  • 1. Data: 2015-12-20 22:00:51
    Temat: Dysk na żadanie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Mam w komputerze 2 dodatkowe dyski ktore uzywam bardzo sporadycznie.
    niestety z niewiadomoych powodów window i tak cos tam co chwilę na nich
    szpera.
    Chciałbym je wyłączyć i mieć do nich dostęp tylko po ponownym włączeniu.
    Oczywiście mówię o włączeniu / wyłączeniu z poziomu systemu, nie np.
    poprzez wyciągnięcie wtyczki zasilania :)

    System to windows 7

  • 2. Data: 2015-12-20 22:47:08
    Temat: Re: Dysk na żadanie
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2015-12-20 o 22:00, Budzik pisze:

> [...]
    > Oczywiście mówię o włączeniu / wyłączeniu z poziomu systemu, nie np.
    > poprzez wyciągnięcie wtyczki zasilania :)

    A czy próbowałeś w menadżerze urządzeń je wyłączyć? Strzelam na rybkę,
    bo mam tylko jeden fizyczny dysk (też pod 7-ką) więc sprawdzić nie
    mogłem. Ale gdyby Ci się udało, to zaletą byłaby (chyba) możliwość ich
    ponownego włączenia *bez* restartu systemu...

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 3. Data: 2015-12-23 13:20:56
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
> [...]
    > Oczywiście mówię o włączeniu / wyłączeniu z poziomu systemu, nie np.
    > poprzez wyciągnięcie wtyczki zasilania :)

    zarzadzanie dyskami, prawym na dysk, wylacz

    (lub podobnie, system mam angielski i moze przetlumaczyli inaczej)

    --
    http://db.org.pl/

  • 4. Data: 2015-12-23 13:43:59
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2015-12-23 o 13:20, m4rkiz pisze:
    > "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..

    > zarzadzanie dyskami, prawym na dysk, wylacz
    >
    > (lub podobnie, system mam angielski i moze przetlumaczyli inaczej)

    Detaliczniej:
    menu "wszystkie programy" > Narzędzia administracyjne >
    --> "zarządzanie komputerem" > Magazyn > zarządzanie dyskami
    --> ale tu utknąłem, bo "wyłącz dysk" - nie ma! Może ktoś podpowie, co
    dalej...

    Odnoszę jednak wrażenie, że wpierw trzeba tym dodatkowym dyskom "nadać
    właściwość" p.t.: odłączalne / przenośne / czy jakoś tak.

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 5. Data: 2015-12-23 17:07:17
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-12-23 o 13:20, m4rkiz pisze:
    > zarzadzanie dyskami, prawym na dysk, wylacz
    >
    > (lub podobnie, system mam angielski i moze przetlumaczyli inaczej)

    W win10 (ale pewnie i starszych) mam:
    Menadżer urządzeń / PP na dysku / Wyłącz

    Czy to jest bezpieczne?
    Używam tak dysków w stacji dokującej po eSata.
    Mogę normalnie wyłączyć zasilanie stacji?

    PS. Wyłączyłem buforowanie w zasadach buforowania dysku.

  • 6. Data: 2015-12-24 12:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik JaNus bez@adresu ...

> [...]
    >
    > Odnoszę jednak wrażenie, że wpierw trzeba tym dodatkowym dyskom "nadać
    > właściwość" p.t.: odłączalne / przenośne / czy jakoś tak.

    Potestuję - dzięki za podpowiedź.