  • 11. Data: 2010-05-29 15:44:23
    Temat: Re: Dlaczego nie można zainstalować Flash?
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Sat, 29 May 2010 14:38:46 +0200, Paweł Piskorz napisał(a):

    > Aż dwa takie przypadki są, z czego jeden dotyczy otwierania nowych okien
    > nie tylko targetem.

    Szczerze mówiąc nie chce mi się zliczać przypadków lecz wyniki
    wyszukiwania:

    http://groups.google.pl/group/pl.comp.www/search?hl=
    pl&q=target+href&start=0&hl=pl&

    dają 1190 postów. Zakładając, ze większość z nich jest nie na temat oraz że
    było wiele wypowiedzi w jednym wątku to z dużym prawdopodobieństwem będą
    więcej niż dwa wątki na ten temat :-)

    > [standardowe "argumenty" miłośników targetów]

    Nawet nie wiedziałem, że są miłośnicy tego zagadnienia i to do tego
    stopnia, że powstał wokół tego standard argumentacji. Skoro jest aż tylu
    miłośników tego atrybutu to uzasadnia jego powrót w HTML5. Nie sądzisz?

    Wnioskuję z Twojej wypowiedzi, że nie jesteś miłośnikiem targetów, podobnie
    jak ja nie jestem miłośnikiem młotków, choć nie bardzo wyobrażam sobie
    wbijanie gwoździ bez nich. Uważam je za użyteczne.
    Jednakże jeśli nie lubisz pewnej funkcjonalności, to nie stosuj jej na
    swoich stronach. Pewnie nie raz usłyszałbyś fucki rzucane przez osoby
    odwiedzające Twój serwis (o ile nie jest on o tematyce informatycznej)
    podobnie jak informatycy rzucaliby fuckami na stronach z targetami.

    A co ciekawe: dopiero czytając lub dyskutując na grupach dowiedziałem się,
    że target to w ogóle problem jakikolwiek. Traktowałem targety jako
    koncepcję autorów stron WWW. Gdy słuchasz muzyki to może Ci się ona podobać
    lub nie. Nie można natomiast zakazać wykonywania jej w tych stylach,
    których nie lubisz. Podobnie jest i tu: to TYLKO koncepcja autora i należy
    ją przyjąć jaką jest. W czym problem? Nie masz obowiązku oglądania stron,
    które Ci nie odpowiadają przecież.

    > Ty chyba o innej grupie piszesz.

    j/w
    Sam brałem udział stosunkowo niedawno w dwóch takich dyskusjach choć
    wywodzących się czasem z zupełnie innego wątku. Nie sądzę abym był
    prekursorem w tej tematyce.

  • 12. Data: 2010-05-29 16:06:48
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    maj roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 29. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

> [...]
    > oraz że było wiele wypowiedzi w jednym wątku to z dużym
    > prawdopodobieństwem będą więcej niż dwa wątki na ten temat :-)

    Myślę że Pawłowi chodziło o ,,dwa przypadki" uzasadniające użycie
    targeta, nie zaś o ,,dwa przypadki" dyskusji na temat targeta na tej
    grupie.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 13. Data: 2010-05-29 16:37:16
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-05-29 18:06, Mirosław Zalewski wrote:
    > maj roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 29. Wielka mądrość na
    > czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    [8<]
    > Myślę że Pawłowi chodziło o ,,dwa przypadki" uzasadniające użycie
    > targeta

    Da aaaa :)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 14. Data: 2010-05-29 16:38:44
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-05-29 17:44, Marek wrote:
    > Skoro jest aż tylu
    > miłośników tego atrybutu to uzasadnia jego powrót w HTML5. Nie sądzisz?

    Przeczytałbyś chociaż jeden z tych tematów to wiedziałbyś czemu target
    jest w HTML5.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 15. Data: 2010-05-29 17:20:18
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Sat, 29 May 2010 18:06:48 +0200, Mirosław Zalewski napisał(a):

    > Myślę że Pawłowi chodziło o ,,dwa przypadki" uzasadniające użycie
    > targeta, nie zaś o ,,dwa przypadki" dyskusji na temat targeta na tej
    > grupie.

    Ahhh.. w takim przypadku moja wypowiedź była bez sensu...

  • 16. Data: 2010-05-29 17:21:08
    Od: Marek <b...@e...com>

  • 17. Data: 2010-05-29 17:22:50
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Sat, 29 May 2010 18:38:44 +0200, Paweł Piskorz napisał(a):

    > Przeczytałbyś chociaż jeden z tych tematów to wiedziałbyś czemu target
    > jest w HTML5.

    Bardzo chętnie. Dysponujesz moze linkiem do wiarygodnego źródła takich
    informacji? Jakiś blog W3C czy coś w tym stylu?

  • 18. Data: 2010-05-29 17:42:54
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Sat, 29 May 2010 19:22:50 +0200, Marek napisał(a):

> [...]

    P.S.
    Tak na marginesie - skąd założenie, że nie czytałem? Wylosowałem właśnie z
    kapelusza jakiś link

    http://www.poradnik-webmastera.com/kursy/html/linki.
    php

    i jest w nim napisane

    Atrybut target jest oznaczony jako niezalecany w HTML 4.01 i XHTML. Od
    momentu stworzenia tych standardów minęło jednak już sporo czasu i okazało
    się, że ten atrybut przydaje się jednak w wielu sytuacjach, co obecnie
    zmuszało osoby starające się przestrzegać standardów do tworzenia różnych
    obejść w języku JavaScript. Dlatego też atrybut ten powróci w nadchodzącym
    standardzie HTML 5.

    Czy to źródło jest miarodajne? Moim zdaniem nie, więc należało poczynić
    założenie, że jeśli w kilku źródłach podobne słowa czytam, to w/w
    twierdzenie może być prawdopodobne. Jeśli tak, to jest zgodne z tym co
    mówiłem. Może teraz to samo lecz nieco innymi słowami: W3C zaczęło
    dostrzegać, że ergonomię też należy brać pod uwagę i przywróciło do łask
    target.

  • 19. Data: 2010-05-29 17:47:31
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

> [...]

    > poczynić założenie, że jeśli w kilku źródłach podobne słowa czytam,
    > to w/w twierdzenie może być prawdopodobne.

    Czyli kłamstwo powtarzane wiele razy staje się prawdą?

    (Ja nie wiem co kierowało W3C żeby przywrócić target do łask, wskazuję
    jedynie lukę w przedstawionym przez Ciebie rozumowaniu. Po prostu nie
    ma żadnej zależności między powszechnością danego twierdzenia a jego
    zgodnością ze stanem rzeczywistym.)

  • 20. Data: 2010-05-29 17:58:56
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Sat, 29 May 2010 19:47:31 +0200, Mirosław Zalewski napisał(a):

> [...]

    To chyba do Pawła było? On mi zalecił czytanie lecz nie powiedział gdzie:

    "Przeczytałbyś chociaż jeden z tych tematów to wiedziałbyś czemu target
    jest w HTML5."

    Czytam więc o tym temacie w "kłamliwych" źródłach bo nie mam dostępu
    telepatycznego do mózgu decydenta w W3C.

    > (Ja nie wiem co kierowało W3C żeby przywrócić target do łask,

    To nie strzeż tej informacji lecz podziel się nią :-) Ujawnij też źródło
    pochodzenia Twojej wiedzy.

    > wskazuję
    > jedynie lukę w przedstawionym przez Ciebie rozumowaniu. Po prostu nie
    > ma żadnej zależności między powszechnością danego twierdzenia a jego
    > zgodnością ze stanem rzeczywistym.)

    Pawłowi to wykaż bo to była moja prowokacyjna riposta do jego słów. Nie Ty
    miałeś się złapać na ten haczyk :-)