  • 1. Data: 2022-04-17 20:07:02
    Temat: zegar na lampach in14 - uszkodzona lampa czy sterownik?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    Dostalem do rak zegar https://www.tubeclock.com/clock_faq.html
    minutowa lampa nie swieci.
    Pomierzylem napiecia i anoda ma 180v a katody dziajajacych lamp maja miedzy 50 a 85v
    ta ktora nie swieci ma katody na zerze.

    I wychodzi mi ze to lampa jest uszkodzona ale nie jestem pewien.

    Czy ponizsze rozumowanie jest poprawne?

    Anody sa wspolne wiec zasilacz podaje na nie te 180V.
    Lampy maja katody wszystkie relatywnie blisko siebie wiec jak sa wpiete w uklad to
    kazda bedzie miala pewne napiecie na wyprowadzeniu ale bez odprowadzenia pradu do
    masy dana katoda nie bedzie swiecic.
    To zadnie drivera ktory bedzie te katody zwieral wtedy kiedy nalezy.

    W przypadku kiedy na katodach nie ma napiecia oznacza ze lampa jest rozszczelniona i
    nie przewodzi.

    Bonusowe pytanie: jak poznac ze lampa jest uszkodzona bez wylutowania z ukladu? Lampy
    to jak wspomnialem in14:
    https://hackaday.io/project/5758-nixie-display-of-th
    ings/log/17726-figuring-out-the-in-14-nixie-tubes-an
    d-break-out-boards

    Po wierzchu tylko jedyna roznica jest taka ze ta co nie swieci ma nieco przyciemniona
    poprzeczke. Reszta lamp ma ja matowo srebrna. Ta nie dzialajaca ma te poprzeczke
    plamowato czarna...

  • 2. Data: 2022-04-24 19:52:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 17 Apr 2022 11:07:02 -0700 (PDT), ptoki napisał(a):

    > Po wierzchu tylko jedyna roznica jest taka ze ta co nie swieci ma nieco
    przyciemniona poprzeczke. Reszta lamp ma ja matowo srebrna. Ta nie dzialajaca ma te
    poprzeczke plamowato czarna...

    To plus pomiary napięć dają pewność że lampa straciła szczelność.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2022-04-25 17:16:19
    Od: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 24 kwietnia 2022 o 12:52:57 UTC-5 Jacek Maciejewski napisał(a):

    przyciemniona poprzeczke. Reszta lamp ma ja matowo srebrna. Ta nie dzialajaca ma te
    poprzeczke plamowato czarna...
    > To plus pomiary napięć dają pewność że lampa straciła szczelność.

    Dziekuje za info.
    Dokupilem dwie na wymiane, dam znac czy sie udalo naprawic.
    Narazie calosc dziala tylko jedna lampa nie swieci.

  • 4. Data: 2022-04-25 17:22:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ptoki piszą:

    > Narazie calosc dziala tylko jedna lampa nie swieci.

    No, nie świeci, jak to ruska lampa. Ale czy się mieści?

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2022-04-25 17:33:44
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 25 kwietnia 2022 o 10:23:23 UTC-5 Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > ptoki piszą:
    > No, nie świeci, jak to ruska lampa. Ale czy się mieści?

    Pozostale swieca, znaczy sie nie ruskie?