  • 1. Data: 2010-05-27 19:03:57
    Temat: Dlaczego nie można zainstalować Flash?
    Od: Marek <b...@e...com>

    Witam,

    Strona WWW stosuje swfobject. Część osób odwiedzających stronę skarży się,
    że nie może zobaczyć zawartości Flashowej. Inna część bez problemu jest w
    stanie wykorzystać funkcjonalność swfobject do tego aby pobrać plugin we
    właściwej wersji.

    Obchodzę problem wyświetlając alternatywny tekst z linkiem. Jednakże ma to
    wadę: przy każdym przeładowaniu strony przez chwilę widać ten tekst -
    szczególnie na powolnych komputerach.

    Czy wiecie o co chodzi?

  • 2. Data: 2010-05-27 20:58:25
    Temat: Re: Dlaczego nie można zainstalować Flash?
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-05-27 21:03, Marek pisze:
> [...]
    >
    > Obchodzę problem wyświetlając alternatywny tekst z linkiem. Jednakże ma to
    > wadę: przy każdym przeładowaniu strony przez chwilę widać ten tekst -

    Zrezygnuj z swfobject na rzecz osadzania flash-a bez JavaScriptu.

    --
    Peter

  • 3. Data: 2010-05-28 08:12:29
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Thu, 27 May 2010 22:58:25 +0200, Peter May napisał(a):

    > Zrezygnuj z swfobject na rzecz osadzania flash-a bez JavaScriptu.

    Dawno temu zrezygnowałem z osadzania Flasha bez JS ponieważ aby to móc
    zrobić było konieczne stosowanie HTML niezgodnego z dokumentacją W3C.
    Bodajże o <embed> chodziło. Strony nie przechodziły walidatorów.

    Było też jakieś obejście tego lecz powstał inny problem - nie było można
    rozpocząć automatycznego pobierania plugina gdy był w zbyt niskiej wersji.
    Zdarzało się, że osadzony Flash ruszał lecz źle działał z tego powodu. Nie
    potrafiłem zaradzić temu lepiej niż to robi swfobject.

    Czy jest jakieś obejście tych dwóch kwestii obecnie?

  • 4. Data: 2010-05-28 13:57:42
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Marek" <b...@e...com> napisał w wiadomości
    > Czy wiecie o co chodzi?

    Zerknij:
    Autor: Gabriel (mła:))
    Data: 17.04.2010
    Grupa: pl.comp.www

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl - Nowa wizja programów

  • 5. Data: 2010-05-28 17:53:35
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 28 May 2010 09:12:29 +0100, Marek <b...@e...com> wrote:

> [...]
    > Nie potrafiłem zaradzić temu lepiej niż to robi swfobject.
    >
    > Czy jest jakieś obejście tych dwóch kwestii obecnie?

    Praktycznie nie, bo ciągle żyje IE wymagający cyrków ze składnią
    specyficzną dla ActiveX. Jedyna różnica, to że hack dla IE z <embed> jest
    dozwolony w HTML5.

    SWFObject nie jest zły. Jak tego używasz i wstawiasz nadającą się do
    użytku alternatywną treść, to nie masz się czym przejmować.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 6. Data: 2010-05-28 20:17:50
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Fri, 28 May 2010 18:53:35 +0100, porneL napisał(a):

    > Praktycznie nie, bo ciągle żyje IE wymagający cyrków ze składnią
    > specyficzną dla ActiveX. Jedyna różnica, to że hack dla IE z <embed> jest
    > dozwolony w HTML5.

    Zabawne są te reminiscencje. To co kiedyś umarło wraca do łask. Tak jak
    target w linkach.

    > SWFObject nie jest zły. Jak tego używasz i wstawiasz nadającą się do
    > użytku alternatywną treść, to nie masz się czym przejmować.

    W zasadzie masz rację - głową muru nie przebiję. Może w HTML5 będzie to
    działać jak należy w końcu. Póki co będę jechał na w/w rozwiązaniu.

  • 7. Data: 2010-05-28 20:32:00
    Od: Colin <c...@c...tk>

    On 2010.05.28 22:17, Marek wrote:
    > Zabawne są te reminiscencje. To co kiedyś umarło wraca do łask. Tak jak
    > target w linkach.

    Na szczęście nie. Każdy nowy skrypt forum czy bloga otwiera linki w tym
    samym oknie.

    Target _blank można znaleźć głównie na stronach różnych
    lame-webmasterów, z jaskrawymi kolorami, animowanymi GIF-ami w menu,
    hostowanych na subdomenie darmowego hostingu.

