  • 1. Data: 2012-11-14 10:01:36
    Temat: wymiekl mi EGR
    Od: Marek <m...@g...pl>

    ale od poczatku. Pacjent to opel benzyna 2006, 1.4 16V. Od kilku tygodni
    pali mi lampka o usterce elektrycznej silnika. Komp wykazuje blad zaworu
    EGR P1405.

    Z tego co sie naczytalem to dla tego silnika (Z14XEP) nie wchodzi w gre
    zaslepka i nie istnieje emulator :(
    Wiec musze go wymienic. Bede lzejszy o minimum 700+ robota.

    Czy w zwiazku z wymiana warto zrobic jeszcze jakies dodatkowe czynnosci
    typu czyszczenie dolotu, przepustnicy, kalibracje (nie wiem czego) itp?
    W serwisie jak dzwonilem to mi takie cos zaproponowali. Oczywiscie za
    dodatkowe prawie 500.

    A moze poprostu odpuscic temat i jezdzic z popsutym i przyzwyczaic sie
    do kontrolki?
    Auto jezdzi poprawnie. Jedynie przy minimalnym wcisnieciu gazu czuc
    lekkie szarpanie, falowanie silnika.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 2. Data: 2012-11-14 17:55:32
    Temat: Re: wymiekl mi EGR
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 14 Lis, 10:03, Marek <m...@g...pl> wrote:
    > Wiec musze go wymienic. Bede lzejszy o minimum 700+ robota.

    Nie wiem skąd ta kwota, ja za swój zapłaciłem 150 zeta a wymieniłem
    sam bo to 3 obejmy i 3 śrubki + trochę dupereli.

    L.

  • 3. Data: 2012-11-14 18:00:46
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-11-14 17:55, Lisciasty pisze:

    > Nie wiem skąd ta kwota, ja za swój zapłaciłem 150 zeta a wymieniłem
    > sam bo to 3 obejmy i 3 śrubki + trochę dupereli.
    >
    > L.

    W jakim aucie?

    Lewis

  • 4. Data: 2012-11-15 07:31:26
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 14.11.2012 17:55, Lisciasty wrote:

    > Nie wiem skąd ta kwota, ja za swój zapłaciłem 150 zeta a wymieniłem
    > sam bo to 3 obejmy i 3 śrubki + trochę dupereli.

    U mnie akurat zawor to 720 zl. Akurat ASO ma promocje na starsze auta i
    da na czesci 30% rabatu.
    Okazuje sie, ze tanie czesci do opli to juz tylko mit.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 5. Data: 2012-11-15 08:25:29
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Thu, 15 Nov 2012 07:31:26 +0100, Marek napisał(a):

    > Okazuje sie, ze tanie czesci do opli to juz tylko mit.

    Tanie to są częsci które produkują firmy pod markami typu: kraft, optimal,
    hart. Niestety ale oryginały nigdy tanie nie były.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 6. Data: 2012-11-15 11:26:45
    Od: KrzyNiem <"[moje_inicjaly]"@post.pl>

    W dniu 2012-11-14 10:01, Marek pisze:

    > A moze poprostu odpuscic temat i jezdzic z popsutym i przyzwyczaic sie
    > do kontrolki?
    > Auto jezdzi poprawnie. Jedynie przy minimalnym wcisnieciu gazu czuc
    > lekkie szarpanie, falowanie silnika.

    Sprobuj wyczyścić. U mnie w 2.0Hdi miałem problemy z silnikiem
    (falowanie, problemy z rozruchem na gorącym), ale niestety komunikat, że
    problem dotyczy EGR pojawił się dopiero, jak się już upierdzielił
    grzybek i została tylko wymiana zaworu. Mechanik mówił, że gdyby udało
    się zdiagnozować wczesniej, mozna było go wyczyścić i uratowac.

    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 7. Data: 2012-11-15 11:29:30
    Od: KrzyNiem <"[moje_inicjaly]"@post.pl>

    W dniu 2012-11-15 11:26, KrzyNiem pisze:

> [...]
    > grzybek i została tylko wymiana zaworu. Mechanik mówił, że gdyby udało
    > się zdiagnozować wczesniej, mozna było go wyczyścić i uratowac.

    A - tylko nie jedź do serwisu, który zajmuje się wymianą podzespołów,
    tylko do mechanika, który umie je naprawiać :)

    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 8. Data: 2012-11-15 14:02:38
    Od: grzech <z...@g...com>

    > A - tylko nie jedź do serwisu, który zajmuje się wymianą podzespołów,
    > tylko do mechanika, który umie je naprawiać :)

    Daruj sobie mechanika jak nie masz jakiegoś bardzo znajomego i
    sprawdzonego.
    Kup w necie z anglika/rozbitka i po problemie.
    Z ostatnich przebojów z mechanikiem. Po dwóch dniach (miało być 5
    godzin) "walki" z jarzmem
    (zerwany gwint) oddali ze złamanym gwintownikiem w środku:(

    _____
    grzech
    626

  • 9. Data: 2012-11-19 10:39:59
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 15.11.2012 14:02, grzech wrote:

> [...]
    > godzin) "walki" z jarzmem
    > (zerwany gwint) oddali ze złamanym gwintownikiem w środku:(

    Co do zaufanego mechanika to juz takiego nie mam. Smiem twierdzic, ze
    tacy juz nie istnieja. Kazdy, u ktorego robie auta co najmniej raz nie
    zrobil swojej pracy jak nalezy.

    Umowilem sie na naprawe w ASO. 30% taniej niz u pozostalych - efekty
    beda w piatek.
    Czasem warto w ASO tez zapytac o cene :)

    A swoja droga moze ktos sie orientuje dlaczego w ASO opla sa takie
    kolejki i brak wolnych terminow?
    Az tak sypia sie te wozidla czy jednak tyle tych opelkow u nas jezdzi?
    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z