  • 71. Data: 2024-03-19 21:18:07
    Temat: Re: Do DZBANÓW jadących z pierwszeństwem
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.03.2024 o 21:04, Janusz pisze:

    > Zmiana pasa nie jest skręcaniem, nadal jedziesz prosto.

    Znak mówi że masz jechać prosto. Znaki poziome, że ten pas jest do
    skrętu w prawo, więc... powinieneś zmienić pas na ten ze znaczami
    prosto. Jak chcesz jechać na S8 to się nie da.

    > Nikt nie ma problemów tylko Ty, odkąd jeżdżę autem a mija już 35 lat to
    > zawsze tak było oznakowane i nikt nie miał wątpliwości.

    Właśnie dlatego że nikt nie bierze tego oznakowania poważnie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 72. Data: 2024-03-19 21:20:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.03.2024 o 21:08, Janusz pisze:

    > ... że wyciągasz głupie wnioski. Zmieniasz pas i nie jedziesz na prymasa.

    Jak zmieniasz pas, to jedziesz wlaśnie "prosto" w prymasa. Jak nie
    zmieniasz to skręcasz w prawo (przynajmniej tak twierdzi oznakowanie) a
    tego ci nie wolno bo masz jechać prosto. Sprzeczne oznakowanie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 73. Data: 2024-03-19 22:48:18
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 19.03.2024 o 21:20, Shrek pisze:

    > Jak zmieniasz pas, to jedziesz wlaśnie "prosto" w prymasa. Jak nie
    > zmieniasz to skręcasz w prawo (przynajmniej tak twierdzi oznakowanie) a
    > tego ci nie wolno bo masz jechać prosto. Sprzeczne oznakowanie.

    Dobra, ja wysiadam.

    --
    Janusz

  • 74. Data: 2024-03-20 06:05:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.03.2024 o 22:48, Janusz pisze:

    > Dobra, ja wysiadam.

    I słusznie - oznakowanie jest z dupy i należy je olać.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 75. Data: 2024-03-20 07:51:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 19.03.2024 o 18:39, Shrek pisze:
> [...]
    >>> https://www.google.pl/maps/@52.2601385,20.9507108,3a
    ,19.9y,228.85h,89.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFwppf-JUb4P
    aH9Vzlj_EZg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    > Odtego jest dedykowany znak.

    > No właśnie o jakie? Tym bardziej że "prosto" według strzałek najezdni
    > jest "w lewo":P

    Nie w lewo ale w prawo.
    Dlaczego nie dopuszczasz, że ten znak obowiązuje tylko do linii
    warunkowego zatrzymania (koniec skrzyżowania)?

    Robert

  • 76. Data: 2024-03-20 08:09:26
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 19.03.2024 o 21:18, Shrek pisze:

    > Znak mówi że masz jechać prosto. Znaki poziome, że ten pas jest do
    > skrętu w prawo, więc... powinieneś zmienić pas na ten ze znaczami
    > prosto. Jak chcesz jechać na S8 to się nie da.

    Nadal nie rozumiem problemu:
    czy nakaz jazdy prosto oznacza, że zabroniona jest zmiana pasa ruchu?
    Nigdy dotąd nie spotkałem takiego przepisu.

    > Właśnie dlatego że nikt nie bierze tego oznakowania poważnie.

    Niestety, zapewne stąd wypadki z jadącymi pod prąd. Mimo takiego znaku
    postanawiają zawrócić.

    --
    -
    Akarm

  • 77. Data: 2024-03-20 17:01:52
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2024-03-19 18:37, J.F wrote:

    ,19.9y,228.85h,89.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFwppf-JUb4P
    aH9Vzlj_EZg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    > Hm, ten znak ma tu znaczenie ... nie zawracać?
    >
    > Bo o jakie prosto może chodzic?

    Czytam to bici epiany o nakazi ejazdy prosto. No a przeciez sprawa jest
    elemntarna. Chodzi o to aby nie zawinac i nie pojechac pod prad tylko z
    pradem - czyli prosto. Prosto jest tu oczywiscie pewnym umownym
    stwierdzeniem.

    Byc moze mozna byloby to zalatwic jakims zakazem - zawracania itp. No
    ale coz z tego? Rownie dobrze mozna to zalatwic nakazem jazdy prosto.
    Nie bardzi wiem z czym tutaj moza miec "problem".

    --
    mk4

  • 78. Data: 2024-03-20 17:30:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.03.2024 o 08:09, Akarm pisze:

    > Nadal nie rozumiem problemu:
    > czy nakaz jazdy prosto oznacza, że zabroniona jest zmiana pasa ruchu?

    Nie. Wręcz przeciwnie - w tym wypadku gdyby oznakowanie brać na poważnie
    nie możesz kontynuować jazdy tym pasem, bo on skręca w prawo, a tym masz
    jechać tam gdzie jest na wprost. W tym problem:P

    > Niestety, zapewne stąd wypadki z jadącymi pod prąd. Mimo takiego znaku
    > postanawiają zawrócić.

    Ta... bo jadący pod prąd biorą takie znaki pod uwagę:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 79. Data: 2024-03-20 17:33:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie w lewo ale w prawo.

    W lewo. jak jedziesz po strzałkach na wprost to skręcisz w prawo, jak po
    tych w prawo to pojedziesz z grubsza na wprost:P

    > Dlaczego nie dopuszczasz, że ten znak obowiązuje tylko do linii
    > warunkowego zatrzymania (koniec skrzyżowania)?

    Bo nie ma żadnego powodu żeby tak uważać. Tym bardziej jeśli jest po to
    żeby nie zawracać pod prąd.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 80. Data: 2024-03-20 17:35:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.03.2024 o 17:01, mk4 pisze:

> [...]
    > elemntarna. Chodzi o to aby nie zawinac i nie pojechac pod prad tylko z
    > pradem - czyli prosto. Prosto jest tu oczywiscie pewnym umownym

    I właśnie w tym jest problem, że umownie znaczy co innego niż prawnie.
    Umownie to można się umawiać jak kto chce, natomiast znak ma swoją
    definicję i oznacza że na tym skrzyżowaniu nie wolno skręcać tylko
    należy jechać na wprost. To że nikomu to nie przeszkadza wynika tylko z
    tego że po prostu nikt się do tego znaku nie stosuje:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!