  • 1. Data: 2012-11-14 22:35:27
    Temat: Długość życia silnika ze Skody Felicii
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Witam!
    Szybkie pytanie: jakie są wasze doświadczenia z silnikami benzynowymi 1,3 l
    montowanymi w Skodach Feliciach w latach, powiedzmy, 1995-2000? Czy silnik,
    który ma (ponoć) 140-170 tysięcy km przebiegu pożyje bez wielkiego wkładu
    finansowego do 250 tysięcy?

    --
    Pozdrowienia,
    Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.

  • 2. Data: 2012-11-15 08:51:44
    Temat: Re: Długość życia silnika ze Skody Felicii
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

> [...]
    > który ma (ponoć) 140-170 tysięcy km przebiegu pożyje bez wielkiego wkładu

    u mnie w firmie jeździły takie Felicje z tego co kojarzę do duża cześć z
    nich dobiła do 300 tys. potem je zezłomowane ale ze względu na rudą oraz
    ze względu na ogólne wyeksploatowanie. Żeby było ciekawiej do końca były
    serwisowane w ASO.

    P.S S
    silnik to nie wszystko.
    Pozdrawiam
    Marcin Jan

  • 3. Data: 2012-11-15 11:43:03
    Od: "MZ" <mmzz@[wywal.to]op.pl>

> [...]
    > nich dobiła do 300 tys. potem je zezłomowane ale ze względu na rudą oraz
    > ze względu na ogólne wyeksploatowanie. Żeby było ciekawiej do końca były

    Ale 1,3 (stareńki silniczek odziedziczony po Favoritce jeszcze chyba
    jeszcze)? Bo felki były też z silnikami 1,6 75KM, już produkcji VW, te jak
    się ich nie katowało były prawdziwie bezobsługowe :) przynajmniej do jakichś
    150kkm bo potem straciłem kontakt.
    MZ

  • 4. Data: 2012-11-15 22:21:12
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    MZ, Thu, 15 Nov 2012 11:43:03 +0100, pl.misc.samochody:

> [...]
    > się ich nie katowało były prawdziwie bezobsługowe :) przynajmniej do jakichś

    Podejrzewam, że do Fabii pakują VW. Widziałem na YT filmik, jak takiej
    Fabii przeskakuje licznik na 900 000 km, napędzana przez 1,9 TDI. Tylko to
    trochę za droga sprawa. ;-)

  • 5. Data: 2012-11-16 06:29:04
    Od: Damian Skrycki <s...@g...pl>

> [...]
    > który ma (ponoć) 140-170 tysięcy km przebiegu pożyje bez wielkiego wkładu

    W swojej (po ojcu) wymieniłem silnik na młodszy przy przebiegu około 240
    000. Teraz siostra ja ujeżdza.

  • 6. Data: 2012-11-16 09:49:03
    Od: "MZ" <mmzz@[wywal.to]op.pl>

    > Podejrzewam, że do Fabii pakują VW. Widziałem na YT filmik, jak takiej
    > Fabii przeskakuje licznik na 900 000 km, napędzana przez 1,9 TDI. Tylko to
    > trochę za droga sprawa. ;-)

    Ale w wątku chyba jest mowa o skodzie felicii a nie fabii ? Bo się
    pogubiłem :)
    W Felkach były montowane i 1.3 (lekko poprawiony silnik od Favoritki) i 1.6
    benzyniaki już z palety VW. 1.6 jest nie do zabicia przy normalnej
    eksploatacji i pilnowaniu serwisów. W Felkach były też chyba montowane 1.9
    sdi ale tego nie jestem do końca pewien....

    A Fabia to trochę inna bajka, to już VW w innym ubranku. A 1,9TDi w wesji
    105-110KM, tej trochę mniej wysilonej też ma opinię trudnego do zabicia.
    MZ

  • 7. Data: 2012-11-16 11:34:54
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 16 listopada 2012 09:49:05 UTC+1 użytkownik MZ napisał:

> [...]
    >
    > eksploatacji i pilnowaniu serwisów. W Felkach były też chyba montowane 1.9
    >
    > sdi ale tego nie jestem do końca pewien....

    SDI nie były, tylko zwykłe 1.9D.

  • 8. Data: 2012-11-16 14:49:28
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 14.11.2012 Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>
    napisał/a:

> [...]
    > który ma (ponoć) 140-170 tysięcy km przebiegu pożyje bez wielkiego wkładu

    Ujeżdzałem takową. IMO silnik spokojnie pożyje.
    Gorzej może być z resztą auta ;-)

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 9. Data: 2012-11-16 20:44:23
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m...@g...com>
    napisał w wiadomości news:1n95gzxx9hmx1$.dlg@pedaluje.ile.moze...
> [...]
    > silnik,
    > który ma (ponoć) 140-170 tysięcy km przebiegu pożyje bez wielkiego wkładu

    To jest skodowski silnik z tzw. pływającymi tulejami, jak się zużyje (brak
    kompresji) to się wyciąga tuleje, wkłada nowe, wymienie pierścienie tłokowe
    i dalej jeździ. :-)
    Ale przy dobrym traktowaniu spokojnie wytrzymuje 300 tys.km. Widziałem Fabię
    1.4MPI (też ma ten sam silnik, ale rozwiercony do 1.4 l 60 i 68KM), która
    miał 500 tys. km na lpg.
    Ja mam 1.4 60KM w Fabii i ma 174 tys. km na LPG.

  • 10. Data: 2012-11-16 21:21:00
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    MZ, Fri, 16 Nov 2012 09:49:03 +0100, pl.misc.samochody:

    > Ale w wątku chyba jest mowa o skodzie felicii a nie fabii ?

    Rozpatruję wiele opcji... ;-)