  • 1. Data: 2022-08-07 13:28:07
    Temat: Bezpieczeństwo a "bezpieczeństwo"
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Ponad 10 lat temu czytałem o systemach monitorujących ruchy gałek
    ocznych kierowcy i alarmujące w razie ryzyka zaśnięcia za kierownicą.
    Teraz co drugi smartfon ma system rozpoznawania twarzy więc chyba
    technicznie nie byłoby problemu, aby każdy kierowca autobusu miał
    urządzenie zapobiegające zaśnięciu.
    Tymczasem każdy ma tachograf i limiter prędkości.
    Po niedawnym wypadku autokaru doszedłem do wniosku, że naszym Umiłowanym
    Przywódcom raczej chodzi i śledzenie każdego kroku "Suwerena" i wpływy z
    kar do budżetu pod szyldem "bezpieczeństwa", a nie bezpieczeństwo, jako
    takie.
    Byłem w Meksyku i tam każdy autobus musiał mieć centralne pompowanie kół
    i monitoring ciśnienia, ale żadnych tachografów i limiterów mieć nie
    musiał. Prawdopodobnie zięć prezydenta, czy ktoś taki produkuje te
    urządzenia ;-)
    Trasa 1500 km z jednym kierowcą bez zmiennika nie stanowiła problemu (z
    tym, że jechał pusto).
    Jacek

  • 2. Data: 2022-08-07 14:55:22
    Temat: Re: Bezpieczeństwo a "bezpieczeństwo"
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tco7k7$tql$1$Jacek@news.chmurka.net>
    user Jacek pisze tak:

> [...]
    > więc chyba technicznie nie byłoby problemu, aby każdy kierowca
    > autobusu miał urządzenie zapobiegające zaśnięciu.

    Ten na zakręcie to po przebudzeniu już by chyba nie zdążył odbić.

    Koszty, homologacje, w mętnej wodzie łatwo potem wydać oświadczenie.
    Dlaczego ten samolot koło Australii przepadł. Nie było streamu
    monitoringu 4K z kabiny.

    Ale np w Londynie wszystkie autobusy czerwone mają kilka kamer.
    Mają też strzałki na nakrętkach kół.

    National Express nagrywa szosę oraz puszcza na monitorach.
    Można zdążyć się skulić, pomodlić, no i pasy obowiązkowe.

    Boję się latać ale bardziej boję się Zenków z busikach.
    Ostatnio w Perle Północy czekałem na "dworcu" PKS
    to po 3 godzinach od wejścia do samolotu w Londynie
    teleportowałem się jak do Nagorno Karabachu.

    Jest gorzej niż 25 lat temu bo były chociaż Jelcze PR110D.
    Teraz jest zbieranina złomu co Helmut ładował już do zgniatarki.

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 3. Data: 2022-08-07 16:01:43
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 07.08.2022 o 14:55, PiteR pisze:
    > Ten na zakręcie to po przebudzeniu już by chyba nie zdążył odbić.
    Z tego, co czytałem, to system śledzi ruchy gałek ocznych oraz mruganie
    powiek i na tej podstawie wykrywa z wyprzedzeniem, że kierowca jest
    senny, a nie sam fakt, że już zasnął.

    > Jest gorzej niż 25 lat temu
    Jak możesz tak pisać??
    Umiłowani Przywódcy przychylają nam nieba i dbają o nasze
    "bezpieczeństwo" na wszystkie możliwe sposoby. Dostępu do broni nie ma,
    bo byśmy się przecież powybijali, czołgi i haubice oddane.
    O bezpieczeństwo naszych oszczędności nie musimy się w zasadzie martwić,
    bo inflacja spowoduje, że nie będzie o co.
    Jacek

  • 4. Data: 2022-08-07 21:21:49
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2022-08-07 o 14:55, PiteR pisze:
    > Koszty, homologacje, w mętnej wodzie łatwo potem wydać oświadczenie.

    Jeśli takie systemy istnieją, to pewnie paru przewoźników po nie
    sięgnie. Dobrowolnie, we własnym interesie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2022-08-08 00:47:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tcogk8$3on$1$Jacek@news.chmurka.net>
    user Jacek pisze tak:

    > Jak możesz tak pisać??

    no bo chyba w Polsce rozpanosza się obojętność.

    Dworzec rozj. bo deweloper kupił dla gruntów. Stał tak chyba z 15 lat.
    Galerii nie zbudował bo się już chyba nie opłaca.

    Busiki to chyba druga fala tych co się dopiero dorobili
    a pierwsza fala bambrów z wielkimi atobusami gdzieś
    wyniosła się chyba na międzynarodówkę albo sprzedali autobusy na
    kredyty mieszkaniowe spłacić. Biednego klienta ma się w dupie a państwo
    nie zapewnia transportu po wioskach.

  • 6. Data: 2022-08-08 06:28:30
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.08.2022 o 13:28, Jacek pisze:
> [...]
    > urządzenia ;-)
    > Trasa 1500 km z jednym kierowcą bez zmiennika nie stanowiła problemu (z

    No co Ty, naprawdę?