  • 1. Data: 2009-01-20 12:21:40
    Temat: TV LCD jako monitor.
    Od: "Kowal" <k...@o...pl>

    Potrzebuje porady, może ktoś już coś takiego robił i chciałem zasięgnąć
    opinii.
    Potrzebuje większego formatu monitor/TV do podłączenia do komputera i
    zawieszenia na ścianie. Na tym monitorze/TV będzie wyświetlany obraz z
    monitoringu przemysłowego, stąd moje pytanie, co rozsądniej kupić.
    Wielkoformatowy monitor podejrzewam że będzie kosztował dużo więcej niż
    średniej klasy powiedzmy 42" LCD TV. Kwestia teraz podłączenia i
    rozdzielczości bo nawet przy zakupie TV z Full HD otrzymam max 1920x1080,
    natomiast na monitorze podejrzewam że sporo więcej ale kwesia tego czy to
    coś zmieni, do samego podlądu obrazu z kamer powinno chyba wystarczyć. (mogę
    się mylić). Teraz kwestia podłączenia, komputer jest nie za nowy i nie
    pamiętam czy ma wyjście z karty graficznej DVI, bo chyba żeby uzyskać max
    jakości obraz trzeba by zastosować coś ale DVI-HDMI, i jeszcze sama
    odległość, jak długi może być maxymalnie taki kabel i czy jak w karcie
    graficznej jest same d-sub to czy da się uzyskać taką rozdzielczość
    połączając TV do wejścia VGA ?.

  • 2. Data: 2009-01-20 12:42:46
    Temat: Re: TV LCD jako monitor.
    Od: Axelbest <a...@o...peel>

    Mam telewizor fullhd i jest podlaczony do komputera 10 metrowym kablem
    hdmi ( i to nie takim z brylantowymi końcówkami i setką filtrów za
    1000zł tylko zwykłym za 50 zł). Obraz otrzymywany na telewizorze jest
    idealnej jakości. Podłączenie wyglada tak dvi->przejsciowka dvi-hdmi ->
    kabel -> hdmi w telewizorze. Jeśli komputer nie jest nowy jak piszesz to
    i jak dasz radę podłączyć to normalnym kablem z końcówkami D-Sub, w
    pracy przy podlaczeniu rzutnika kablem 7,5 metra nie zauważyłem
    zniekształceń i zakłóceń.Ja kablem d-sub na 19calowy monitor crt jestem
    w stanie przesłać obraz w rozdziałce 2048x1536 Pytałeś się czy
    rozdzielczość full hd wystarczy do okienek z podglądem - to wg mnie
    zależy w jakiej rozdzielczości jest przesyłany pojedyńczy sygnał z
    kamer. Jeśli rozdzielczość to np 640x480 to powinieneś mieć podgląd z 6
    kamer bez utraty jakości (2 wiersze, 3 kolumny). Wg mnie nie warto
    inwestować w Twoim przypadku w typowy monitor, taniej wyjdzie kupić 52
    calowe LCD

  • 3. Data: 2009-01-20 12:55:53
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Kowal pisze:
> [...]
    > zawieszenia na ścianie. Na tym monitorze/TV będzie wyświetlany obraz z
    > monitoringu przemysłowego, stąd moje pytanie, co rozsądniej kupić.

    To jest dobre rozwiązanie. Ale zobacz jaką rozdzielczość mają kamery -
    najczęściej 420 lub 520 linii, do tego karta do kamer, jaką
    rozdzielczość wyświetla - najczęściej połowę tego co daje kamera. Inna
    sprawa, jakich szczegółów potrzebujesz, bo na 17" LCD obraz z 9 kamer
    był w miarę ok, jak chciało się zobaczyć dokładniej jakąś kamerę, to
    powiększało się na cały ekran. Jaka to karta?

