  • 1. Data: 2022-04-19 00:35:39
    Temat: Duna
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Po jej spionowaniu znajdująca się w minie sonda detektora
    sejsmicznego zostaje wbita w grunt i w ten sposób procesor miny
    otrzymuje sygnały informujące o zbliżaniu się celu.

    Obróbka sygnałów i ich porównanie do zawartych w bazie danych
    systemu inicjującego miny, pozwala na rozróżnianie i klasyfikację
    obiektów przeznaczonych do ataku.

    https://tech.wp.pl/pom-3-medalion-miny-ktore-wiedza-
    kiedy-zbliza-sie-do-nich-czlowiek,6759584643918432a

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 2. Data: 2022-04-19 10:12:42
    Temat: Re: Duna
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 19 kwietnia 2022 o 00:35:15 UTC+2 PiteR napisał(a):
> [...]
    >
    > Obróbka sygnałów i ich porównanie do zawartych w bazie danych
    > systemu inicjującego miny, pozwala na rozróżnianie i klasyfikację

    Hmm, ale ta mina wybucha "na ludzi", nie wybucha "na ludzi"?
    Za okupacji brało się przeciwpiechotną i wprowadzało zakolczykowaną "kontyngentową"
    krowę, ucho pokazywałomsię szkopom, a trochę mięsa zostawało.
    Po przeciwczołgowej nie było co zbierać.

    A, no i jeszcze z "Diuny" (to może o to chodziło, a literówka w tytule wątku) czerwie
    wyczuwały regularne wibracje i "przychodziły".
    Fremeni uczyli się specjalnego nieregularnego chodu po piasku.

    Hmm, w sobotę byłem na plaży na Stogach.
    Tam, gdzie nikt nie przeszedł wcześniej, nie zapadałem się.
    Tam, gdzie bydło narobiło dziur, szło się marnie.
    Ale i tak najlepsza była plaża pod śniegiem w grudniu - a przy brzegu zamarznięta w
    warstwy lodu i piasku.

  • 3. Data: 2022-04-19 10:40:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Apr 2022 23:35:39 +0100, PiteR wrote:
> [...]
    > obiektów przeznaczonych do ataku.
    >

    > https://tech.wp.pl/pom-3-medalion-miny-ktore-wiedza-
    kiedy-zbliza-sie-do-nich-czlowiek,6759584643918432a

    Ale pijesz do "dudnika"
    Zolnierz wbija dudnik w ziemie, i okoliczne miny wybuchaja :-)

    Nawiasem mowiąc - "inteligentne" miny to byl projekt badawczy z lat
    90-tych. tzn polski, bo na swiecie pewnie z dekade wczesniej.

    A fajnie przy tym "Noteka 2015" poczytac :-)

    J.

    J.

  • 4. Data: 2022-04-19 11:53:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 19 kwietnia 2022 o 10:12:44 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):
> [...]

    Jeszcze mi przyszło do głowy pytanie, jaki tam może być procesor?
    Jak jakiś ruski bardak to nic z tego, ale może np. STM32?
    Albo choć ATmega?
    W ogóle kupić nie można, więc może z min wyciągać?

    Taka była scena w "Róży", jak Dorociński rozminowywał teren wokół kopca ziemniaków,
    żeby było co żreć, i nagle obok wbiega pies na trzech nogach i tak sobie wokół tego
    kopca przechodzi - a Dorociński cały zdrętwiały ze strachu...

  • 5. Data: 2022-04-19 12:29:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Apr 2022 02:53:20 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Jeszcze mi przyszło do głowy pytanie, jaki tam może być procesor?
    > Jak jakiś ruski bardak to nic z tego, ale może np. STM32?
    > Albo choć ATmega?
    > W ogóle kupić nie można, więc może z min wyciągać?

    Wiekszosc min to chyba proste zabawki bez zadnych procesorow.

    J.

  • 6. Data: 2022-04-19 12:44:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dawid Rutkowski napisał:

    > Fremeni uczyli się specjalnego nieregularnego chodu po piasku.

    Brytyjczycy powołali nawet ministerstwo głupich kroków.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2022-04-19 12:46:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > "inteligentne" miny to byl projekt badawczy z lat 90-tych. tzn polski,
    > bo na swiecie pewnie z dekade wczesniej.

    Pan prezydent chyba chciał się podłączyć pod ten projekt, ale między
    nami mówiąc, miny nie zawsze wychodzą mu zgodne ze specyfikacją.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2022-04-19 18:40:16
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:fa5b9d3e-1cef-4f7b-be23-0ac47d011cf1n@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > A, no i jeszcze z "Diuny" (to może o to chodziło, a literówka w
    > tytule wątku) czerwie wyczuwały regularne wibracje i
    > "przychodziły". Fremeni uczyli się specjalnego nieregularnego
    > chodu po piasku.

    Diuna albo Screamers.

    Ciekawe jak wbija ten kolec i nie wywraca się.

    że też komuś chciało się taką elektronikę opracować
    i wgrywać te sygnatury. Jeleń, sarna, łoś, yeti.

  • 9. Data: 2022-04-19 20:08:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PiteR pisze:

    > Ciekawe jak wbija ten kolec i nie wywraca się.
    >
    > że też komuś chciało się taką elektronikę opracować
    > i wgrywać te sygnatury. Jeleń, sarna, łoś, yeti.

    Koń. Krowa, kura. Kaczka. Kura, kaczka. Drób.
    Jest! Widzę. Droga, chyba na Ostrołękę.

    Jarek

    --
    -- Bardzo mi przykro, inżynier Mamoń jestem.

  • 10. Data: 2022-04-19 20:57:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 19 kwietnia 2022 o 18:39:50 UTC+2 PiteR napisał(a):
> [...]
    >
    > że też komuś chciało się taką elektronikę opracować
    > i wgrywać te sygnatury. Jeleń, sarna, łoś, yeti.

    Pewno szybko wbija.