  • 91. Data: 2018-01-07 00:00:36
    Temat: Re: nie
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Dykus" <d...@s...wp.pl> wrote in message
    news:p2rbqq$fck$2@node1.news.atman.pl...

    > Nie do końca - to połączenie dróg, w skład drogi wchodzi pobocze i
    > jezdnia, a linie (w tym ciągłe) są elementem jezdni.
    >
    > Pobocze także jest za barierą nieprzekraczalną, a jednak jest częścią
    > jezdni.
    >
    > Pytanie czy połączenie w sensie fizycznym "poprzez ziemię", czy "w sensie
    > logicznym" - dwa zbiory mające elementy wspólne (linia ciągła nie będzie
    > tu elementem wspólnym). Do tej zakładałem tylko opcję drugą, jak Ty, ale
    > może właśnie trzeba zmienić tok rozumowania...
    >
    > To tak jakby skręcić ze sobą dwa przewody w izolacji - są połączone, czy
> [...]

    Skrzyżowanie jest tam, gdzie auta mają się jak spotkać ze sobą,
    a więc zaczyna się tam gdzie jest przerywana linia, nie ciągła.

  • 92. Data: 2018-01-07 00:01:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:p2r649$vk1$2@node1.news.atman.pl...

    > Jak już jadę czymś co ma trzy pasy lewym, zmieniam na środkowy i widzę, ze
    > ktoś z prawego też na środkowy, to nie zastanawiam się wiele, tylko
    > przerywam manewr zmiany pasa i tyle. Jak trzeba to bym zapewne ominął
    > zjazd.
    >
    > Ale problem jest wydumany, bo nie mam problemów ze zmianą pasa, a i nie
    > jestem królem lewego, więc... skąd pomysł, żeby ktoś miał problem ze
    > zjechaniem w prawo, bo go na prawy nie wpuszczają?

    No Marka wyczuwają że cwaniakuje i go nie wpuszczają :-)

  • 93. Data: 2018-01-07 00:02:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "nadir" <n...@h...org> wrote in message

    > Czy sytuacja czerwonego powinna zależeć od tego z której strony nadjeżdża
    > zielony?

    Czy pierwszeństwo dla tego z prawej strony mówi Ci coś?
    Zastanów się, co to znaczy że ruch jest prawostronny...

  • 94. Data: 2018-01-07 00:07:34
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 06-01-2018 o 19:21, Pszemol pisze:

    > Widzę, że starasz się usilnie tłumaczyć swoje zachowaie :-)

    Nie tłumaczyć lecz wytłumaczyć. Nie mam na celu biadolenia lecz mówię
    jak jest.

    > Niestety - musisz bardziej agresywnie starać się zmienić pas wcześniej,
    > aby nie wyprzedzać na skrzyżowaniu i nie kolidować z zielonymi :-)

    Właśnie sprawdziłem jaki jest odcinek do tego miejsca od poprzedniego
    skrzyżowania: 520m. Na poprzednim skrzyżowaniu prawie zawsze ustawiam
    się na lewym pasie po prawy w szczycie jest zakorkowany przez
    zjeżdżających w prawo.

    Gdy jestem pierwszy na lewym - nie ma problemu - zawsze zdążę zawczasu
    zjechać na prawo na w/w odcinku i to z uwzględnieniem iż zrobię to tak
    aby nie utrudniać życia zielonemu - nie da się inaczej i wcześniej prawy
    pas zajmę, to utrudnię mu życie, trudno.

    Na tym odcinku 520m, gdy ruszam w kolumnie, to naprawdę ciężko
    przeskoczyć na prawo - nawet gdy auta jadą 10 czy 30km/h. Włączenie
    kierunkowskazu zawczasu i miganie nim do upadłego nazywasz brakiem
    zdecydowania. Owszem, mogę to po zrobić chamsku i wbrew przepisom
    spychać auto na prawym pasie na pobocze lub ryzować obtarcie boku jeśli
    nie da się zepchnąć. Wtedy jednak będzie to drogo mnie kosztowało.

    Moim zdaniem Twoja porada jest delikatnie mówiąc - ryzykowna i raczej
    skrajnie pirackie zachowanie prezentuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 95. Data: 2018-01-07 00:19:45
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 06-01-2018 o 19:56, Shrek pisze:

> [...]
    > ze ktoś z prawego też na środkowy, to nie zastanawiam się wiele, tylko
    > przerywam manewr zmiany pasa i tyle. Jak trzeba to bym zapewne ominął

    Tak właśnie robię gdy nikt nie dopuści do tego abym nawet przy 10km/h w
    korku, migając od początku na odcinku 520m mógł wjechać na prawy pas.
    Następny zjazd to droga na około - zdarza mi się z niej korzystać.
    Czasem mam ochotę zatrzymać się, wysiąść i zapytać tego po prawej jaki
    ma interes w tym by mnie nie wpuścić.

    > Ale problem jest wydumany, bo nie mam problemów ze zmianą pasa, a i nie
    > jestem królem lewego, więc... skąd pomysł, żeby ktoś miał problem ze
    > zjechaniem w prawo, bo go na prawy nie wpuszczają?

    Udzieliłem na to pytanie Pszemolowi. Zacytuję więc (po poprawkach błędów
    - sorki za nie):

    "Właśnie sprawdziłem jaki jest odcinek do tego miejsca od poprzedniego
    skrzyżowania: 520m. Na poprzednim skrzyżowaniu prawie zawsze ustawiam
    się na lewym pasie bo prawy w szczycie jest zakorkowany przez
    zjeżdżających w prawo.

    Gdy jestem pierwszy na lewym - nie ma problemu - zawsze zdążę zawczasu
    zjechać na prawo na w/w odcinku i to z uwzględnieniem iż zrobię to tak
    aby nie utrudniać życia zielonemu - gdy nie da się inaczej i wcześniej
[...]

    spychać auto na prawym pasie na pobocze lub ryzykować obtarcie boku

  • 96. Data: 2018-01-07 00:30:53
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-07 o 00:00, Pszemol pisze:
    > "Dykus" <d...@s...wp.pl> wrote in message

    > Skrzyżowanie jest tam, gdzie auta mają się jak spotkać ze sobą,
    > a więc zaczyna się tam gdzie jest przerywana linia, nie ciągła.

    Skoro twierdzisz, że jednak jest to skrzyżowanie i przed tym
    skrzyżowaniem jest znak ustąp pierwszeństwa to dlaczego uważasz, że
    pierwszeństwo ma zielony, choć wjeżdża na to skrzyżowanie mając znak
    ustąp pierwszeństwa?

    Przecież jedno wyklucza drugie.

  • 97. Data: 2018-01-07 00:35:17
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 06-01-2018 o 19:38, Pszemol pisze:

    > No więc nie zauważam że zdań jest tyle ilu użytkowników...
    > Jest kilka błędnych rozumień kodeksu wyrażonych tutaj, ale jest
    > to chyba małoistotne. To że ludzie się mylą chyba Cię nie dziwi?

    Ależ oczywiście, że nie. Niniejszy wątek jest z mojej strony bardziej
    prowokacją do dyskusji i to nie z powodu takiego, że mam upodobania
    sado-maso lecz z powodu tego, że na w/w skrzyżowaniu pomoc drogowa ma co
    robić. Ciągle ich widuję. To po pierwsze.

    Po drugie, czytając w/w artykuł a później także Wasze opinie i
    rozbieżności w poglądach kierowców zyskałem wątpliwość, których
    wcześniej nie miałem. Otóż zadałem Tobie i przy okazji innym pytanie,
    którego tu nie komentuj by burdel nie powstał, czy jeśli ten rozbiegowy
    odcinek będzie miał 1km, 10km, 100km to też będzie to obszar
    skrzyżowania? A także gdy wjazd przekształci się w zjazd na tym odcinku
    to do jakiego punktu jadący nim pojazd ma ustępować tym z lewej?