  • 4. Data: 2009-01-20 13:53:25
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Kowal" <k...@o...pl> wrote in message news:gl4fkn$rlq$1@news.onet.pl...
> [...]
    > odległość, jak długi może być maxymalnie taki kabel i czy jak w karcie
    > graficznej jest same d-sub to czy da się uzyskać taką rozdzielczość

    Nie bedzie problemu, uzywamy kilku plazm 52' i 60' do wyswietlania
    prezentacji (glownie power point, PDFy, filmy z mpg itp) - dziala to
    pieknie. Wiekszosc podlaczona do laptopow najzwyklejszym kablem VGA, z
    przedluzaczami w sumie 5-6 metrow dlugosci.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2009-01-20 13:53:36
    Od: "Kowal" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Axelbest" <a...@o...peel> napisał w wiadomości
> [...]
    > podlaczeniu rzutnika kablem 7,5 metra nie zauważyłem zniekształceń i
    > zakłóceń.Ja kablem d-sub na 19calowy monitor crt jestem w stanie przesłać

    Tak tylko monitor to monitor. Ja czytałem w specyfikacjach TV że maksymalna
    rozdzielczość którą można uzyskać przez VGA-PC (chyba tak to się w
    telewizorach nazywa) to 1024x768 stąd moje pytanie.

  • 6. Data: 2009-01-20 13:56:58
    Od: "Kowal" <k...@o...pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > chciało się zobaczyć dokładniej jakąś kamerę, to powiększało się na cały

    Nie wiem jaka to karta ale dziś to sprawdzę, W tej chwili jest podłączony
    zwykły 17" monitor i jest wyświetlane 9 kamer na raz 3 po 3. Ja się na
    monitoringu nie wyznaje ale chyba w tym przypadku całość zapisu z kamer jest
    nagrywane na dysk twardy więc można chyba cofnąć i włączyć jeszcze raz na
    pełnym ekranie 1 kamerę i wtedy będziemy widzieli wszystko tak jak trzeba.

  • 7. Data: 2009-01-20 14:30:24
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Kowal pisze:

    > Tak tylko monitor to monitor. Ja czytałem w specyfikacjach TV że
    > maksymalna rozdzielczość którą można uzyskać przez VGA-PC (chyba tak to
    > się w telewizorach nazywa) to 1024x768 stąd moje pytanie.

    Ta rozdzielczość to max co można uzyskać przez s-video. Kablem VGA to i
    1080p może sobie lecieć...

    --
    | Andrzej Libiszewski, JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 |
    |- "They are alone. They are a dying people. We should let them pass." |

  • 8. Data: 2009-01-20 14:46:48
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Kowal pisze:

> [...]
    > zapisu z kamer jest nagrywane na dysk twardy więc można chyba cofnąć i
    > włączyć jeszcze raz na pełnym ekranie 1 kamerę i wtedy będziemy widzieli

    Dokładnie tak to można zrobić, tylko różny jest czas utrzymywania
    nagrania, w zależności od systemu.

  • 9. Data: 2009-01-21 06:48:22
    Od: ":-\)" <l...@p...onet.pl>

    Uruchamiałem podglad z kamer na plazmie Sharp 52". Po pierwsze proporcje są
    inne niż ma obraz z kamer, po drugie akurat Sharp ma jakiś paskudny system
    generowania obrazu bo powstawały straszne zniekształcenia. Teraz podstawiłem
    LG 42" i jest duzo lepiej choć to nadal nie to. Karty rejestrujące obraz
    mają dużo mniejszą niz obraz, dodatkowo kompresja pozbawia obraz szczegółów.
    To wszystko razem powoduje, że obraz rozczarowuje. Bo w tym wypadku nie jest
    tak, że im większy ekran tym lepiej.

    PC

  • 10. Data: 2009-01-21 07:53:38
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    :-) pisze:
> [...]
    > To wszystko razem powoduje, że obraz rozczarowuje. Bo w tym wypadku nie jest

    To wiadomo, ale gdy masz np 16 kamer, to pewnie lepiej wygląda oglądanie
    na raz tych 16 na 52" niż 16 na np 17"