  • 1. Data: 2022-12-01 19:03:49
    Temat: SATA2 vs SATA3
    Od: trybun <M...@j...cb>

    Czy tytułowe łącza są ze soba kompatybilne. W rupieciarni znalazłem
    sprawny (?) napęd DVD z gniazdem SATA2, czy zadziała podpięty do łącza
    SATA3?

  • 2. Data: 2022-12-01 19:15:35
    Temat: Re: SATA2 vs SATA3
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 1 Dec 2022 19:03:49 +0100, trybun napisał(a):

    > Czy tytułowe łącza są ze soba kompatybilne. W rupieciarni znalazłem
    > sprawny (?) napęd DVD z gniazdem SATA2, czy zadziała podpięty do łącza
    > SATA3?

    Najprościej to podłączyć i sprawdzić :) Na 99,9% zadziała.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2022-12-01 19:53:22
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 01.12.2022 o 19:03, trybun pisze:
    > Czy tytułowe łącza są ze soba kompatybilne. W rupieciarni znalazłem
    > sprawny (?) napęd DVD z gniazdem SATA2, czy zadziała podpięty do łącza
    > SATA3?

    co do zasady sata jest ze sobą zgodne w obie strony, oczywiście z wynikającymi z tego

    ograniczeniami

  • 4. Data: 2022-12-01 23:46:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-01, trybun <M...@j...cb> wrote:
    > Czy tytułowe łącza są ze soba kompatybilne. W rupieciarni znalazłem
    > sprawny (?) napęd DVD z gniazdem SATA2, czy zadziała podpięty do łącza
    > SATA3?

    Tak.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2022-12-02 12:41:28
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Najprościej to podłączyć i sprawdzić :) Na 99,9% zadziała.

    No co ty, samo wyciągnięcie kompa z wnęki to dużo większy trud niż
    pytanie do fachowców na grupie, że już nie wspomnę o samym podłączaniu
    napędu do kompa w plastikowej obudowie z zatrzaskami. Komputer ma kilka
    miesięcy a już kilka z tych zatrzasków ułamałem.

  • 6. Data: 2022-12-02 12:41:38
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 01.12.2022 o 19:53, m4rkiz pisze:

    > co do zasady sata jest ze sobą zgodne w obie strony, oczywiście z
    > wynikającymi z tego ograniczeniami

    Tzn, mniejsza prędkość transferu, czy może masz na myśli coś innego?

  • 7. Data: 2022-12-02 12:42:27
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Tak.

    Dzięki.

  • 8. Data: 2022-12-02 17:55:55
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 02.12.2022 o 12:41, trybun pisze:
    > Tzn, mniejsza prędkość transferu, czy może masz na myśli coś innego?

    Głównie prędkości.

    "Apart from the [speed] differences, there are other small differences between SATA 2
    and
    SATA 3. For example:

    Improve Native Command Queuing (NCQ) command to improve isochronous quality of
    service for video streaming.

    The NCQ management feature can help optimize performance by improving quality of

    service for high-priority interrupts.

    Improved power management capabilities."

  • 9. Data: 2022-12-03 09:33:34
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 02.12.2022 o 17:55, m4rkiz pisze:

> [...]
    > improving quality of service for high-priority interrupts.
    >
    >     Improved power management capabilities."

    To akurat w moim przypadku da się przeżyć.. ?