  • 1. Data: 2012-11-14 15:35:16
    Temat: Kupno samochodu i brak polisy
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Temat dotyczy motocykla, ale na pms jest chyba więcej ludzi, niż na prm,
    a pojazd jest pojazd, więc piszę tu.

    Kupiłem moto, zapłaciłem podatek, przerejestrowałem, dostałem miękki
    dowód. Zostało załatwienie ubezpieczenia. Plan był taki, że sprzedający
    dośle mi ubezpieczenie (jak wyciągnie je od brokera), a ja pójdę do
    Warty (bo tam jest ubezpieczony) i przepiszę je na siebie.

    Dni mijają, broker leci w kulki (nie ma czasu, nie ma z nim kontaktu),
    sprzedający był w Warcie po duplikat, ale nic nie załatwił (bo jeżeli
    broker to zaczął to broker musi to skończyć), a mi się już cierpliwość
    kończy (mam sprzęt w garażu i nie mogę nim jeździć), więc decyzję podjąłem
    taką:

    Jeżeli dostanę ubezpieczenie do piątku, to robimy plan A, czyli pójdę do
    Warty, przepiszę ubezpieczenie na siebie i po problemie.

    Jeżeli nie dostanę ubezpieczenia do piątku (co jest prawdopodobne, bo koleś
    pier... się z tym już trzeci tydzień), to robimy plan B, czyli idę do PZU,
    wykupuję nową polisę na siebie i również jest po problemie.

    Chcę mieć ubezpieczenie w piątek, bo w poniedziałek wydział komunikacji
    jest czynny do 18 i tylko w poniedziałek mogę do niego podjechać po twardy
    dowód. A żeby odebrać twardy dowód, trzeba pokazać OC.

    Plan A już kiedyś przechodziłem w PZU i chyba nie ma specjalnych kruczków.
    Pytanie jest o plan B. Czy on jest w ogóle zgodny z prawem? Można tak po
    prostu olać starą polisę i wykupić nową, niezależnie czy ta stara w ogóle
    została przedłużona (broker twierdzi że została, ale jeżeli ktoś przez trzy
    tygodnie nie może wysłać jednego papierka, to nie wierzę w ani jedno jego
    słowo)? Jak to wygląda, ktoś będzie musiał potem powiadomić Wartę, albo
    rozwiązać z nimi umowę? Co i komu (mi czy sprzedającemu?) grozi, jeżeli te
    formalności nie będą dopełnione?

    http://motogof.tumblr.com/

  • 2. Data: 2012-11-14 15:45:59
    Temat: Re: Kupno samochodu i brak polisy
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > dośle mi ubezpieczenie (jak wyciągnie je od brokera), a ja pójdę do
    > Warty (bo tam jest ubezpieczony) i przepiszę je na siebie.

    co masz w umowie kupna sprzedaży?
    prawdę - że nie dostałeś polisy?
    czy teorię - że dostałeś polisę?

    jaką masz gwarancję że polisa wogóle istnieje i jest opłacona? znasz jej
    numer?

  • 3. Data: 2012-11-14 18:07:23
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    PH <P...@p...news> wrote:

    > co masz w umowie kupna sprzedaży?
    > prawdę - że nie dostałeś polisy?
    > czy teorię - że dostałeś polisę?

    Masz rację - zerknąłem w umowę i jest tam, że dostałem polisę (nie ma jej
    numeru).

    > jaką masz gwarancję że polisa wogóle istnieje i jest opłacona? znasz jej
    > numer?

    Nie mam żadnej gwarancji - jedynie słowa. Ale mam starą polisę, ważną do
    4 października (umowa była spisana 27 października). Spojrzałem że polisa
    jest na inny numer rejestracyjny (ale ten sam numer VIN), może motocykl
    był w międzyczasie przerejestrowany...

    http://motogof.tumblr.com/

  • 4. Data: 2012-11-14 18:26:27
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    > Nie mam żadnej gwarancji - jedynie słowa.

