  • 1. Data: 2009-10-13 14:14:13
    Temat: SMART - prośba o opinię o HDD
    Od: "Kerry" <k...@k...com>

    Witam.
    Ostatnio mam problem z kompem, wymieniłem zasilacz (chieftec >400),
    tymczasowo niestety na jakiegoś kubusia puchatka. Parę dni temu dysk mi się
    wyłączał i załączał ponownie, co powodowało zwis (Vista).
    Były też problemy z uruchomieniem (systemu), więc pod uwagę trzeba brać
    awarię sprzętu...
    Podejrzewm zasilacz, ale... zobiłem zrzut SMART programem HDD Scan i
    zobaczyłem, że 1. pozycja ma wartośćt inną niż 0 ;) a w zewnętrznym jest OK
    (bez błędów).

    http://img390.imageshack.us/img390/3505/st250.jpg

    Krótko mówiac - czy z tym Seagatem jest wszystko w porządku?
    Proszę o odszyfrowanie statusu SMART
    (porozłączałem, popodłączałem wtyczki, na razie nie ma problemów)

    Dla porównania zewnętrzny Samsung (chłodny, dopiero włączony w chłodnym
    powmieszczeniu)
    Tu nie ma nic na pozycji 1.

    http://img390.imageshack.us/img390/9105/samsung.jpg

    Z góry dzięki za podpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Kerry

  • 2. Data: 2009-10-13 14:59:28
    Temat: Re: SMART - prośba o opinię o HDD
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hb21vv$7lk$1@inews.gazeta.pl>, Kerry napisał(a):

    > Podejrzewm zasilacz, ale... zobiłem zrzut SMART programem HDD Scan i
    > zobaczyłem, że 1. pozycja ma wartośćt inną niż 0 ;) a w zewnętrznym jest OK
    > (bez błędów).

    Prawidłowo.

    > Krótko mówiac - czy z tym Seagatem jest wszystko w porządku?

    Tak, dysk jest w 100% sprawny.

    Jacek

  • 3. Data: 2009-10-13 15:10:42
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Kerry" <k...@k...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > tymczasowo niestety na jakiegoś kubusia puchatka. Parę dni temu dysk mi
    > się wyłączał i załączał ponownie, co powodowało zwis (Vista).

    te 'puchatki' mają często dość niechlujnie zrobione złącza zasilania co może
    dawać podobne objawy. Poza tym wziąłbym jeszcze miernik cyfrowy i przyjrzał
    się napięciom +12V i +5V pod obciążeniem. Im bardziej skaczą tym bardziej
    dupny zasilacz.

  • 4. Data: 2009-10-13 16:07:30
    Od: "Kerry" <k...@k...com>

    Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnhd95eg.8gs.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...

    [...]

    > Tak, dysk jest w 100% sprawny.

    Dzięki jeszcze raz, taką odpowiedź chciałem uslyszeć ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kerry

  • 5. Data: 2009-10-13 16:14:48
    Od: "Kerry" <k...@k...com>

    Użytkownik "Doxent" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    [...]
> [...]
    > może dawać podobne objawy. Poza tym wziąłbym jeszcze miernik cyfrowy i
    > przyjrzał się napięciom +12V i +5V pod obciążeniem. Im bardziej skaczą tym

    Tak właśnie chyba było, ze złączką. Chciałem podłączyć miernik, lekko
    poruszyłem kablami i dysk off-on.
    Dodam, ze musiałem zastosować przejściówkę zasialnia z Molex na SATA, ale
    już popwrawiłem, zabezpieczyłem. Powinno być ok.

    A napięcia
    +5V 5,06-5,07
    +12V 11,90-11,93 w "spoczynku", 11,81-11,83 w "stresie" (HeavyLoad v2.4).

    Nie sądze by miernika zakłamywał, chociaż w BIOSie pokazywał 12,012 gdy na
    mierniku było 11,90.
    W każdym razie dzięki jeszcze raz.

    --
    Pozdrawiam,