  • 11. Data: 2021-04-27 03:21:38
    Temat: Re: Do Olafa -- Secure Erase SSD
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 26 kwi 2021 o 21:40, Olek pisze:

    > SSD + HDD

    > obecnie na tych komputerach często trzeba zrobić symlinki i przenieść
    > część programów na HDD, bo brakuje miejsca do przemielenia aktualizacji
    > W10.

    Symlinki tak sobie przydadzą się przy dużych aktualizacjach.
    (win je oleje)

    > Symlinki ratują sytuację zwłaszcza na posranych płytach Asusa z dużą
    > ilością RAM, gdzie hiberfil.sys zajmuje pół dysku SSD, a jak wyłączyć
    > hiterfil.sys to przestaje działać WOL.

    64GB? -- ile masz RAMek? Masz skompresowany 'hiberfil'?

    > To nie jest liniowe.

    Więc jakie?

    > W10 coś tam robi, ale tylko gdy pracuje, a do tego ma
    > u mnie niewiele okazji.

    Skoro W10 rzadko pracuje a SSD kupiłeś tylko dla W10...

    Linuks nie pisze zawzięcie potomnym ;) na dysku?

    > Ja się nie znam, ale stosunek PLN/$ to chyba niekoniecznie przez BTC.

    Nie mam na myśli PLN/USD, ale górników qpujących
    ,,łopaty'', ,,kilofy''... Może ,,kombajny''... ;)

    > Po mojemu dyski się kupuje gdy potrzeba, a nie gdy jak można :)

    Na razie nie potrzebuję. Nawet qpiony Evo tak sobie przydaje
    się -- być może lepsza byłaby stosownie duża RAMka lub Optane...
    (niby też SSD, ale inny) Małe Optane (16GB czy 32GB) można było
    nabyć niemal za freeko... Policzyłem, że 16GB by starczyło
    z powodzeniem!

    > Jak tam ostatnio grzebałem, to pod W10 pro można było odwlec o rok.

    Dostrzegam 7 dni -- ale chyba można bez końca to przedłużać. ;)
    Mnie (raczej -- matce) wystarczy kilka godzin.

    > Skupiamy się na trwałości, a więc trimowanie jest optymalne.

    > Piszesz "system" myślisz "W10". W10 na dysku innym niż SSD jest
    > nieużywalny.

    Teraz stukam pod 64W10 na F-S -- zero SSD, 4GiB...

    > Aha, czyli F-S ma PATA od strony płyty.

    Wstawiłem HDD w miejsce po PATAlogicznej nagrywarce CDVD.
    (jeden z najdroższych apgrejdów tego złomu)
    [oby nie obraził się za to określenie -- na
    razie pracuje poprawnie, lecz kto wie... ma
    mikrofon, nie ma dotyku, oczko kamerki jest
    zaklejone...]

    > No cóż, rok temu w roli cienkich
    > klientów kupowałem pracownikom HP 9470m i HP 1040, które można było
    > kupić nawet w okolicach 500 zł. A potem przyszło zdalne nauczanie i ceny
    > się popsuły.
    > Sentyment sentymentem, ale ja bym sugerował zaprzestać uporczywej
    > terapii F-S.

    F-S qpiłem za niecałe 2kpln w połowie sierpnia 2008 r. jako nówkę.
    (z lekko ;) rozwalającą się obu_dową i jakimiś tajemnicami na HDD,
    które skrzętnie zabezpieczyłem przed utratą...)

    NIEUSTANNIE!!! Na chwil kilka zrestartowałem go -- poza tym stale
    aktualizuje się... Wiem, co uczynić, by nie zapychał dysku! Akurat
    coś padło w necie -- i stałka jest diabelnie powolna, i LTE... Nie
    ma zatykania HDD, gdy net jest zbyt wolny... ;)

    Acer aktualizuje się, F-S -- nie... Oba stoją obok siebie...

    > Można spróbować debloatowania.

    Tzn.?

    > Musi zepsuty?

    Nie używałem. Qpiłem telefon z USB-C -- więc obmacałem
    gniazdo w laptopie...

    > Pooglądaj na YT Daniela Rakowieckiego. Może już naprawiał Twój model.

    To trochę za tani model jak na niego...

    > Bo support jest po to, żeby generować dochody producentowi,
    > a nie dla dobra użytkowników.

    Raczej nie będę celował już w Acera.

    > Natomiast ja jestem zachwycony poleasingowymi laptopami
    > z linii biznesowej. Nawet naklejki spolszczające na
    > klawiaturze tak naprawdę nie robią różnicy.

    Jakiej różnicy?

    -=-

    Acer zawzięcie aktualizuję się -- próbuję ożywić ;) 1909...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 12. Data: 2021-04-27 03:55:29
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 27 kwi 2021 o 03:21, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    > ma zatykania HDD, gdy net jest zbyt wolny... ;)

    > Acer aktualizuje się, F-S -- nie... Oba stoją obok siebie...

    Obawiam się, że 64W10 pomerdał się w tych aktualizacjach -- różne
    wersje korzystają z tych samych tymczasowych ,,magazynków''. Choć
    aktualizuję 1909, 64W10 twierdzi, że aktualizuje 20H2 -- jest OK,
    czy coś pomerdało się?.... Aktualizuje się tak od ponad doby, ale
    już nie pamiętam, od kiedy aktualizuje się wersja 1909. Only dwie
    aktualizacje tej wersji zakończyły się fiaskiem, pragnąc powtórki
    z rozrywki...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 13. Data: 2021-04-28 02:30:28
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 27 kwi 2021 o 03:55, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    > już nie pamiętam, od kiedy aktualizuje się wersja 1909. Only dwie
    > aktualizacje tej wersji zakończyły się fiaskiem, pragnąc powtórki

    Zaktualizował się do H2 -- Opera nie wykorzystuje Nvidii...
    Ale Magician!! -- na 50% 3D... Nie wiem, do czego!!!

    Koniec tematu -- kilka dni aktualizował się, ale niestety
    od razu do 20H2... Przy ostatnim uruchamianiu przyznał, że
    ,,potrwa to nieco dłużej, niż oczekiwano''...

    Zanim zacząłem grzebać w grafice -- zaktualizował się do 20H2...
    Syzyfowa praca... Wciągnięty kamień -- spadł... Na razie ;)
    pogodzę się z tym, że żadna przeglądarka poza Edge nie korzysta
    z Nvidii...

    --