  • 21. Data: 2024-03-26 00:03:13
    Temat: Re: Dobrze te mini skrzynkę poskładałem?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:utsmg4$33190$1@news.icm.edu.pl>
    user LordBluzg(R)?? pisze tak:

    > Zrób test na "wyrywanie" :) To podstawa po montażu.

    tak, w mojej pracy jeden wykonuje szafę sterujaca
    a drugi na koniec przed oddaniem ciaga za kable ;)

    Ja nie mam premii kiedy się wysuną kable z zacisków
    a on nie ma premii kiedy nic nie znajdzie ;)

    odwieczna wojna asemblerów z testerami.

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 22. Data: 2024-03-26 00:26:22
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.03.2024 o 00:03, PiteR pisze:

    > tak, w mojej pracy jeden wykonuje szafę sterujaca
    > a drugi na koniec przed oddaniem ciaga za kable ;)

    Chore. Montażysta ma ciągnąć :)

    > Ja nie mam premii kiedy się wysuną kable z zacisków
    > a on nie ma premii kiedy nic nie znajdzie ;)
    >
    > odwieczna wojna asemblerów z testerami.

    Ciągnij kabel, masz 100% wygraną :] a assembler odpada :]...po
    milionowym teście i masz predyspozycję sięgnąć po lepsze :) Nowiem, że
    tak to nie działa. Dogadaj się z assemblerem, niech odpala działkę :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 23. Data: 2024-03-26 07:53:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:utt17c$33ioj$1@news.icm.edu.pl>
    user LordBluzg(R)?? pisze tak:

    > Chore. Montażysta ma ciągnąć :)

    Tak najpier ja asembler potem mój kolega crosscheck
    Audyt wewnętrzny ;)

> [...]
    > milionowym teście i masz predyspozycję sięgnąć po lepsze :)
    > Nowiem, że tak to nie działa. Dogadaj się z assemblerem, niech

    to ja jestem asemblerem

    tester się podpisuje a ja jak Jareczek nigdzie sie nie podpisywał ;)

  • 24. Data: 2024-03-26 12:40:23
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 26.03.2024 o 08:34, titanus pisze:
    [...]
    > To te gniazda VCX mają wejścia od spodu specjalnie żeby robić
    > spaghetii pod szyną?
    >
    > Jak pisałem - chińczyk.

    Schneider też ma od dołu. Chińczyk?
    ;-)

    P.P.

  • 25. Data: 2024-03-26 12:48:33
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    > B6 na rekuperator który producent oznaczył jako max 150W ale dał
    > wewnętrzny bezpiecznik topikowy 3,15A.
    >
    > B6 na nagrzewnice powietrza 1050W załączaną w okresie zimowym.
    >
    > B1 na urządzenie pomiarowe które przy normalnej pracy pobiera 1-2W.

    To może dać mu Z1 zamiast B1?

    P.P.

  • 26. Data: 2024-03-26 12:49:49
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    [...]
    > FRa?

    Rozłącznik izolacyjny.

    P.P.

  • 27. Data: 2024-03-26 15:02:02
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    > B6 na rekuperator który producent oznaczył jako max 150W ale dał
    > wewnętrzny bezpiecznik topikowy 3,15A.
    >
    > B6 na nagrzewnice powietrza 1050W załączaną w okresie zimowym.
    >
    > B1 na urządzenie pomiarowe które przy normalnej pracy pobiera 1-2W.
    >
    > W tej chwili działa to na strychu na dwóch przedłużaczach, co mnie
    > technicznie uwiera i pomyślałem że opakuje w jakieś ładniejsze pudełko
    > żeby przewody się nie walały.
    >
    > Nie używałem nigdy S-ek mniejszych jak B10, ale skoro dostępne są
    > mniejsze...źle robię?

    Zastanawia mnie raczej dlaczego łączysz to przez gniazdka a nie na stałe.

    Paweł

  • 28. Data: 2024-03-26 16:09:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 24 Mar 2024 20:20:38 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Łącząc niejako w szereg gniazda w punkcie N...wystarczy, że pierwszy
    > przewód zdechnie bo bierze na siebie obciążenie z 3 gniazd. Ja bym dał N
    > z każdego gniazda do szyny, skoro taką już masz i jest niewykorzystana
    > :) Tak wiem, poszedłeś na "łatwiznę" no i się "nie znasz":D

    Ma też bardzo małe bezpieczniki: 1, 6 i 6A, razem 13A.
    Nie upali tego jednego.

    Ale jakby miało być więcej A ...

    No i z drugiej strony fazę też zamierza połączyc "w szereg" na
    bezpiecznikach.

