  • 1. Data: 2021-04-15 00:57:43
    Temat: Komp stacjonarny i dziwny komunikat o niskim poziomie baterii.
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Jaka może być przyczyna na kompie stacjonarnym komunikatu: "Podręczne okno
    aplikacji: Niski poziom energii baterii : Należy szybko zmienić baterię lub
    przełączyć się na zasilanie zewnętrzne - w innym wypadku grozi Ci utrata
    wyników pracy."

    Komp jest podłączony do UPSa i ma zainstalowany Windows XP SP3. Nie widać by
    był jakiś spadek napięcia w UPS na wyjściu.

  • 2. Data: 2021-04-15 01:07:19
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 14/04/2021 23:57, rageofhonor wrote:
> [...]
    >
    > Komp jest podłączony do UPSa i ma zainstalowany Windows XP SP3. Nie
    > widać by był jakiś spadek napięcia w UPS na wyjściu.

    Sprawdz czy pojemnosc baterii nie spadla. Napiecie bedzie zawsze
    paktycznie stale az do wyczerpania baterii calkowicie, tak teraz one
    dzialaja.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 3. Data: 2021-04-15 10:58:45
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-04-15 o 01:07, pioruns pisze:
    > On 14/04/2021 23:57, rageofhonor wrote:

    > Sprawdz czy pojemnosc baterii nie spadla. Napiecie bedzie zawsze
    > paktycznie stale az do wyczerpania baterii calkowicie, tak teraz one
    > dzialaja.

    jasne
    w klocku blaszanym
    stacjonarnym
    takim dużym jak wiadro kwadratowe

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2021-04-15 12:21:09
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 15/04/2021 09:58, Irokez wrote:

    > jasne
    > w klocku blaszanym
    > stacjonarnym
    > takim dużym jak wiadro kwadratowe

    Baterii UPS, myslisz czasem?

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 5. Data: 2021-04-15 19:47:39
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 15.04.2021 o 12:21, pioruns pisze:

    > Baterii UPS, myslisz czasem?

    myślisz.... że pomiędzy UPSem a PCtem jest jeszcze inny kabel niż 230V?

    ToMasz

  • 6. Data: 2021-04-15 21:21:22
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-04-15 o 19:47, ToMasz pisze:

    > myślisz.... że pomiędzy UPSem a PCtem jest jeszcze inny kabel niż 230V?

    Powiedzmy że jest, ale takich bzdurnych komunikatów to ja nie kojarzę

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2021-04-15 21:40:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/04/2021 00:57, rageofhonor wrote:
> [...]
    > okno aplikacji: Niski poziom energii baterii : Należy szybko zmienić
    > baterię lub przełączyć się na zasilanie zewnętrzne - w innym wypadku

    A komputer kompatybilny z XP? Dawno temu trafił mi się stacjonarny,
    który po instalacji uparcie twierdził że znalazł baterię (naładowaną do
    pełna). Oficjalnie procudent wspierał tylko Vista+, to był jakiś cienki
    klient czy mały pecet Della, nie pamiętam już.

  • 8. Data: 2021-04-15 22:14:09
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 15/04/2021 18:47, ToMasz wrote:
    > myślisz.... że pomiędzy UPSem a PCtem jest jeszcze inny kabel niż 230V?
    >
    > ToMasz

    Na przykład w tym:
    <https://powerwalker.com/?page=product&item=10120020
    &lang=en> jest
    jeszcze kabel USB do monitorowania UPS-a, producent udostępnia też
    własne oprogramowanie monitorujące:
    <https://powerwalker.com/?page=winpower&lang=en>. Wśród opcji programu
    jest też testowanie akumulatorów (battery self-test).

    --
    MF

  • 9. Data: 2021-04-15 23:22:34
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 15/04/2021 20:21, Irokez wrote:

    > Powiedzmy że jest, ale takich bzdurnych komunikatów to ja nie kojarzę

    Ja zakladam, ze OCZYWISCIE, ze jest kabel do UPSa na USB chociazby.
    Wtedy komputer rozpoznaje po USB, ze ma baterie. Ja tak mam u siebie,
    UPS firmy APC. Linux (zwykly blaszak PC) baterie widzi ladnie i mysli,
    ze jest jakims laptopem. Wszelkie akcje usypiania i wylaczania jak nie
    ma pradu dzialaja wtedy i wszystko sobie mozna w systemie ustawic. To
    zadne bzdurne komunikaty, tylko NORMALNE komunikaty tak jakbys mial laptopa.

    Gdy bateria w takim UPSie pada z wyslugi lat, to komputer rozpozna, ze
    pojemnosc lub przewidywany czas pracy spadla ponizej ustalonego poziomu
    i bedzie sie darl, ze mimo 100% ma tylko np. 5 minut pracy a wiec
    ponizej poziomu krytycznego. Dlatego zasugerowalem autorowi watku
    sprawdzenie pojemnosci baterii.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 10. Data: 2021-04-16 15:52:00
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-04-15 o 23:22, pioruns pisze:

> [...]
    > i bedzie sie darl, ze mimo 100% ma tylko np. 5 minut pracy a wiec
    > ponizej poziomu krytycznego. Dlatego zasugerowalem autorowi watku

    Na Windowsie nie mam w swoim APC takich komunikatów żeby podłączyć
    zewnętrzne zasilanie bo zaraz bateria padnie.
    Na linukxie są takie?

    --
    Irokez