  • 1. Data: 2022-12-06 13:42:00
    Temat: Kombinacje z kartą graficzną w Dellu sff
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    To nie mój pomysł, ale zostałem zapytany o opinię i nie wiem co
    powiedzieć oprócz tego, że to ryzykowne.

    Jest dell SFF z i5-4590. Chłopak ma jakąś kartę graficzną raczej nowszą
    niż ta platforma della. Tam wchodzą tylko karty Low profile.
    Wymyślił sobie, że wsadzi tę kartę bez zamykania obudowy, żeby się
    zmieściła i zasili ją z drugie zasilacza komputerowego.
    Co może pójść nie tak?
    Czy jak odpali tego della bez podłączenia wtyczki zasilającej kartę, to
    coś się spali? ZTCP w tym dellu były przewidziane karty chyba do 35W.
    Czy po prostu komputer(karta) nie wystartuje z powodu zbyt małego zasilania?
    A co jeśli podłączy do grafiki wtyczkę z zew. zasilacza?
    Generalnie te karty low profil to nie nadają się do sensownego grania?

    Oprócz tej karty gr. ma jeszcze jakąś normalną budę mocniejszym niż w
    dellu zasilaczem, ale oczywiście nie zasili nim płyty della ze względu
    na wtyczkę do płyty.

  • 2. Data: 2022-12-06 15:44:44
    Temat: Re: Kombinacje z kartą graficzną w Dellu sff
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tmndbj$839t$1@dont-email.me>
    user pueblo pisze tak:

> [...]
    > profile. Wymyślił sobie, że wsadzi tę kartę bez zamykania obudowy,
    > żeby się zmieściła i zasili ją z drugie zasilacza komputerowego.

    Mocniejsze złącze jest blizej zasilacza więc wsadzi tylko kartę
    szekości x1

    > Czy jak odpali tego della bez podłączenia wtyczki zasilającej
    > kartę, to coś się spali?

    imho nie

    > ZTCP w tym dellu były przewidziane karty
    > chyba do 35W. Czy po prostu komputer(karta) nie wystartuje z
    > powodu zbyt małego zasilania?

    no tak bo zawsze mozna zapomniec wlozyc wtyczke

    > A co jeśli podłączy do grafiki
    > wtyczkę z zew. zasilacza?

    hgw lepiej zsynchronizowac sygnał power on zeby dell wlaczal drugi
    zasilacz albo wlaczyc zasilacz karty jako pierwszy

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 3. Data: 2022-12-06 16:28:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 6 Dec 2022 13:42:00 +0100, pueblo napisał(a):

    > A co jeśli podłączy do grafiki wtyczkę z zew. zasilacza?

    A co stoi na przeszkodzie by sobie zrobić przejściówkę z
    niewykorzystanego molexa? Albo urżnąć molexa i dolutować wtyk pasujący
    do karty? Trzeba tylko skanibalizować jakiś sfajczony zasilacz, no i
    mieć lutownicę. Zakładam że zasilacz tego della wyrobi.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2022-12-07 00:22:58
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 06.12.2022 o 13:42, pueblo pisze:
> [...]
    >
    > Oprócz tej karty gr. ma jeszcze jakąś normalną budę mocniejszym niż w
    > dellu zasilaczem, ale oczywiście nie zasili nim płyty della ze względu

    Na alledrogo masz przelotki złącza zasilania aby do płyt dela
    podpiąć normalny zasilacz, tyle że do wąskiego normalny zasilacz
    może nie wejść.
    Widziałem już della z zasilaczem leżącym obok ale nie polecam.
    Włożył bym płytę della do normalnej obudowy lub poszukał nisko
    profilowej karty nie wymagającej zasilania. Pajęczarstwo z dwoma
    zasilaczami szczerze odradzam.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2022-12-07 10:48:26
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    W dniu 2022-12-06 o 15:44, PiteR pisze:
    > in <news:tmndbj$839t$1@dont-email.me>

    > Mocniejsze złącze jest blizej zasilacza więc wsadzi tylko kartę
    > szekości x1

    OK, dodam tylko że to jednak jest 9020, ale ta sama sytuacja.

    > imho nie

    > hgw lepiej zsynchronizowac sygnał power on zeby dell wlaczal drugi
    > zasilacz albo wlaczyc zasilacz karty jako pierwszy

    Ok, chodziło o to co się zasadniczo może złego stać w takim układzie.

  • 6. Data: 2022-12-07 10:52:29
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    W dniu 2022-12-07 o 00:22, RadoslawF pisze:

    > Na alledrogo masz przelotki złącza zasilania aby do płyt dela
    > podpiąć normalny zasilacz, tyle że do wąskiego normalny zasilacz
    > może nie wejść.

    Nie wejdzie. O tym akurat pomyślałem

    > Widziałem już della z zasilaczem leżącym obok ale nie polecam.
    > Włożył bym płytę della do normalnej obudowy lub poszukał nisko
    > profilowej karty nie wymagającej zasilania.
    Płyta podobno w ogóle nie pasuje. A niskoprofilowa karta będzie raczej
    za słaba.

    > Pajęczarstwo z dwoma
    > zasilaczami szczerze odradzam.

    Ja też

  • 7. Data: 2022-12-07 10:56:18
    Od: pueblo <n...@n...pl>

> [...]
    > do karty? Trzeba tylko skanibalizować jakiś sfajczony zasilacz, no i
    > mieć lutownicę. Zakładam że zasilacz tego della wyrobi.

    Widziałem takie przejściówki na alle 2x mole na 6pin. Nie za bardzo się
    znam, na tych molexach jest 5V, a karta potrzebuje 12V?
    Poza tym właśnie zasilacz - jest 255W, tam jest tylko płyta i i5-4590.
    Jakiej mocy kartę można dołożyć w miarę bezpiecznie?
    Teraz w maxie to może brać ile? 120-150W?

  • 8. Data: 2022-12-07 12:47:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 7 Dec 2022 10:56:18 +0100, pueblo napisał(a):

    > Widziałem takie przejściówki na alle 2x mole na 6pin. Nie za bardzo się
    > znam, na tych molexach jest 5V, a karta potrzebuje 12V?
    Na molexach jest 5 i 12.
    > Poza tym właśnie zasilacz - jest 255W, tam jest tylko płyta i i5-4590.
    Procek 85W, płyta ze 20, razem 100W.
    > Jakiej mocy kartę można dołożyć w miarę bezpiecznie?
    > Teraz w maxie to może brać ile? 120-150W?
    100W bezpiecznie, 150 maks przy bardzo dobrym chłodzeniu zasilacza.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2022-12-07 14:19:45
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    > Na molexach jest 5 i 12.

    To tam chyba nie ma 12V molexów

    > Procek 85W, płyta ze 20, razem 100W.

    W sumie poszperałem i taki proc może w jakimś ekstremalnym stresie brać
    ponad 140W

  • 10. Data: 2022-12-07 14:37:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 7 Dec 2022 14:19:45 +0100, pueblo napisał(a):

    > To tam chyba nie ma 12V molexów
    Jakoś nie wierzę.

    > W sumie poszperałem i taki proc może w jakimś ekstremalnym stresie brać
    > ponad 140W
    TDP 85 W:
    https://www.intel.pl/content/www/pl/pl/products/sku/
    80815/intel-core-i54590-processor-6m-cache-up-to-3-7
    0-ghz/specifications.html

    --
    Jacek
    I hate haters.