    Nie wiem ... ja bym miał jakąś inklinację, zeby fazę i neutralny
    doprowadzic do środkowego gniazdka/bezpiecznika
    i rozprowadzic do pozostałych na dwie strony.
    Ale konstrukcja zacisków moze być taka, ze dwa druty wchodzą zgrabnie,
    a trzy to juĹź nie ...

    J.

    J.

  • 29. Data: 2024-03-26 22:00:40
    Od: titanus <t...@g...kom>

    > 2W + 1050W + 150W, na poszczególnych gniazdach.

    > Panie w sklepie stacjonarnym jakie dali takie wziąłem. Kończ waść.

    czyli w każdym przypadku 1,5 mm2 wystarczy.

    > W środku tak. Do skrzynki wchodzi 2,5mm2.

    > Też o tym myślałem. Ale z jakiegoś powodu te listwy są w kolorach mm2
    > niebieskich i zielonych. Brązowej nie dołączyli. Spędza mi to sen z
    > powiek ;-)

    ...ale wiesz również, że żółto-ziolony był oficjalnie nie tak dawno,
    wykorzystywany jako fazowy właśnie ?
    Jeśli jednak tak bardzo przeszkadza Ci kolor można wziąć markera i
    pomalować osłonę listwy ...
    Jeśli jednak ktokolwiek inny nie mający problemów z rozpoznawaniem
    kolorów zobaczy że do listwy podpięte są kable tego samego koloru
    sugerującego obecność zasilania to ciężko będzie o pomyłkę przy 3 kolorach.
    Bardziej chodzi o rozpływ prądów i stabilność montażu obwodów prądowych.

    > Tak B16 i RCD.

    > FRa?

    Rozłącznik izolacyjny. Stosowany jako optyczne "potwierdzenie"
    rozłączenia obwodu od zasilania.
    np taki:
    https://allegro.pl/oferta/schneider-rozlacznik-izola
    cyjny-fr-1p-20a-a9s60120-13143392714

    > Wziąłem póki co do serca radę z prawem Kirchhoffa i wpiąłem wejście do
    > środkowych elementów.
    >
    > https://i.ibb.co/XV4Q0KT/WP-20240325-20-27-22-Pro.jp
    >
    > Na razie nie rozumiem dlaczego miałbym robić spaghetti i wpiąć wejście
    > do bezpieczników od dołu, potem lecieć przewodami od góry znowu do dołu
    > i analogicznie z N. Myślałem że krótsze odcinki zamiast plątaniny będą
    > lepsze (?????)

    ...czyli nie zrozumiałeś dlaczego i nie wziąłeś sobie rady do serduszka.

    Ponieważ 3 proste przewody w jednym złączu _mogą_ ale nie muszą,
    delikatnie iskrzyć pomiędzy sobą przy załączaniu i rozłączaniu odbiorów.
    Ty tego nie zobaczysz, nie od razu, ale po czasie może się zdarzyć
    nagar, grzanie i wysoka rezystancja w złączu.
    Między innymi dlatego "separuje" się obwody odejściowe w miarę możliwości.

    OK. Chyba już dość wyjaśniłem. Jeśli uznasz że dobrze robisz - rób.

    Tak mimochodem tą skrzynkę na strychu zamontujesz na krokwiach, słupkach
    czy na jakieś ścianie ?

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3433357.html

    Zwróć uwagę na to co jest "POD" rozdzielnicą...
    https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=8rGSHB4T
    ag4

    --
    Pozdrawiam - titanus

  • 30. Data: 2024-03-27 06:23:00
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > Wziąłem póki co do serca radę z prawem Kirchhoffa i wpiąłem wejście do
    > środkowych elementów.
    >
    > https://i.ibb.co/XV4Q0KT/WP-20240325-20-27-22-Pro.jp

    Naczytałeś się głupich rad i walnąłeś głupotę :)
    Prawo Kirchoffa?!
    Nie rozśmieszaj ludzi.

    W gniazdach masz miejsce na 1 lub 2 przewody które można solidnie
    dokręcić. Wpinanie tam trzeciego to zwykłe druciarstwo.
    Tym bardziej gdy stosujesz tulejki na końcówkach przewodów.

> [...]
    > do bezpieczników od dołu, potem lecieć przewodami od góry znowu do dołu
    > i analogicznie z N. Myślałem że krótsze odcinki zamiast plątaniny będą

    I słusznie, że nie rozumiesz bo doradcy też nie rozumieją ale gdzieś
    zobaczyli i tak im zostało. W Twojej konstrukcji to nie mam żadnego
    znaczenia.

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: