisze:

> [...]
    > pomiędzy Nadarzynem a Otrębusami.
    > Wcześniej to oprócz Warszawy chyba tylko okolice Radomia i Tarnowa.

    Wypierd...

    --
    Z lewactwem się nie dyskutuje. Lewactwu pluje się w kaprawy ryj. Prawdą!

  • 3. Data: 2022-08-05 09:51:11
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 4 Aug 2022 14:58:44 +0200, rAzor napisał(a):

    > Wypierd...

    Możesz coś po polasku?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2022-08-05 15:00:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Wypierd...

    Możesz coś po polsku?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2022-08-05 17:16:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 Aug 2022 16:01:01 +0200, Adam napisał(a):

> [...]
    > bazowych, aby dać antenę uniwersalną.
    >
    > Jeszcze pytanie: w czym streaming jest lepszy?
    > W AM, FM czy DAB włączam sobie listę stacji i widzę, co można złapać.
    > A w streamingu albo mam tysiące stacji, wśród których ciężko znaleźć
    > lokalne, albo ich nie ma, a interfejs Android Auto jest ubogi.
    > Trochę się namęczyłem, aby np. umożliwić oglądanie filmów albo YouTube. Ale
    > teraz, jak wiem, to już kwestia kilku minut - mówię o konfoguracji w innym
    > aucie.
    >
    > Aczkolwiek widzę plusy streamingu: poskie stacje mogę słuchać za granicą.

    Jeszcze małe dopowiedzenie:
    Aktualny pojazd, to Outlander PHEV, rocznik 2014.
    Na nim robiłem trasę Warszawa / Dębica ok. dwa miesiące temu, ale jeszcze
    na starym radiu: Mitsubishi W-12. DAB był w okolicy większych miejscowości:
    Warszawa, Radom, Tarnów.
    Zresztą podobnie było, jak jeździłem innymi autami.
    Niedawno stacja W-12 została wymieniona na SDA z PHEV rocznik 2018.
    Zyskałem m.in. Android Auto i kilka innych, lepszych rzeczy (programowanie
    auta, statystyki, przy okazji rekonfiguracja komputera pokładowego i
    sterowników silników elektrycznych).

    Ale nie sądzę, aby to spowodowało nagle łapanie propagacji DAB przez
    odbicia z jonosfery ;) gdyż ponieważ "dziury" w znanych mi miejscach są
    podobne. Dziś zaczęło mi zrywać DAB już w okolicy Leszna.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2022-08-05 20:01:54
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.08.2022 o 17:16, Adam pisze:

> [...]
    > odbicia z jonosfery ;) gdyż ponieważ "dziury" w znanych mi miejscach są
    > podobne. Dziś zaczęło mi zrywać DAB już w okolicy Leszna.

    Nie myślałeś by olać DAB? Albo nawet radio jako takie?

  • 7. Data: 2022-08-05 23:37:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 Aug 2022 20:01:54 +0200, ii napisał(a):

    > Nie myślałeś by olać DAB? Albo nawet radio jako takie?

    Od zawsze mam radio w aucie. Jeszcze, jak auta nie były przygotowane na
    radia, jak np maluchy czy duże fiaty.
    Wolę słuchać radia, niż dźwięku silnika, aczkolwiek znam paru gości, co ich
    jara silnik. Swego czasu nawet zestajałem silniki, przerabiałem lekko
    wydechy, raz nawet obniżałem głowicę dla takich "napalonych".

    Jak się czasem kilka godzin dziennie spędza w jakimś aucie, to nie bardzo
    jest co innego robić.
    Pomijam jazdę terenową czy rajdową, bo to inny rodzaj jazdy i radio albo
    przeszkadza, albo nie istnieje.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2022-08-06 11:34:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 5 Aug 2022 17:16:49 +0200, Adam

    > Niedawno stacja W-12 została wymieniona na SDA z PHEV rocznik 2018.

    Dlatego ja się nie bawiłem w swoim MOPie (2015) w wymianę na lepszy model
    radia z nowszego MOPa, tylko odrazu kupiłem chinola z Andkiem, 4G, WiFi
    itp. Dzięki temu mam apkę RadioFM i mogę słuchać sobie dowolnego polskiego
    radia nawet w USA (gdybym tam jakimś cudem MOPem dotarł). :P Oprócz tego
    oczywiście YT śmiga i to z tego najczęściej korzystam do tego stopnia że
    wykupiłem premium bo reklamy mnie męczyły pieruńsko. Jest też netflix,
    góglemaps, i co tam się rzewnie podoba. Do tego monitor ma 10" a nie te
    żenujące 7-8".

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2022-08-06 12:25:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Aug 2022 11:34:38 +0200, Myjk napisał(a):

> [...]
    > wykupiłem premium bo reklamy mnie męczyły pieruńsko. Jest też netflix,
    > góglemaps, i co tam się rzewnie podoba. Do tego monitor ma 10" a nie te

    Niestety, Mitsubishi poszło w zintegrowany system Rockford Fosgate.
    Oprócz tego, że (w seryjnym Outladerze III ;2014) część rzeczy masz w
    jednostce centralnej, odbiornik DAB jest za schowkiem pod prawym słupkiem
    A, natomiast wzmacniacze są pod fotelem kierowcy, to dodatkowo jednostka
    centralna pokazuje stan naładowania akumulatorów, aktualne parametry
    silnika spalinowego i silników elektrycznych, stan klimatyzacji, statystyki
    i historie ładowania i zużycia prądu.
    Jakby tego było mało, to jeszcze z jednostki centralnej ustawiasz m.in.
    próg włączania świateł mijania, pracę wycieraczek, działanie
    kierunkowskazów i jeszcze sporo innych rzeczy.

    Więc:

    1/
    Bardzo ciężko jest podpiąć inne (uniwersalne)radio - trzeba dużo
    przerabiać, potrzebne są konwertery sygnałów.
    Są niby zestawy dedykowane na Androidzie, ale nawet jeśli się w to pójdzie,
    to ludzie zeznają, że poszczególne funkcje nie działają, albo źle działają

    2/
    Tracimy sporo z ustawień oraz statystyk. Nawet probem jest z autoalarmem
    oraz przadopodobnie nie da się zaprogramować auta (np. godziny ładowania
    lub włączyć klimatyzacji) ze smartfona, będąc w domu.

    Tak więc zestaw innego producenta, nawet dobra chińszczyzna za 2 tys. zł.
    odpada.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2022-08-06 12:36:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]

    lub włączyć klimatyzacji) ze smartfona, będąc w domu.

    Tak więc zestaw innego producenta, nawet dobra chińszczyzna za 2 tys. zł.
    odpada - przynajmniej w moim przypadku.

    Natomiast odpaliłem YouTube (nie mam reklam dzięki blokadom), prawidłowo
    działa zarówno Yanosik jak i AutoMapa, na której jeżdżę od blisko 20 lat.
    Faktem jest, że najbardziej rozbudowana AM jest na Windows (CE, Mobile,
    x86-64), okrojona wersja jest na androidy, a AndroidAuto to okrrojona
    wersja okrojonej wersji ;)
    Ale trasy ustawiam sobie na smartfonie, a dopiero później włączam Android
    Auto.
    Zresztą jakby coś, to są jeszcze programy typu "mirror" na Android Auto,
    tylko chyba nie działa dotyk na ekranie AA.

    Netflixa nie znam, nie podpinałem natywnie do AA.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam