  • 1. Data: 2009-01-08 09:36:57
    Temat: Re: Dobór siłownika hydraulicznego
    Od: Maciej Szymanski <m...@n...spam.here.asor.com.pl>

    Popey wrote:
    > Chciałbym w jakiś sposób dowiedzieć się jaki można tam wstawić siłownik,
    > żeby wszystko działało. Czy ma ktoś pomysł, w jaki sposób można to zrobić?

    1. Znajdź kogoś, kto ma taką samą maszynę i poproś o podanie danych
    siłownika.

    2. Jeżeli znasz z dokumentacji średnicę, to na podstawie reszty
    maszyny określ skok i mocowania, zrób szkic i zamów taki siłownik
    u dowolnego producenta hydrauliki siłowej. Siłowniki hydrauliczne
    robione są na zamówienie, więc nie powinno być problemu.

    3. Jeżeli nie znasz srednicy to musisz ocenić jaka siła jest
    Ci potrzebna i dobrać średnicę z katalogu.

    Maciek

  • 2. Data: 2009-01-08 09:40:07
    Temat: Dobór siłownika hydraulicznego
    Od: Popey <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam taki problem:

    Kupiłem maszynę do produkcji przepustów betonowych. Maszyna była w
    częściach i okazyjnie, a jak to z okazjami bywa okazało się po złożeniu, że
    brakuje siłownika hydraulicznego - powinny być dwa, a jest jeden. Z planów
    maszyny widać, że oba siłowniki są różne.
    Dzwoniłem do firmy produkującej maszyny (Lorev) i tam powiedzieli, że już
    niestety tego modelu nie ma i na magazynie nie mają siłowników, a po mojej
    prośbie o dane siłownika nabrali wody w usta :|

    Chciałbym w jakiś sposób dowiedzieć się jaki można tam wstawić siłownik,
    żeby wszystko działało. Czy ma ktoś pomysł, w jaki sposób można to zrobić?

    Pozdrawiam
    Paweł
    --
    gg #288252

  • 3. Data: 2009-01-08 18:50:32
    Od: Popey <s...@p...onet.pl>

    > 1. Znajdź kogoś, kto ma taką samą maszynę i poproś o podanie danych
    > siłownika.

    Witam

    Dzięki za odpowiedź. Pierwsze raczej odpada - maszyny już nieprodukowane, a
    na rynku wtórnym nie widziałem :(

> [...]
    > u dowolnego producenta hydrauliki siłowej. Siłowniki hydrauliczne
    > robione są na zamówienie, więc nie powinno być problemu.

    Ta dokumentacja jest taka, że są schematy hydrauliczne, elektryczne itp.,
    ale bez wymiarów i same numery katalogowe producenta...

    > 3. Jeżeli nie znasz srednicy to musisz ocenić jaka siła jest
    > Ci potrzebna i dobrać średnicę z katalogu.

    Mi będzie to trudno zrobić. A jakbym chciał, żeby ktoś mi pomógł to do
    jakiego rodzaju fachowca się zwrócić?
    Pozdrawiam
    Paweł

    --
    gg #288252

  • 4. Data: 2009-01-09 09:52:13
    Od: Maciej Szymanski <m...@n...spam.here.asor.com.pl>

    Popey wrote:
    > Mi będzie to trudno zrobić. A jakbym chciał, żeby ktoś mi pomógł to do
    > jakiego rodzaju fachowca się zwrócić?

    Masz jakieś zdjęcie/rysunek, na którym widać do czego służy ten
    brakujący siłownik ?

    Maciek

  • 5. Data: 2009-01-09 10:52:04
    Od: Maciej Szymanski <m...@n...spam.here.asor.com.pl>

    Popey wrote:
    > Mam schemat instalacji hydraulicznej. Siłownik służy do poruszania stołem
    > do tłoczenia kręgów betonowych. Drugi siłownik do wyciskania kręgów. Ten
    > drugi mam i nie jest jakiś specjalnie duży.

    Niestety nie mam pojęcia jak wygląda ta maszyneria. Mógł byś podesłać
    fotkę na priva ?

    > Mam pytanie - właśnie mnie naszło - czy wstawienie do instalacji
    > hydraulicznej jakiegokolwiek siłownika (przewymiarowanego albo
    > niedowymiarowanego) może skutkować awarią czegokolwiek? Bo jeżeli nie, to
    > może metodą prób i błędów go dobrać?

    Są dwa ograniczenia:

    1. Siłownik nie może być na ciśnienie mniejsze niż daje
    zasilacz, bo go rozerwie.
    2. Siłownik o zbyt dużej średnicy może pourywać to do czego
    jest przymocowany.

    Poza tym będzie nawyżej działać wolniej albo szybciej. Ale kupowanie
    siłowników w ciemno chyba nie ma sensu, to dość drogie elementy. Chyba,
    że masz jakieś zapasy...

    Maciek

  • 6. Data: 2009-01-09 10:53:28
    Od: Popey <s...@p...onet.pl>

  • 7. Data: 2009-01-09 11:29:28
    Od: Popey <s...@p...onet.pl>

    > Niestety nie mam pojęcia jak wygląda ta maszyneria. Mógł byś podesłać
    > fotkę na priva ?

    Witam

    Dziś nie dam rady, po prostu nie mam zdjęć a maszyna stoi 300km od mojego
    krzesła :) Ale oczywiście, oczywiście - w poniedziałek zrobię ze wszelkimi
    szczegółami i podeślę link. Dziękuję za zainteresowanie

    > 1. Siłownik nie może być na ciśnienie mniejsze niż daje
    > zasilacz, bo go rozerwie.

    To ograniczenie znam, powinno być w dokumentacji.

    > 2. Siłownik o zbyt dużej średnicy może pourywać to do czego
    > jest przymocowany.

    To będzie można wymierzyć chyba.

    > Poza tym będzie nawyżej działać wolniej albo szybciej. Ale kupowanie
    > siłowników w ciemno chyba nie ma sensu, to dość drogie elementy. Chyba,
    > że masz jakieś zapasy...

    Mamy w firmie zapasy - ciekawe tylko, czy będą odpowiednie do
    przymierzania, zgodnie z podanymi przez Ciebie ograniczeniami.
    Tak więc w poniedziałek prześlę link, jeszcze raz dziękuję.
    Paweł

    --
    gg #288252

  • 8. Data: 2009-01-10 13:00:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 9 Jan 2009 11:53:28 +0100, Popey wrote:
> [...]
    >hydraulicznej jakiegokolwiek siłownika (przewymiarowanego albo
    >niedowymiarowanego) może skutkować awarią czegokolwiek? Bo jeżeli nie, to

    W instalacji niczym, ale maszyne mozesz rozwalic.

    Maszyna projektowana np na sile 2t, 5t wytrzymuje, a wstawisz silownik
    dajacy 10t ..

    Trzeba zmierzyc/ocenic jaka sila jest potrzebna, jakie cisnienie w
    instalacji i sie dobierze. Ewentualnie po mocowaniach - ile wytrzymaja
    :-)

    J.

  • 9. Data: 2009-01-17 11:50:02
    Od: Popey <s...@p...onet.pl>

    Witam ponownie

    Niestety w tym tygodniu byłem zawalony pracą.
    Oto fotografie maszyny:
    http://piorun.ds.pg.gda.pl/~popey/maszyna/

    Niestety, robione przez człowieka, który inżynierem nie jest (jak widać po
    opisach), ale mam nadzieję, że pomoże to w sprawie.
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2016-06-27 17:17:41
    Od: i...@k...com.pl

    W dniu czwartek, 8 stycznia 2009 10:40:07 UTC+1 użytkownik Popey napisał:
> [...]
    > żeby wszystko działało. Czy ma ktoś pomysł, w jaki sposób można to zrobić?

    Witam,

    Jeżeli nadal posiada Pan ten problem - zapraszam do kontaktu z naszą firmą jesteśmy
    producentem siłowników hydraulicznych.
    Skoro ma Pan schemat hydrauliczny będziemy potrzebować jeszcze kilku dodatkowych
    informacji i bezproblemowo dobierzemy i wyprodukujemy Panu odpowiedni siłownik
    hydrauliczny - zapraszam do kontaktu http://www.metalserw.pl