  • 1. Data: 2011-03-17 22:31:23
    Temat: Dysk USB (2)
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Jaki dysk USB (2 nie 3) jest dobry i trwały?
    WD odpada, ale co pozostałe? Seagate, Samsung (wolny?), inne?

    Zastosowanie: backup głównie zdjęć.
    Raczej trwałość niż szybkość.

    W.P.

  • 2. Data: 2011-03-17 23:05:22
    Temat: Re: Dysk USB (2)
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Jaki dysk USB (2 nie 3) jest dobry i trwały?
    > WD odpada, ale co pozostałe? Seagate, Samsung (wolny?), inne?
    >
    > Zastosowanie: backup głównie zdjęć.
    > Raczej trwałość niż szybkość.

    Jak sam zauważyłeś, do backupu szybkość bez znaczenia.

    Tutaj masz dość ciekawe badanie na podstawie zwrotów uszkodzonych dysków do
    sklepu internetowego, oparte na modelach sprzedanych w ilości co najmniej
    100 sztuk (niektóre ponad 500):
    http://www.thinq.co.uk/2010/12/9/pc-component-failur
    e-rates-documented/
    (im więcej % tym gorzej)

    Failure rates reported for 1TB hard drives:

    - 5.76% Hitachi Deskstar 7K1000.B

    - 5.20% Hitachi Deskstar 7K1000.C

    - 3.68% Seagate Barracuda 7200.11

    - 3.37%: Samsung SpinPoint F1

    - 2.51% Seagate Barracuda 7200.12

    - 2.37%: WD Caviar Green WD10EARS

    - 2.10% Seagate Barracuda LP

    - 1.57%: Samsung SpinPoint F3

    - 1.55%: WD Caviar Green WD10EADS

    - 1.35%: WD Caviar Black WD1001FALS

    - 1.24%: Maxtor DiamondMax 23

    For 2 TB drives, the results were:

    - 9.71%: WD Caviar Black WD2001FASS

    - 6.87% Hitachi Deskstar 7K2000

    - 4.83%: WD Caviar Green WD20EARS

    - 4.35% Seagate Barracuda LP

    - 4.17%: Samsung EcoGreen F3

    - 2.90%: WD Caviar Green WD20EADS

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 3. Data: 2011-03-17 23:45:26
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-03-17 23:31, W.P. pisze:
    > Jaki dysk USB (2 nie 3) jest dobry i trwały?

    Nie istniej coś takiego jak dysk usb, istnieją dyski w obudowach usb. To
    powoduje że kupując w obudowie nigdy nie wiesz do końca co siedzi w
    środku. Możesz kupić sprawdzony dysk i do niego sprawdzona obudowę ale
    to znowu zazwyczaj podwyższa koszt o 50%

    Pytasz o trwałość, co to oznacza ? ilość cykli zapisu ? ilość cykli
    startu i parkowania głowic ? ogólnie każda marka miewa gorsze serie więc
    kierowanie się marką nie ma sensu :-)

    Ja osobiście nie polecam dysków powyżej 1,5 TB, nie wiem o co chodzi ale
    regularnie słyszę że ktoś ma z nimi problemy sam mam samsunga w firmowej
    (samsungowej) obudowie usb i nie mam z nim problemów oraz wd green
    (byłem przez lata wrogiem))- też sprawuje się dobrze

    > WD odpada, ale co pozostałe? Seagate, Samsung (wolny?), inne?
    >
    > Zastosowanie: backup głównie zdjęć.
    > Raczej trwałość niż szybkość.

    szybkość determinuje usb 2.0 - 99% dysków jest sama z siebie szybsza niż
    ten interfejs

    dysk 2,5" czy 3,5" jaka pojemność ? nic nie napisałeś konkretnego

  • 4. Data: 2011-03-18 18:24:03
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    > szybkość determinuje usb 2.0 - 99% dysków jest sama z siebie szybsza niż ten
    interfejs
    to może lepiej dołożyć kilka [ nascie ] złotych do dysku USB 3.0 ??