  • 1. Data: 2022-12-16 17:06:27
    Temat: Dokładka RAM - 2 znaki zapytania
    Od: Universis <u...@w...pl>

    Do inspekcji komputera użyłem programu Aida64Extreme. Pierwszy laptop HP 250 G3 i
    Aida pokazała mi że max 8GB RAM może być. Kupiłem wiec kostkę 8GB, wyjąłem 4GB i
    wstawiłem 8GB. Tylko jeden bank pamięci w tym laptopie. Kostka pracuje i laptop bez
    zarzutu. Gdy na stole pojawiła się "luźna" kostka 4GB to mój wzrok zawiesił się na
    drugim z laptopów - Toshiba NB510 o której pdf opisowy mówi że max pamięci to 2GB,
    jednak program Aida wskazuje że 4GB to jest ten max. W związku z tym mam 2 pytania:

    1. Pamięć która się zwolniła to PC3L - czyli 1,35 Volt, a w Toshibie pracuje teraz
    pamięć o której Aida mówi że to jest 1,5 Volt 2GB - czy uszkodzi się z tej "nadwyżki"
    ta 4GB kostka lub płyta główna ?

    2. W jeszcze innym, już nie moim laptopie Asus X53SJ - opis mówi że max to 8GB
    1,5Volt, a Aida że 16GB to max - jeśli kupić taką kostkę zgodną napięciowo to czy
    pamięć będzie widziana w laptopie jako 16 GB ?

  • 2. Data: 2022-12-16 23:22:28
    Temat: Re: Dokładka RAM - 2 znaki zapytania
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 16 Dec 2022 08:06:27 -0800 (PST), w
    <f89e96a6-3444-4bcd-b7ee-1255fe83bda3n@googlegroups.
    com>, Universis
    <u...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    pamięć o której Aida mówi że to jest 1,5 Volt 2GB - czy uszkodzi się z tej "nadwyżki"

    Internety polecają taką kostkę do twojej Toshiby:
    https://www.offtek.co.uk/toshiba/laptop-memory-upgra
    des/nb-netbook-series/nb500-netbook-series/nb510-pll
    73l-00h002-ram#full-specification

    A tak kostka ma 1,35V:
    https://www.amazon.ca/Memory-Panasonic-Toughbook-CF-
    54-DDR3-12800/dp/B06XKG5RYL?th=1

  • 3. Data: 2022-12-17 01:10:03
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 16 Dec 2022 23:22:28 +0100
    doszła do mnie wiadomość <9...@4...com>
    od "r...@k...pl" <r...@k...pl> :
> [...]
    >https://www.offtek.co.uk/toshiba/laptop-memory-upgr
    ades/nb-netbook-series/nb500-netbook-series/nb510-pl

    Moduły DDR3L(1.35V) powinny działać dobrze przy napięciu 1.5V.
    Kontroler pamięci w tym laptopie może mieć jakieś ograniczenia,
    najlepiej sprawdzić na stronie producenta cpu i chipsetu.
    Fizyczna organizacja modułu też może mieć znaczenie.
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 4. Data: 2022-12-17 12:34:45
    Od: Universis <u...@w...pl>

    sobota, 17 grudnia 2022 o 00:10:14 UTC Szwambuł Trantiputl napisał(a):
    [..]
> [...]
    > najlepiej sprawdzić na stronie producenta cpu i chipsetu.
    > Fizyczna organizacja modułu też może mieć znaczenie.
    Dziękuje za odpowiedzi. Włożyłem dziś kostkę 4GB do tej Toshiby i ucieszony byłem jak
    laptop "odpalił", ale były to początkowe screen'y Bios'a, potem laptop zadeklamował
    mi że :
    "przekroczono max. ilość pamięci 2GB" i do Bios'a nie było wejścia. Przywróciłem
    starą kostkę
    na swoje miejsce i wszystko wróciło do normy. Koniec "snów o potędze" :)

  • 5. Data: 2022-12-17 18:58:43
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6eab26f0-0655-4285-979e-97385bce3487n@googlegr
    oups.com>
    user Universis pisze tak:

> [...]
    > max. ilość pamięci 2GB" i do Bios'a nie było wejścia.
    > Przywróciłem starą kostkę na swoje miejsce i wszystko wróciło do

    Czasami udaje się. Dell Vostro twierdzi, że max 8gb a przyjmuje 16gb

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 6. Data: 2022-12-17 22:56:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Dec 2022 17:58:43 GMT, PiteR napisał(a):

    > in <news:6eab26f0-0655-4285-979e-97385bce3487n@googlegr
    oups.com>

    > Czasami udaje się. Dell Vostro twierdzi, że max 8gb a przyjmuje 16gb

    Czasem pomaga aktualizacja BIOS.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2022-12-17 23:43:27
    Od: Universis <u...@w...pl>

    sobota, 17 grudnia 2022 o 21:56:34 UTC Adam napisał(a):
> [...]
    [..]
    > Czasem pomaga aktualizacja BIOS.

    Dzięki, o tym nie pomyślałem. Poszukam biosów w sieci.

  • 8. Data: 2022-12-18 01:37:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-17, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > in <news:6eab26f0-0655-4285-979e-97385bce3487n@googlegr
    oups.com>

    > Czasami udaje się. Dell Vostro twierdzi, że max 8gb a przyjmuje 16gb

    Delle bywają dziwne. Miałem jakiegoś Optiplexa z maks 4gb, który łykał
    8gb, nie marudził, system się ładował, jakoś to na ogół nawet działało,
    ale już memtestu nie przechodził.

    --
    Marcin