  • 1. Data: 2011-04-27 10:00:11
    Temat: zasilacz impulsowy do laptopa
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    Mam nadmiarowy zasilacz do laptopa.
    Jest raczej porządnie wykonany, ma przyzwoitą obciążalność i stabilne
    parametry.
    Problem w tym, ze urządzenie które chce nim zasilić (Turnigy ACCUCELL 6)
    akceptuje do 17V
    a zasilacz mój zapodaje 18V...

    Niby pikuś, ale odbiornik zgłasza błąd napięcia wejściowego.

    Mogę poszukać jakiegoś innego zasilacza, zrobić układ dopasowujący
    albo grzebnąć w środku tego zasilacza, co mam.
    Wolałbym ten ostatni scenariusz, stąd pytanie:

    Czy jest realne "przekonfigurowanie" zasilacza impulsowego na niższe
    zasilanie?
    Macie z tym jakieś doświadczenia?

  • 2. Data: 2011-04-27 10:43:59
    Temat: Re: zasilacz impulsowy do laptopa
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 27.04.2011 12:00, qlphon pisze:
    > Czy jest realne "przekonfigurowanie" zasilacza impulsowego
    Jak masz szczęście to jest to wymiana jednego dzielnika rezystorowego.

    > na niższe
    > zasilanie?
    Chyba na niższe wyjście?

    Michoo

  • 3. Data: 2011-04-27 10:51:19
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    qlphon <q...@p...fm> napisał(a):

    > Czy jest realne "przekonfigurowanie" zasilacza impulsowego na niższe
    > zasilanie?
    > Macie z tym jakieś doświadczenia?

    Zwykle najtrudniejsze jest rozebranie klejonej obudowy zasilacza - potem już
    łatwo.
    Często, gdy po wtórnej stronie są tylko 1-2 tranzystory sterujące transoptorem
    wystarczy zmienić (a w przypadku obniżania napięcia dolutować równolegle)
    diodę zenera na odpowiednie napięcie.
    Czasem jest scalaczek w tym sprzężeniu zwrotnym - wtedy dobrać dzielnik
    napięcia- zmiana jednego rezystora.
    Proste, tylko najpierw rozrysować schemat układu pomiędzy prostownikiem
    wtórnego napięcia a transoptorem.

  • 4. Data: 2011-04-27 10:53:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w
    > Czy jest realne "przekonfigurowanie" zasilacza impulsowego na
    > niższe zasilanie?

    Bardzo realne. Jakos sie to napiecie ustala, wystarczy zmienic to
    co ustala. 18V to raczej nie jest zaden gotowy uklad.

    A moze wystarcza dwie diody, zeby zbic napiecie zasilania, a przy
    okazji moze zabezpieczyc urzadzenie przed odwrotnym podlaczeniem ?

    > Macie z tym jakieś doświadczenia?

    Obudowa klejona czy na srubki ? :-)

    J.

  • 5. Data: 2011-04-27 12:05:50
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Macie z tym jakieś doświadczenia?

    Obudowa klejona czy na srubki ? :-)

    obudowa klejona... ale pokonam ją

    ;-)

  • 6. Data: 2011-04-27 12:07:04
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    "Michoo" wrote in message news:ip8s1d$j5h$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Czy jest realne "przekonfigurowanie" zasilacza impulsowego
    Jak masz szczęście to jest to wymiana jednego dzielnika rezystorowego.

    Chyba na niższe wyjście?
    tak, oczywiście
    chodzi o napięcie wyjścia

  • 7. Data: 2011-04-27 12:08:11
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Proste, tylko najpierw rozrysować schemat układu pomiędzy prostownikiem
    > wtórnego napięcia a transoptorem.

    najpierw spróbuje poszukać schematu w necie - może ktoś już go rozrysował...

  • 8. Data: 2011-04-27 14:18:30
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    qlphon <q...@p...fm> napisał(a):

    > obudowa klejona... ale pokonam ją

    To szukaj młotka, noża i piły a nie schematu w internecie.
    Zdjęcia płytki (oby nie rozwalonej) pokażesz nam, to ktoś doradzi.

  • 9. Data: 2011-04-27 14:59:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " Wmak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > To szukaj młotka, noża i piły a nie schematu w internecie.
    > Zdjęcia płytki (oby nie rozwalonej) pokażesz nam, to ktoś
    > doradzi.

    Mlotek gumowy, ale zaczac od zakupu w aptece duzej butelki
    cierpliwosci.

    J.

  • 10. Data: 2011-04-28 08:39:58
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > obudowa klejona... ale pokonam ją

    To szukaj młotka, noża i piły a nie schematu w internecie.
    Zdjęcia płytki (oby nie rozwalonej) pokażesz nam, to ktoś doradzi.

    poszedłem za Twoją radą i znalazłem cos a temat tego zasilacza w Internecie
    prawie schemat ;-)

    jesteś w stanie na podstawie zdjęć z tej strony coś doradzić?