  • 1. Data: 2009-02-22 00:35:43
    Temat: Drukarka laserowa daje ciemne podłużne pasy - czyszczenie nie pomogło - co dalej?
    Od: e...@g...com

    Jak można tu zobaczyć na wydruku szarego koloru:
    http://img7.imageshack.us/img7/2197/samsungml16101.j
    pg
    drukarka laserowa Samsung ml-1610 od jakiegoś czasu błędnie drukuje
    poprzez zaciemnianie dwoma (i trzecim cienkim) pasami, niestety na
    tekście też to widać:
    http://img518.imageshack.us/img518/5555/samsungml161
    02.jpg

    Rozebranie tonera i oczyszczenie nie pomogło. Widać było na wałku
    wywoływaczki (developer) nakładającym toner na wałek światłoczuły, że
    od strony wałka światłoczułego na tym wałku dokładnie w tych miejscach
    wałka gdzie powstają te pasy przylega więcej tonera niż w innych
    częściach wałka.

    Jednakże czyszczenie wszystkiego co tylko się dało nie usunęło efektu,
    gołym okiem żadnych uszkodzeń nie widać, zatem dlaczego tak się dzieje
    i co z tym zrobić?

    Ponadto drukarka u góry robi zabrudzenia, szczególnie gdy się drukuje
    dwustronnie, jak widać tutaj:

  • 2. Data: 2009-02-22 08:31:22
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 21 Feb 2009 16:35:43 -0800 (PST), e...@g...com
    napisał(a):

    > co z tym zrobić?

    Wymienić wałek. Przy okazji uważać żeby za długo na światło nie był
    wystawiony, to mu szkodzi.

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 3. Data: 2009-02-22 09:50:21
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik <e...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    Rozebranie tonera i oczyszczenie nie pomogło. Widać było na wałku
    wywoływaczki (developer) nakładającym toner na wałek światłoczuły, że
    ================
    Przyczyn może być kilka, ale najbardziej prawdopodobne jest zużycie wałka. W
    tych drukarkach wymienia się wałek razem z tonerem co 2000 stron.

  • 4. Data: 2009-02-22 11:34:46
    Od: e...@g...com

    On 22 Lut, 09:50, "MC" <m...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Przyczyn może być kilka, ale najbardziej prawdopodobne jest zużycie wałka. W
    > tych drukarkach wymienia się wałek razem z tonerem co 2000 stron.

    Inną ilość tonera na wałku developera widać gołym okiem i dokładnie
    takiej szerokości i w tych miejscach jak te pasy - więc to tu na
    developerze powstaje w jakiś zagadkowy sposób ten problem, zatem chyba
    z wałkiem światłoczułym to nie powinno mieć nic wspólnego?

    A może te pasy to właściwe zaciemnienie, a reszta jest za jasna, ale
    jeśli tak to dlaczego developer nie przenosi wystarczającej ilości
    tonera w większości miejsc? Wszystko w zespole drukującym tonera było
    wczoraj oczyszczone.

    Jednakże na druku bez tekstu czy obrazu tj. pustej strony na kartce
    papieru w tych miejscach gdzie powstają na wydrukach te ciemne pasy
    też bardzo lekko widać toner, choć go nie powinno być skoro strona
    była pusta, zatem te ciemne pasy są chyba jednak nieprawidłowe, a nie
    vice versa.

  • 5. Data: 2009-02-22 14:33:11
    Od: kamilk <k...@w...to_wseip.edu.pl>

    Bardziej prawdopodobna będzie usterka zespołu rozładowującego i/lub szczotki
    czyszczącej wałek albo elektrody ładującej bęben - sprawdź połączenia
    elektryczne!

  • 6. Data: 2009-02-23 06:30:45
    Od: "-" <d...@o...WYYYTNIJ.pl>

    beben do wymiany

  • 7. Data: 2009-02-23 06:36:13
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 22 Feb 2009 03:34:46 -0800 (PST), e...@g...com
    napisał(a):

    > A może te pasy to właściwe zaciemnienie,

    U mnie taki problem wystepuje czasami z badziewnymi zamiennikami. Zazwyczaj
    wystarczy lekkie przeczyszczenie i wymiana tonera. Po prostu co jakis czas
    trafia sie taki chyba za mocno zrecyklingowany egzemplarz

    --
    marcin