  • 1. Data: 2009-02-22 09:12:39
    Temat: Radeon 4670 - dlaczego nie ma wersji pasywnie chłodzonych?
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>

    Witam,

    W ofercie sklepów widzę wersje GF 9600 GT pasywnie chłodzone. Taka karta
    pobiera prawie 100W. Tymczasem Radeon 4670, który bierze niecałe 60W - jest
    dostępny tylko w wersjach z wiatrakami. Dlaczego?

    W dodatku ten 4670 bardzo sprawnie obniża taktowanie procesora i pamięci w
    trybie 2D więc tym łatwiej byłoby go chłodzić pasywnie. W czym wiec tkwi
    problem?

    MN

  • 2. Data: 2009-02-22 10:03:14
    Od: Szarlih <s...@w...pl>

    Marcin Narzynski pisze:

    > Tymczasem Radeon 4670, który bierze niecałe 60W -
    > jest dostępny tylko w wersjach z wiatrakami. Dlaczego?

    http://www.sapphiretech.com/us/products/products_ove
    rview.php?gpid=280&grp=3

    --
    _____
    _______________/ \_______________ |GG: 2822174

  • 3. Data: 2009-02-22 12:54:22
    Od: Gargamel <d...@o...pl>

    Marcin Narzynski <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> w wiadomości
    <news:gnr4u8$9fb$1@news.onet.pl> napisał/a:

    > W dodatku ten 4670 bardzo sprawnie obniża taktowanie procesora i pamięci w
    > trybie 2D więc tym łatwiej byłoby go chłodzić pasywnie. W czym wiec tkwi
    > problem?

    Pewnie w cenie...

    Można ew. kupić asusa 4670 - ma oddzielne gniazdo hdmi (nie poprzez
    przejściówkę), i podobno oryginalny wiatrak można w tym modelu bardzo łatwo
    wymontować z radiatora (i to tak, żeby nie było widać modyfikacji) i wstawić
    jakiś cichy większy...

    Pozdrawiam,
    Gargamel

    --
    Nie należy wyciągać świni z gówna, bo jej jest tam dobrze.

  • 4. Data: 2009-02-22 17:00:45
    Od: "maX" <aver@_out_of_spam_interia.pl>

    Użytkownik "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>
    napisał w wiadomości news:gnr4u8$9fb$1@news.onet.pl...
> [...]
    > pobiera prawie 100W. Tymczasem Radeon 4670, który bierze niecałe 60W -
    > jest dostępny tylko w wersjach z wiatrakami. Dlaczego?

    Nawet 4650 nie ma w wersji pasywnej, a ty wyskakujesz z 4670.

    > W dodatku ten 4670 bardzo sprawnie obniża taktowanie procesora i pamięci w
    > trybie 2D więc tym łatwiej byłoby go chłodzić pasywnie. W czym wiec tkwi
    > problem?

    Wersja pasywna jest dość atrakcyjna, więc może chcą najpierw wyprzedać
    zapasy starszych kart.

  • 5. Data: 2009-02-23 20:22:16
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]
    > trybie 2D więc tym łatwiej byłoby go chłodzić pasywnie. W czym wiec tkwi

    Mialem przez kilka dni komputer z pasywnym chłodzeniem - mniejsza o typ
    karty.
    Był to po prostu promiennik podczerwieni palący wszystko dookoła.
    Czy to 100W czy 60 żadna różnica. Ciepło uwięzione POD kartą graficzną
    zostawało.
    Wystarczył maluśki cichuśki wiatraczek i było chłodno, cicho i
    sympatycznie...
    Pasywne jest dla mnie "be"!

    Feromon

  • 6. Data: 2009-02-23 21:10:25
    Od: " Gil" <g...@g...pl>

    Feromon <f...@w...pl> napisał(a):
> [...]

    > zostawało.
    > Wystarczył maluśki cichuśki wiatraczek i było chłodno, cicho i

    Ta karta w 2D na pewno nie bierze 60W a kilkanaście.
    Mam co prawda Radeona 4830 ale w 2D dzięki ATI Powerplay pracuje na zegarach
    GPU 160 MHZ/Memory 250 Mhz i zuzywa 20 parę W albo mniej.
    4670 na pewno mniej niż moja. To są udoskonalone karty w stosunku do
    grzejników 4850/4870 i pobierają tylko kilkanaście Wat w 2D.

  • 7. Data: 2009-02-23 21:49:39
    Od: "maX" <aver@_out_of_spam_interia.pl>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mialem przez kilka dni komputer z pasywnym chłodzeniem - mniejsza o typ
    > karty.

    No, jest róznica czy to 6600GT / 7600GT czy 7300GT

    > Był to po prostu promiennik podczerwieni palący wszystko dookoła.

    Od półtora roku używam pasywnego, fabrycznie podkręconego Gigabyte'a 7300GT
    na low-endowej płycie Asrocka i wszystko gra. Karty PCI umieszczane od razu
    za grafą też żadnych problemów nie stwarzają.

    > Wystarczył maluśki cichuśki wiatraczek i było chłodno, cicho i
    > sympatycznie...

    Tak, mały i cichuśki może być. Tyle że producenci graf z reguły pakują
    conajmniej średniogłośny wentyl (czego przykładem są m.in dotychczasowe
    wykonania R4670).