  • 8. Data: 2010-05-28 20:33:39
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Fri, 28 May 2010 15:57:42 +0200, Gabriel napisał(a):

    O, dzięki :)

  • 9. Data: 2010-05-29 07:45:31
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Fri, 28 May 2010 22:32:00 +0200, Colin napisał(a):

> [...]
    > lame-webmasterów, z jaskrawymi kolorami, animowanymi GIF-ami w menu,
    > hostowanych na subdomenie darmowego hostingu.

    Temat był wielokrotnie wałkowany na grupie i wniosek był zawsze taki sam:
    target jest przydatny o ile używa się go z głową. Stronę WWW bez targetów
    można spartaczyć na wiele innych, bardziej prostych sposobów niż
    nadużywanie targetów. Sam jakiś czas temu brałem udział w podobnej
    dyskusji.

    Robisz jeden błąd w założeniach: dopuszczasz w nich jedyną wartość targetu
    jako "_blank". Mi osobiście nie zdarzyło się użyć czegoś takiego choć
    często targetowanie stosuję z wartością "info". Nie stosowanie targetów
    prowadzi do gubienia głównej treści. Uzasadnienie: patrz niżej.

    Dla Twojej informacji konkluzja z tamtych dyskusji:

    - prawie nikt kto nie jest informatykiem lub młodzieńcem nie używa shift +
    klik albo prawy klik i coś tam. Więc wyłączmy z rozważań taki tryb
    otwierania linków.

    - robimy stronę WWW, w której niektóre wyrazy mają tłumaczenia słownikowe.
    Jeśli linki od tych słów otwierałyby się w tym samym oknie to za każdym
    razem gubilibyśmy czytaną treść.

    - podpisujemy stronę WWW - kliknięcie na podpisie w żadnym razie nie
    powinno zastąpić głównej treści.

    - w treści używamy odwołań do źródeł zewnętrznych (bo taka formalność jest
    wymagana) - nie chcemy aby klient musiał wracać np. z PAPu gdy kliknie na
    linku.

    - jeśli strona zawiera animację Flash to powrót oznacza restart takiej
    animacji, co może być wkurzające dla oglądającego (dla mnie byłoby)

    - jak sądzisz, dlaczego target w HTML5 wraca do łask? HTML4 istnieje tyle
    lat a jednak mimo to wiele nowych stron i tak go stosuje w formie jawnej
    lub ukrytej mimo iż w dokumentacji HTML nie ma targetu. Więc ktoś nawet
    zadał sobie trud aby techniką szemraną coś osiągnąć, prawda? Nie nazwałbym
    tego lamerstwem lecz zaangażowaniem w szukaniu obejść. Moim zdaniem
    lamerstwem byłoby np. spontaniczne mnożenie nowych okien.

    Jeśli strona nie przechodzi przez validatora z powodu targetu, to
    webmasterzy interpretują to w sposób "jak to obejść" zamiast żeby tego nie
    używać. A dlaczego tak interpretują? Bo bardzo często klient tego żąda -
    mówi: u mojej konkurencji mają takie rozwiązanie, jest ono wygodne więc i
    ja tak chcę. Jeśli będziesz filozofował - kto inny zrobi to zlecenie.

    Po drugie w jaki sposób chciałbyś cały webmasterski świat nawrócić na nie
    stososowanie targetu? (bo dopiero wtedy byłby jakiś tam sens usunięcia
    targetu choć osobiście i tak nie zgadzam się z tym) Usunąć funkcjonalność z
    browserów? Jeśli zabierzesz w jakieś przeglądarce taką funkcjonalność, a
    już w szczególności w IE, to zaraz powstanie kolejny argumenty do tezy, że
    IE to szajs bo nawet targetów nie supportuje. Tak więc skutek będzie
    zupełnie inny a webmasterzy przejdą na JS aby zachować funkcjonalność.

    Technologia jest dla ludzi a nie odwrotnie. Jeśli ludzie czegoś oczekują co
    im ułatwi życie to należy im to dać zamiast wymyślać filozoficzne
    uzasadnienia braku takich możliwości.

  • 10. Data: 2010-05-29 12:38:46
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-05-29 09:45, Marek wrote:
    > Temat był wielokrotnie wałkowany na grupie i wniosek był zawsze taki sam:
    > target jest przydatny o ile używa się go z głową.

    Aż dwa takie przypadki są, z czego jeden dotyczy otwierania nowych okien
    nie tylko targetem.

    > Dla Twojej informacji konkluzja z tamtych dyskusji:
    [standardowe "argumenty" miłośników targetów]

    Ty chyba o innej grupie piszesz.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";