    Nie odpowiadajcie tu lecz poszukajcie w gałązce naszej dyskusji te
    właśnie pytania. Będzie czytelniej.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 98. Data: 2018-01-07 00:41:10
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 06-01-2018 o 19:44, Pszemol pisze:

    > No ale Ty masz jakieś wątpliwości? Wciąż?

    Niespodziewanie mam nowe. W innej gałązce opisałem je. Tym razem już
    personalnie.

    > No to fajnie, czyli się zgadzamy.

    Generalnie tak z wyjątkiem w/w. O komentarz poprosiłem w innej gałązce.

    > I odpisałem tam, że kodeks nie specyfikuje maksymalnych rozmiarów
    > skrzyżowania.

    Już się udaję w to miejsce.

    > Dokładnie tak samo jak policjanci.

    Niekoniecznie. Opinie można uzyskać u nich wcześniej jeśli trafi się na
    osoby chętne do ich udzielenia. Jednakże gdy dojdzie do stłuczki, to sąd
    je zignoruje nawet jeśli będą na piśmie z ilością pieczątek większą niż
    sama odpowiedź.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 99. Data: 2018-01-07 00:56:48
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 06-01-2018 o 22:09, Pszemol pisze:

    > Burakiem jesteś jak zmieniasz pasy na skrzyżowaniu, gdy się kończy
    > trzecia nitka obwodnicy... A zbyt bierny jesteś gdy chcąc skręcić w prawo
    > nie wbijasz się na prawy pas z należytym wyprzedzeniem...

    Jeśli mam 520m na manewr to nie mam wyboru poza staniem na
    poprzedzającym skrzyżowaniu kilku kolejek zmian świateł na prawym pasie
    ,blokowanym przez zjeżdżających w prawo, zamiast jednej na lewym. A i tu
    nie mam pewności, że ktokolwiek mnie wpuści bo oni stoją już 4 kolejki
    zmian świateł a ja tu cwaniakuję chcąc niby zjechać na prawo jak oni.

    > Ktoś mógłby się zagapić, zrobiła się dziura, potem przestał kręcić
    > radiem i zaślepił dziurę przyspieszając - w ogóle Ciebie nie widział.

    Jasne... nagle większość kierowców na prawym pasie wisząc na zderzaku
    poprzedzającego auta przy prędkości 100km/h zaczęła posługiwać się
    radiami. Jak dla mnie tylko masowe palenie przez nich jakiegoś zioła
    może usprawiedliwiać takie wyluzowanie. Ja osobiście przy tej prędkości
    preferuję odległość kilkudziesięciu metrów.

    > No właśnie... język jakiego używasz: byłoby naiwniactwem, godzi w dumę.
    > Taka atmosfera nie służy zbyt bezpiecznej jeździe na ulicach Tadżykistanu.

    Właśnie o tych obserwacjach piszę. Real life. Co nie oznacza, ze mi się
    to udziela. Miałem niedawno (na zimówkach z gównianą przyczepnością
    względem świeżo zmienionych letnich i w tych samych warunkach
    pogodowych) stłuczkę więc choćby z tego względu póki co nie mam takich
    zapędów.

    > Dla mnie oznacza że są dwa skrzyżowania blisko siebie.

    Ok

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 100. Data: 2018-01-07 01:05:54
    Temat: Re: nie wprowadzaj nowej, własnej definicji.
    Od: "Witko4" <d...@p...pl>

    > Skrzyżowanie jest tam, gdzie auta mają się jak spotkać ze sobą,
    > a więc zaczyna się tam gdzie jest przerywana linia, nie ciągła.

    Nie wprowadzaj nowej, własnej definicji skrzyżowania.