    No to sprawdź to
    https://zapytania.oi.ufg.pl/SASStoredProcess/guest?w
    ith=zpp1
    Najlepiej po nr rej i jeszcze raz po VIN

  • 5. Data: 2012-11-14 19:46:20
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 2012-11-14 15:35, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    > rozwiązać z nimi umowę? Co i komu (mi czy sprzedającemu?) grozi, jeżeli te

    Według mnie możesz mieć i 4 polisy OC. Pytanie brzmi czy polisa od
    sprzedającego była opłacana za cały rok, jeśli tak to spoko, jeśli nie
    to zapłacisz drugą ratę + OC w PZU.

  • 6. Data: 2012-11-14 20:55:26
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > Masz rację - zerknąłem w umowę i jest tam, że dostałem polisę (nie ma jej
    > numeru).

    Nieźle. Podkładasz się na własne życzenie.

> [...]
    > 4 października (umowa była spisana 27 października). Spojrzałem że polisa
    > jest na inny numer rejestracyjny (ale ten sam numer VIN), może motocykl

    Dlaczego sam tego nie załatwisz? Idż do Warty, powiedz że kupiłeś moto,
    pokaż starą polisę oraz umowę i powiedz, że chcesz dochować formalności i
    dokonać rekalkulacji składki. Zakładam, że nawet w najgorszej opcji (zero
    zniżek i nieopłacona polisa) majątku nie zapłacisz, potraktujesz to jako
    koszt nauki na przyszłość.

    Umów OC możesz wykupić ile chcesz. W razie draki, wszyscy ubezpieczyciele
    będą odpowiadać solidarnie, czyli złożą się na wypłatę odszkodowania.

  • 7. Data: 2012-11-15 10:39:45
    Od: "PH" <P...@p...news>

> [...]
    > 4 października (umowa była spisana 27 października). Spojrzałem że polisa
    > jest na inny numer rejestracyjny (ale ten sam numer VIN), może motocykl

    no ale cała historia rejestracji jest w karcie pojazdu. masz kartę pojazdu -
    prawda?

  • 8. Data: 2012-11-15 17:08:11
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 14 Nov 2012 17:07:23 +0000 osobnik zwany Adam Wysocki
    napisał:

    > Masz rację - zerknąłem w umowę i jest tam, że dostałem polisę (nie ma
    > jej numeru).

    czyli teraz to jest Twój problem. To tak jakbyś ja dostał i zgubił.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 9. Data: 2012-11-15 19:43:00
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Big Jack <a...@b...zz> wrote:

    > No to sprawdź to
    > https://zapytania.oi.ufg.pl/SASStoredProcess/guest?w
    ith=zpp1
    > Najlepiej po nr rej i jeszcze raz po VIN

    Dzięki. Sprawdziłem że jest ubezpieczony, tylko na stary numer rejestracyjny
    (jeszcze zanim poprzedni właściciel przerejestrował na siebie). Po VIN też
    wyskakuje to samo, czyli ubezpieczony.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 10. Data: 2012-11-15 19:45:30
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_wytnij_to_poczta.onet.pl> wrote:

    > Nieźle. Podkładasz się na własne życzenie.

    Mój błąd... ale już po fakcie.

    Update (to co pisałem w odpowiedzi na posta obok) - polisa istnieje. Skoro
    jest w systemie UFG:

    polisa: 90820043XXXX dla pojazdu: SUZUKI GSX
    wystawiona przez: TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ I REASEKURACJI WARTA S.A.
    adres: Chmielna 85 nr lok. 87, 00-805 Warszawa

    To chyba jest opłacona...

> [...]
    > zniżek i nieopłacona polisa) majątku nie zapłacisz, potraktujesz to jako

    Tak zrobię, jutro wybieram się do Warty (dziś już nie zdążyłem).

    Tylko czy jeżeli polisa jest na inny nr rejestracyjny, niż w mam umowie
    kupna motocykla (ale ten sam nr VIN), to nie będzie z tym problemu?

    http://motogof.tumblr.com/