  • 1. Data: 2009-02-21 13:28:31
    Temat: SSD do lapciaka
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Witam,

    czy ktoś już przeszedł na SSD do lapciaka?

    aktualnie mam SATA 7200 rpm
    pojemnosc dla mnie to moze byc 32 lub 64 GB
    czy te "tansze" SSD (non intel) są ok?
    jak z realną wydajnościa?
    czy porównywalna do sata 7200, mniejsza/większa?

    a jak z zywotnoscią?
    gwarancje widze, że 2 letnie :(

    --
    pozdros
    icek

  • 2. Data: 2009-02-21 16:55:17
    Temat: Re: SSD do lapciaka
    Od: "G Nowak" <g...@g...usun.kom.zostaw.com>

    Nie ma sensu, ssd poki co jest w powijakach - nie jest wiele szybsze a do
    tego zuzywa wiecej pradu niz zwykly talerz. Co do zywotnosci to chyba jest
    jeszcze za krotko na rynku.

    --
    pozdr

  • 3. Data: 2009-02-22 00:16:17
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces G Nowak <g...@g...usun.kom.zostaw.com> zwrócił błąd:

    > Nie ma sensu, ssd poki co jest w powijakach - nie jest wiele szybsze a do
    > tego zuzywa wiecej pradu niz zwykly talerz. Co do zywotnosci to chyba jest
    > jeszcze za krotko na rynku.

    Na tom's hardware był poprawiony test, z którego wyszło że niektóre
    zużywają jednak mniej, choć przy całym zużyciu prądu przez lapka to IMO
    nieważne (1-2 W vs. 2-3 W). Co do wydajności tych tańszych, mam na myśli
    konkretnie OCZ 30GB i 60GB, to one są porównywalne z lepszymi
    laptokowymi dyskami, a czas odczytu mają lepszy. Lepsze (droższe) są
    wyraźnie szybsze, zwłaszcza po poprawkach. Co do trwałości to nie da się
    tego ocenić jeszcze, a na stronie OCZ jest pełno ustawień które trzeba w
    Windowsach zmienić żeby uzyskać maksymalną i trwałość i wydajność, bo
    standardowo ta ostatnia jest niższa. Dodatkowo trzeba odpowiednio
    sformatować SSD (w przypadku tych OCZ - 4kb blok).

    IMO nie opłaca się, lepiej chyba kupić nową baterię, ze względu na
    pojemność. Jeśli komuś jednak szybkość jest niezbędna... A, można też
    zrobić RAID i spiąć dwa, i użyć w desktopie np. jako dysk z systemem.
    Wtedy ma to większy sens, bo RAID-0 jest na nich bardzo wydajny. W
    notebooku niestety zwykle jest miejsce tylko na jeden dysk.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8