  • 1. Data: 2022-04-17 19:46:32
    Temat: Domykanie szyb w aucie
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem,

    niestety, pewna Skoda Rapid nie potrafi domykać szyb po zamknięciu z
    kluczyka. Oryginalnych modułów komfortu które by to realizowały, było
    kilka modeli, ale nikt nie jest w stanie wskazać mi konkretnie który
    byłby odpowiedni. Można sprawę próbować załatwić uniwersalnym modułem
    domykania szyb, ale wymaga to rozgrzebywania drzwi ( czego wolałbym
    uniknąć ), a po drugie nie podoba mi się sposób w jaki jest realizowane
    domykanie. Domykane są po kolei *wszystkie* szyby, niezależnie od tego
    czy były otwierane czy nie. Tymczasem w sumie wystarczyła by mi tylko
    *sygnalizacja* przy wysiadaniu z auta, że jakaś konkretna szyba została
    otwarta - nie dało by się tego zrealizować bez demontażu tapicerki drzwi ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 2. Data: 2022-04-17 23:29:35
    Temat: Re: Domykanie szyb w aucie
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 17.04.2022 o 19:46, PeJot pisze:
> [...]
    > otwarta - nie dało by się tego zrealizować bez demontażu tapicerki drzwi ?

    musiałbyś się wpiąć w sterownik z jakąś logiką która sprawdzałaby czy od zapłonu było

    podane napięcie, trochę to bez sensu jak zdjęcie boczku to 5 minut a moduły komfortu
    zaczynają się od 50 zeta

    znajdź magika albo podjedź do aso, a jeżeli chcesz grzebać to wynajdowanie koła na
    nowo
    jest trochę bez sensu jeżeli uniwersalny moduł domykania kosztuje 30 złotych

    z prostych rozwiązań - wyłącz sterowanie szybami, a na przyciskach kierowcy przyklej
    pinezkę ;)

    miałem podobny problem w vitarze, ale auto popularne na dalekim wschodzie więc jest
    dedykowany moduł do wpięcia w instalację, działa (odpukać) trzeci rok bez zarzutu

  • 3. Data: 2022-04-18 10:28:21
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2022-04-17 o 23:29, m4rkiz pisze:

    > musiałbyś się wpiąć w sterownik z jakąś logiką która sprawdzałaby czy od
    > zapłonu było podane napięcie, trochę to bez sensu jak zdjęcie boczku to
    > 5 minut a moduły komfortu zaczynają się od 50 zeta

    Chodzi o to że w drzwiach jest sporo wygłuszenia, którego raczej nie da
    się nie zniszczyć przy demontażu. Stąd zastanawiam się nad jakimś
    detektorem otwarcia szyby, na tyle zgrabnym że da się zaimplementować od
    strony wnętrza.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 4. Data: 2022-04-18 12:44:57
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 18.04.2022 o 10:28, PeJot pisze:

    > Chodzi o to że w drzwiach jest sporo wygłuszenia, którego raczej nie da
    > się nie zniszczyć przy demontażu.

    kto ci tego naopowiadał?

    widzę że owszem, nie wiem po co chciałbyś ściągać wygłuszenie z boczku, które owszem,
    skodzie chyba jest przygrzewane, ale wycięcie i późniejsze sklejenie np.
    poliuretanowym
    montażowym to coś co się po prostu robi

    > Stąd zastanawiam się nad jakimś
    > detektorem otwarcia szyby, na tyle zgrabnym że da się zaimplementować od
    > strony wnętrza.

    rozebranie drzwi to jakieś 5 minut, jak masz poniżej 20 stopni to dobrze mieć
    suszarkę, bo
    inaczej porwiesz folię gdybyś chciał dostać się bezpośrednio do mechanizmu

    nie mówimy tu o wycinaniu wzmocnień drzwi tylko o odsunięciu na bok kawałka
    plastikowej
    szmaty...

  • 5. Data: 2022-04-18 18:57:03
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 18 kwietnia 2022 o 03:28:28 UTC-5 PeJot napisał(a):

    > Chodzi o to że w drzwiach jest sporo wygłuszenia, którego raczej nie da
    > się nie zniszczyć przy demontażu.

    Styropianowe ksztaltki. I pare mat bitumicznych.

    Nie ma co sie bac.
    Ale sobie klipsy skombinuj albo ze szrotu albo kup zestaw na allegro zawczasu.
    No i przejrzyj jakies jutuby pod tym katem abys wiedzial jak sie tam dobiera do tego.

    Dodatkowo zajrzyj czy na obd widac status szyb. Moze da sie takie cos ustrugac na
    arduino...

  • 6. Data: 2022-04-18 19:37:22
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2022-04-18 o 18:57, ptoki pisze:

> [...]
    > No i przejrzyj jakies jutuby pod tym katem abys wiedzial jak sie tam dobiera do

    Z grubsza wiem, ale jak się pomnoży zabawę x 4 drzwi, nie jest to już
    robota na *jedno* popołudnie.

    > Dodatkowo zajrzyj czy na obd widac status szyb. Moze da sie takie cos ustrugac na
    arduino...

    To już zdecydowanie ponad moje umiejętności; w takim razie wracam do
    tematu uniwersalnych modułów do domykania szyb - ktoś coś podpowie,
    który jest wart uwagi i łatwy do implementacji ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 7. Data: 2022-04-18 21:28:00
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 17.04.2022 19:46, PeJot wrote:
    > Czołem,
    >
    > niestety, pewna Skoda Rapid nie potrafi domykać szyb

    A po grzyba je w ogóle otwiera?

    --
    Mirek.

  • 8. Data: 2022-04-18 22:15:15
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 18 kwietnia 2022 o 14:28:02 UTC-5 Mirek napisał(a):

    > A po grzyba je w ogóle otwiera?

    Bo pies musi poczuc wiatr w zebach/wlosach. A wredziol jest gupi i nie zamyka okien
    po sobie...
    ;P

  • 9. Data: 2022-04-18 23:15:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 18.04.2022 10:28, PeJot wrote:
    > Chodzi o to że w drzwiach jest sporo wygłuszenia

    W Skodzie Rapid? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2022-04-19 16:26:22
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    > otwarta - nie dało by się tego zrealizować bez demontażu tapicerki drzwi ?

    A nie ma tam jakiegoś sterowania po CAN?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba