  • 1. Data: 2009-10-14 09:44:48
    Temat: Zasilacz bez wtyczki P4
    Od: "Kerry" <k...@k...com>

    Witam.

    Z powodu awarii i wymiany zasilacza, nie mam podłączonej wtyczki zasilającej
    4-pinowej do płyty. Ta wymagana jest przez prądożerne Pentiumy. Czym grozi
    niepodłączenie tej wtyczki? Płyta ASRock 775i65PE, procesor Pentium D935. Na
    razie działa bez.

    --
    Pozdrawiam,
    Kerry

  • 2. Data: 2009-10-14 10:33:25
    Temat: Re: Zasilacz bez wtyczki P4
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Z powodu awarii i wymiany zasilacza, nie mam podłączonej wtyczki
    > zasilającej 4-pinowej do płyty.

    Mówisz o 4-pinowej wtyczce na osobnym kablu, czy o 4-pinowej przedłużce
    szerokiego gniazda zasilającego płytę główną?

    > Ta wymagana jest przez prądożerne Pentiumy. Czym grozi niepodłączenie tej
    > wtyczki?

    Przeciążeniem pozostałych. Zobacz czy po dłuższej pracy pod obciążeniem
    przewody się nie grzeją. Jeśli jest to kabel wpinany osobno, to odpowiada on
    za zasilanie chłodzenia procesora.

    --
    Azarien

  • 3. Data: 2009-10-14 11:37:25
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Kerry wrote:
> [...]
    > niepodłączenie tej wtyczki? Płyta ASRock 775i65PE, procesor Pentium D935. Na

    Kup przejściówkę: wpisz w allegro: molex p4 przejściówka
    (przynajmniej płyta główna dostanie "żreć" na tej linii.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 4. Data: 2009-10-14 14:44:25
    Od: "Kerry" <k...@k...com>

    Użytkownik "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisał w wiadomości

    > Mówisz o 4-pinowej wtyczce na osobnym kablu, czy o 4-pinowej przedłużce
    > szerokiego gniazda zasilającego płytę główną?

    Na osobnym kablu. W poprzednim zasilaczu była "przedłużka" ale na płycie
    było gniazdo normalne, bez dodatkowych 4-pinów, ale 4 pinowe złącze jest
    dalej, więc musiałem zastosować zasilanie na osobnym kabelku. (W obecnym
    zasilaczu nie mam tej wtyczki, starszy zasilacz).
    To gniazdo na płycie nazywa się ATX12V1

    http://img42.imageshack.us/i/4pins.jpg

    > Przeciążeniem pozostałych. Zobacz czy po dłuższej pracy pod obciążeniem
    > przewody się nie grzeją. Jeśli jest to kabel wpinany osobno, to odpowiada
    > on za zasilanie chłodzenia procesora.

    Nie zauważyłem zwiększonego rozgrzewania się przewodów.
    No niby osobno jest na płycie, ale w instrukcji stoi:

    http://img243.imageshack.us/i/atx12v1u.jpg

    --
    Pozdrawiam,
    Kerry

  • 5. Data: 2009-10-14 14:45:17
    Od: "Kerry" <k...@k...com>

    Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w
    wiadomości news:4ad5b7f7$1@news.home.net.pl...

    > Kup przejściówkę: wpisz w allegro: molex p4 przejściówka
    > (przynajmniej płyta główna dostanie "żreć" na tej linii.

    Jeśli mnie nastraszycie, to pewnie kupię ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kerry

  • 6. Data: 2009-10-14 14:47:23
    Od: "Kerry" <k...@k...com>

  • 7. Data: 2009-10-14 17:15:03
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Kerry" <k...@k...com> napisał w wiadomości

    > Jeśli mnie nastraszycie, to pewnie kupię ;)

    Zasadniczo dodatkowe zasilanie jest do prockow majacych ponad 125W TDP, a ze
    ten pentium teoretycznie ma 95W TDP to powinno to pracowac poprawnie bez
    podlaczonej dodtakowej wtyczki.

    --
    doom3