  • 31. Data: 2024-03-27 07:59:08
    Temat: Re: Dobrze te mini skrzynkę poskładałem?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 26.03.2024 o 22:00, titanus pisze:

    > Zwróć uwagę na to co jest "POD" rozdzielnicą...
    > https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=8rGSHB4T
    ag4

    Tak można ciąć szynę zasilającą?
    https://youtu.be/8rGSHB4Tag4?si=18ISRX7c1R7knRAs&t=1
    466

    Robert

  • 32. Data: 2024-03-27 12:56:27
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 26.03.2024 22:00, titanus wrote:
    > ...czyli nie zrozumiałeś dlaczego i nie wziąłeś sobie rady do serduszka.
    >
    > Ponieważ 3 proste przewody w jednym złączu mogą ale nie muszą,
    > delikatnie iskrzyć pomiędzy sobą przy załączaniu i rozłączaniu odbiorów.
    > Ty tego nie zobaczysz, nie od razu, ale po czasie może się zdarzyć
    > nagar, grzanie i wysoka rezystancja w złączu.
    > Między innymi dlatego "separuje" się obwody odejściowe w miarę możliwości.

    Ok, dobra. Teraz sobie wyobraziłem. Dzięki.

    To zmieniłem i
    - wszędzie są druty 2,5mm2
    - wejście zasilania jest od dołu
    - rozprowadzenie zasilania bezpieczników za pomocą listwy grzebieniowej
    - każdy zacisk ma tylko jeden przewód
    - wykorzystałem obie listy śrubowe jak przykazaliście
    - kciuki mnie bolały, ale starałem się te druty pod kątami prostymi
    prowadzić

    Teraz będzie zgodnie ze sztuką?

    https://i.ibb.co/ZzpTmsy/WP-20240326-19-01-30-Pro.jp

    > Tak mimochodem tą skrzynkę na strychu zamontujesz na krokwiach, słupkach czy na
    jakieś ścianie ?

    Na styropianie zaciągniętym siatką i klejem - zamierzałem użyć kołków
    ślimakowych do styro.

    > Zwróć uwagę na to co jest "POD" rozdzielnicą...
    https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=8rGSHB4T
    ag4

    Dzięki za film. Przewody po krokwiach na strychu, mam kilka (do
    oświetlenia) i są w peszlach (giętkich).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 33. Data: 2024-03-27 12:57:47
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 25.03.2024 21:14, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Przycebulić na centymetrowych kabelkach w skrzynce w 21 wieku. Czas
    > umierać :D OK, nie dopierdalam się nawet że ciągnięte "jak się uda" a
    > nie ładnie w kształcie 'kwadratu'.

    Boziu, no nie miałem nic większe od 1,5mm2 w drucie. Ale jeżeli trzeba,
    to przerobione.

  • 34. Data: 2024-03-27 13:03:32
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 26.03.2024 15:02, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Zastanawia mnie raczej dlaczego łączysz to przez gniazdka a nie na stałe.

    Wszystkie te urządzenia miały dostarczony przewód z wtyczkami. No nie
    wpadłem na pomysł żeby to koniecznie zmieniać.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 35. Data: 2024-03-27 16:52:48
    Od: titanus <t...@g...kom>

> [...]
    > - wykorzystałem obie listy śrubowe jak przykazaliście
    > - kciuki mnie bolały, ale starałem się te druty pod kątami prostymi

    Na pewno lepiej jak było na początku. :D

> [...]
    ag4

    > Dzięki za film. Przewody po krokwiach na strychu, mam kilka (do
    > oświetlenia) i są w peszlach (giętkich).

    JEŚLI możesz daj pod nią kawałek - nawet starej blachy w taki sposób aby
    wystawała ok 5-10cm poza obrys rozdzielnicy. I będzie OK.

    --
    Pozdrawiam - titanus

  • 36. Data: 2024-03-27 20:24:05
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Nie używałem nigdy S-ek mniejszych jak B10, ale skoro dostępne są
    > mniejsze...źle robię?

    Są C 0.5, w sam raz do drobnicy.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 37. Data: 2024-03-27 20:40:13
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/03/2024 20:24, PeJot wrote:
    > Są C 0.5, w sam raz do drobnicy.

    Słyszałem od elektryka, że maluchy przy zwarciu metalicznym spawają się
    na amen. Prawda to?

  • 38. Data: 2024-03-27 21:12:54
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Boziu, no nie miałem nic większe od 1,5mm2 w drucie. Ale jeżeli trzeba,
    > to przerobione.
    >
    > https://i.ibb.co/ZzpTmsy/WP-20240326-19-01-30-Pro.jp

    Brawo Ty :) i widać, że można schludniej...i że ktoś włożył trochę pracy
    :D Kiedyś Twój potomek otworzy i powie OK :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 39. Data: 2024-03-27 21:14:15
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > - kciuki mnie bolały, ale starałem się te druty pod kątami prostymi
    > prowadzić

    Do tego są właśnie "kombinerki" czy "płaskoszczypy" :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 40. Data: 2024-03-27 22:19:30
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 27.03.2024 o 20:40, heby pisze:

    > Słyszałem od elektryka, że maluchy przy zwarciu metalicznym spawają się
    > na amen.

    Nie słyszałem, ale może sprawdzę.

    --
    P. Jankisz