  • 1. Data: 2009-10-14 06:56:38
    Temat: Dyski Hitachi, a tryby pracy.
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Wyszperałem, że twarde dyski Hitachi można ustawić w rózne tryby pracy z uwagi m.in.
    na poziom generowanego hałasu.

    Ale ustawianie zdaje się odbywa się jakimś programikiem firmowym - i teraz pytanie,
    co zrobić jesli dysk ma pracować raz, że pod
    linuksem, dwa że w dedykowanym urządzeniu typu router lub rejestrator, gdzie
    "wchodzenie w system", a tym bardziej zapuszczanie
    jakiegoś programu narzędziowego producenta dysku nie jest trywialne jesl ow ogóle
    możliwe.

    Ewentualnie czy można tryb pracy dysku Hitachi ustawić pod okienkami, a później
    przełożyć dysk do innego urządzenia - czy ustawienia
    w dysku się zapamiętają ?
    THX

  • 2. Data: 2009-10-14 07:21:00
    Temat: Re: Dyski Hitachi, a tryby pracy.
    Od: Pasman <p...@g...com>

    On 14 Paź, 08:56, ąćęłńóśźż <u...@w...eu> wrote:
    > Wyszperałem, że twarde dyski Hitachi można ustawić w rózne tryby pracy z uwagi
    m.in. na poziom generowanego hałasu.

    jaki model dysku ??
    chodzi ci o spowanianie talerza czy glowicy ?

    pasman

  • 3. Data: 2009-10-14 07:31:04
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Np. 7K1000.

    -----

  • 4. Data: 2009-10-14 08:24:26
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A czy zapiszą sie na dysku jeszcze przed podziałem na partycje / pierwszym
    sformatowaniem ?

    -----

  • 5. Data: 2009-10-14 09:51:28
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hb3sn1$2ma$1@news.wp.pl>, ąćęłńóśźż napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale ustawianie zdaje się odbywa się jakimś programikiem firmowym - i teraz pytanie,
    co zrobić jesli dysk ma pracować raz, że pod

    Pod linuksem można to zrobić dla każdego dysku (niezależnie od producenta)
    programem hdparm (fragment z helpa):
    -M Get/set acoustic management (0-254, 128: quiet, 254: fast)

    Pod windowsem też pewnie znajdziesz jakiś program.

    Jak już ktoś Ci napisał, zmiany są zapisywane trwale w dysku
    i są niezależne od systemu operacyjnego, czy urządzenia, w którym będą
    pracować.
    Dysk możesz podłączyć pod dowolny komputer/system, zmienić opcję,
    a następnie przełożyć dysk do docelowego urządzenia.
    Jeśli masz wątpliwości, zrestartuj system i ponownie odczytaj wartość.

    Jacek

  • 6. Data: 2009-10-14 10:16:37
    Od: Konrad 'd3viCe' Pióro <x...@m...cy>

    On Wed, 14 Oct 2009 08:56:38 +0200
    ąćęłńóśźż <u...@w...eu> wrote:

> [...]

    Hitachi Feature Tool, bootowalna płytka z dosem do pobrania z ich
    strony. Ustawienia są zapisywane na stałe w pamięci dysku.

    Konrad 'd3viCe' Pióro

  • 7. Data: 2009-10-14 12:09:55
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:s...@n...dyski.one
    .pl...
    > Pod linuksem można to zrobić dla każdego dysku (niezależnie od producenta)
    > programem hdparm (fragment z helpa):
    > -M Get/set acoustic management (0-254, 128: quiet, 254: fast)

    Bawet dla Seagate barracuda 10?

  • 8. Data: 2009-10-14 12:10:25
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości grup
> [...]
    >
    > Ewentualnie czy można tryb pracy dysku Hitachi ustawić pod okienkami, a
    > później przełożyć dysk do innego urządzenia - czy ustawienia

    http://www.withopf.com/tools/aam/winaam-291.zip
    Raz ustawiasz i masz z głowy.

  • 9. Data: 2009-10-14 12:22:30
    Od: "maX" <a...@w...pl>

> [...]

    Najnowsze wersja FT nie obsługuje już regulacji AAM.

    >A czy zapiszą sie na dysku jeszcze przed podziałem na partycje / pierwszym
    >sformatowaniem ?

    Na 99.9% tak.
    Na marginesie całkiem możliwe że ten dysk już jest ustawiony w pozycji
    "najcichszy".

  • 10. Data: 2009-10-14 13:42:19
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hb4f3g$c8t$1@achot.icm.edu.pl>, qwerty napisał(a):

    > Bawet dla Seagate barracuda 10?

    Nie mam 10tki pod ręką, ale dla Barracuda 12 - tak.

    Jacek