  • 1. Data: 2009-10-14 05:24:59
    Temat: Grafika
    Od: zly <b...@N...fm>

    Obecnie mam athlona 6400+, 4gb ram i radeona 4850.
    Z racji tego, że drugi taki sam radek kosztuje obecnie około 330 zł
    pytanko: czy jest sens dokupywać takiego do crossfire, czy lepiej sprzedać
    tego co mam i kupić coś nowego? Oczywiście ważny jest stosunek cena jakość
    i koszt całej operacji. A może po prostu jeszcze troche poczekać?
    --
    marcin

  • 2. Data: 2009-10-14 05:39:08
    Temat: Re: Grafika
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces zly <b...@N...fm> zwrócił błąd:
> [...]
    > tego co mam i kupić coś nowego? Oczywiście ważny jest stosunek cena jakość
    > i koszt całej operacji. A może po prostu jeszcze troche poczekać?

    Poczekaj aż spadną 5850 :) Albo i zamień teraz, bo 4850 spadną jeszcze
    bardziej. Ja sobie sprawię albo 5850 albo 5870 (jeśli zmieści mi się w
    obudowie, w co wątpię), ale po przeczytaniu opinii nie zrobię tego teraz
    ale poczekam na dopracowanie sterowników, a przy okazji cena też pewnie
    zleci. W radki 5770 i podobne bym się nie bawił mając 4850. Pojedynczy
    5850 będzie mocniejszy od dwóch 4850 (a nawet czasem dwóch 4870).

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 3. Data: 2009-10-14 09:25:03
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 14 Oct 2009 01:39:08 -0400, Saiko Kila napisał(a):

    > Albo i zamień teraz, bo 4850 spadną jeszcze
    > bardziej.

    Tym lepiej :) teraz 5850 kosztuje około tysiaka. Czyli musiałbym dopłacić
    ponad 600zł, zakładając, że sprzedam 4850. Natomiast dokładając drugiego
    4850 dopłacam ok 300zł.

    > Pojedynczy
    > 5850 będzie mocniejszy od dwóch 4850 (a nawet czasem dwóch 4870).

    Nie znalazłem testów porównawczych do 4850, ale 4870x2 bije sporo 5850
    --
    marcin

  • 4. Data: 2009-10-14 13:54:57
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

> [...]

    > 4850 dopłacam ok 300zł.

    > Nie znalazłem testów porównawczych do 4850, ale 4870x2 bije sporo 5850

    Jest trochę gier w których 5850 wygrywa z 4870x2. Gdyby karty były
    jednoznacznie lepsze lub gorsze to świat byłby prostszy, nie byłoby
    wojen, głodu i trzęsień ziemi, no ale tak nie jest :)

  • 5. Data: 2009-10-14 13:58:47
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > tego co mam i kupić coś nowego? Oczywiście ważny jest stosunek cena jakość
    > i koszt całej operacji. A może po prostu jeszcze troche poczekać?

    lepiej poczekać. W CF czy SLI nigdy bym się nie pchał. Wzrost wydajności
    wątpliwy przy jednoczesnym znacznym wzroście poboru energii i spadku
    stabilności. Poza tym bez dobrej przewiewnej obudowy, mocnego zasilacza nie
    ma co marzyć.

  • 6. Data: 2009-10-15 06:19:36
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 14 Oct 2009 09:54:57 -0400, Saiko Kila napisał(a):

    > Jest trochę gier w których 5850 wygrywa z 4870x2. Gdyby karty były
    > jednoznacznie lepsze lub gorsze to świat byłby prostszy, nie byłoby
    > wojen, głodu i trzęsień ziemi, no ale tak nie jest :)

    4870 są lepsze kosztem miejsca w obudowie, temperatury i prądożerności :)
    --
    marcin

  • 7. Data: 2010-01-05 09:40:29
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    zly pisze:
> [...]
    > tego co mam i kupić coś nowego? Oczywiście ważny jest stosunek cena jakość
    > i koszt całej operacji. A może po prostu jeszcze troche poczekać?

    Zazwyczaj lepszym rozwiązaniem jest wymiana karty na jedną
    szybszą. Obsługa podziału pracy na kilka kart jest zależna
    od programów i nie zawsze daje sensowne wyniki. Szybsza kar-
    ta prawie zawsze da większą wydajność, a przy okazji czasem
    też więcej efektów lub wyższą jakość renderingu.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |