  • 1. Data: 2011-04-28 11:42:20
    Temat: Doładowywanie NiMh Eneloop
    Od: "wespa" <e...@g...pl>

    Witam. Czy mozna bezkarnie doładowywac aku NiMh Eneloop ? Chodzi o to ,ze
    nie wiem ile jeszcze zostało energii w akumulatorku, a potrzebuje mieć
    naładowany do pełna. Niby efektu pamięciowego nie posiadają, ale nie wiem
    jak to w praktyce.

  • 2. Data: 2011-04-28 13:42:36
    Temat: Re: Doładowywanie NiMh Eneloop
    Od: Kris_gor <k...@p...onet.pl>

    W dniu 28.04.2011 13:42, wespa pisze:

    > Niby efektu pamięciowego nie posiadają, ale nie wiem
    > jak to w praktyce.

    Bo w NiMH nazywa się to "efektem zleniwienia" akumulatora.

    Lepsze ładowarki mają opcję rozładowania do odpowiedniego poziomu,
    a potem ładują ile trzeba.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-04-28 18:06:14
    Od: "wespa" <e...@g...pl>

    Mam taką ładowarkę z rozładowaniem poszczególnych ogniw, ale na rozładowanie
    potrzeba kilku godzin, więc odpowiedź mnie nie zadowoliła.

  • 4. Data: 2011-04-28 22:15:29
    Temat: Re: Do?adowywanie NiMh Eneloop
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>

    Użytkownik wespa napisał:
    > Mam tak? ?adowark? z roz?adowaniem poszczeg?lnych ogniw, ale na roz?adowanie
    > potrzeba kilku godzin, wi?c odpowied? mnie nie zadowoli?a.

    NiMH mają efekt pamięciowy na tyle mały że spokojnie możesz zrobić kilka
    cykli doładowania i dopiero potem pełen z wyczerpaniem do zera. Np 3
    doładowania, 1 pełny.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 5. Data: 2011-04-29 09:21:27
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 28 Apr 2011 13:42:20 +0200, "wespa" <e...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    >nie wiem ile jeszcze zostało energii w akumulatorku, a potrzebuje mieć
    >naładowany do pełna. Niby efektu pamięciowego nie posiadają, ale nie wiem

    ja mam ladowarke BC-700 i raz na kilka cykli - robie rozladuj i
    nastepnie naladuj. Eneloopy mam 4 rok i gdy robie test, to laduja sie
    idelanie ca 2000 (roznica kilku mAh). Wiec nic im nie dolega.

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2011-04-29 10:38:52
    Od: "wespa" <e...@g...pl>

    Ale mi chodzi o cos innego. Mam naładowane akumulatorki, które np są w
    aparacie foto i np chcę iść robić zdjęcia i nie wiem na ile % są naładowane.
    Czy mogę je doładować ( bez rozładowywania) , bo nie mam czasu kulku godzin
    na rozładowanie i naładowanie.

  • 7. Data: 2011-04-29 10:44:52
    Od: DarekPe <p...@g...com>

    On 29 Kwi, 12:38, "wespa" <e...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Czy mogę je doładować ( bez rozładowywania) , bo nie mam czasu kulku godzin

    Człowieku, o co ci chodzi? Przecież dostałeś odpowiedź jak wół - tak,
    doładuj sobie i nic się nie stanie (napisał AlexY).

    Darek

  • 8. Data: 2011-04-29 11:00:16
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "wespa" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    naładowane.
    > Czy mogę je doładować ( bez rozładowywania) , bo nie mam czasu kulku

    ja tak robię gdzieś od 2-3 lat i nic się nie dzieje. Gdy mam akumulatorek
    (eneloop) o nieznanej przeszłości i jest on naładowany, ładowarka (GP,
    trochę bardziej zaawansowana, taka z 4-ema ledami i oddzielnym zasilaczem
    we wtyczce) po prostu wyłącza się po kilku sekundach.

    e.

  • 9. Data: 2011-04-29 14:03:06
    Od: "wespa" <e...@g...pl>

    Użytkownik "DarekPe" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
> [...]

    Człowieku, o co ci chodzi? Przecież dostałeś odpowiedź jak wół - tak,
    doładuj sobie i nic się nie stanie (napisał AlexY).

    Jak nie masz nic ciekawego do powiedzenia, to nie zabieraj głosu !

  • 10. Data: 2011-04-29 14:07:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello wespa,

    [...]