  • 1. Data: 2009-01-20 13:48:07
    Temat: Duzy rozmiar plikow video
    Od: "grafi1001" <k...@g...pl>

    Witam!

    Niedawno sobie kupilem tuner do laptopa i postanowilem zgrac stare smiecie z
    VHS na kompa. Problem pojawia sie przy wielkosci powstalych plikow - sa
    strasznie duze. Film moge zapisac w 3 formatach: DVD (mpg-1?), DVD
    (długogrające ?? chyba mpg-2) i Divx. Myslalem, ze zapisujac w divx objetosc
    pliku sie zmniejszy - nic z tego, jest tylko troche mniejsza. Probowalem cos
    pokombinowac w VirtualDub, ale pojawia sie blad 0050 z dzwiekiem, w ogole go
    nie odczytuje . Co robic? Moze znacie jakies inne sposoby/programy?

  • 2. Data: 2009-01-20 14:21:24
    Temat: Re: Duzy rozmiar plikow video
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    www.divx.pl

  • 3. Data: 2009-01-20 14:33:38
    Od: "Robert Winkler" <w...@N...fm>

> [...]
    > go
    > nie odczytuje . Co robic? Moze znacie jakies inne sposoby/programy?

    SUPER C

  • 4. Data: 2009-01-20 16:09:30
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > pokombinowac w VirtualDub, ale pojawia sie blad 0050 z dzwiekiem, w ogole go
    > nie odczytuje . Co robic? Moze znacie jakies inne sposoby/programy?

    Zainstaluj kodeki ffdshow.
    Film z vhs nagrywa się najpierw z dużym bitrate (8000-24000), odszumia
    się i inne filtry, a następnie kompresuje do pożądanego formatu np. mpeg4.
    Kompresowanie do divx jest obecnie bez sensu, chyba, że masz za dużo
    płytek cd.

    zyga

  • 5. Data: 2009-01-20 17:47:12
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Tue, 20 Jan 2009 17:09:30 +0100, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

    > się i inne filtry, a następnie kompresuje do pożądanego formatu np. mpeg4.
    > Kompresowanie do divx jest obecnie bez sensu, chyba, że masz za dużo
    > płytek cd.

    DivX to MPEG4

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 6. Data: 2009-01-20 19:08:15
    Od: sn61 <s...@w...pl>

    grafi1001 napisał(a):
> [...]
    > pokombinowac w VirtualDub, ale pojawia sie blad 0050 z dzwiekiem, w ogole go
    > nie odczytuje . Co robic? Moze znacie jakies inne sposoby/programy?

    Ja osobiście robie to tak:
    a) zgrywam materiał z vhs na hdd do formatu mpeg2
    (1,5 h filmu zajmuje ok 4 GB)
    b) nagrywam normalną płytke dvd w nero vision express
    (format mpeg2 pozwala na bardzo szybkie nagranie normalnej dvd)
    c) jezeli chce miec mniejszą objętość to mam zainstalowanego divx 6 +
    lame mp3 lub ac3 (kodeki audio)
    d) do obróbki filmu używam VirtualDub MPEG2 który obsługuje format mpeg2
    e) wystarczy jedynie poczytac w sieci o ustawieniach kodeka divx i można
    kompresować materiał (po tej czynności plik 4 GB zamienia się w 700Mb

  • 7. Data: 2009-01-20 20:16:53
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Użytkownik sn61 napisał:

> [...]
    > e) wystarczy jedynie poczytac w sieci o ustawieniach kodeka divx i można
    > kompresować materiał (po tej czynności plik 4 GB zamienia się w 700Mb

    mozna kupic dysk 500GB za w sumie za grosze i miec tam cala mase nawet
    materialu w mpeg2. JA mam ciagle sporo materialu zgranego z kamery DV, i
    powoli przegladam, a co archiwizuje to divxem.

    Podlaczony dysk po ESata taki sam drugi robi za mirror/backup.

  • 8. Data: 2009-01-20 20:51:38
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 20 Jan 2009 14:48:07 +0100, grafi1001 napisał(a):

> [...]
    > pokombinowac w VirtualDub, ale pojawia sie blad 0050 z dzwiekiem, w ogole go
    > nie odczytuje . Co robic? Moze znacie jakies inne sposoby/programy?

    Najprostsza metoda to zmienić grupę. To nie jest problem sprzętowy.

  • 9. Data: 2009-01-21 08:01:36
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > DivX to MPEG4

    Tak sobie tłumacz.

    zyga

  • 10. Data: 2009-01-23 12:35:36
    Od: "grafi1001" <k...@g...pl>

    Mam laptopa - trudniej dostac taki dysk i jest drozszy niz zwykly na PC.
    Zreszta nie mam zamiaru kupowac sobie nowego dysku tylko dla kilku kaset VHS
    i od nowa caly system operacyjny ustawiac, instalowac programy itp.
    Dziekuje wszystkim za rady, problem rozwiazal program Super C 2009,
    wystarczylo pobawic sie bitrate.