  • 31. Data: 2009-05-14 06:56:06
    Temat: Re: Dyskryminacja Nikona :-)
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Endless Lameness" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:slrn.pl.h0luel.cuv.merde@hq.pradnik.net...

    > Oj, słabszy dzień dziś mamy, ale w sumie się nie dziwię. Pogoda ładna, a
    > my
    > tu się sprzętem onanizujemy ;-)

    Sprzęt mam gdzieś, żadna firtma nie płaci mi za reklamę piszę tylko po to by
    czasem prostować jakieś bzdury. Nie raz ludzie tu płakali, że Canon jest be
    bo nie ma silnika w body, a nie mam szklanej kuli by zgadywać, czy Ty
    żartujesz, czy może czegoś nie wiesz.

    > Chyba mam nauczkę na przyszłość, żeby jednak w Usenecie używać uśmieszków
    > za każdym razem, kiedy będę ironizował.

    Jest to wskazane :-)

    > Rozśmieszyło mnie po prostu branie (nie przez Ciebie, lecz przedpiścę)
    > za złe Nikonowi usunięcie śrubokręta z niektórych korpusów. Przecież Nikon
    > robi dokładnie to, co pozostali (nu, może bez Pentaksa, ale wolę się nie
    > wypowiadać na temat systemów których nie znam) zrobili już dawno temu.

    Ja bym wolał aby Nikona najpier wprowadził nowe wersje obiektywów z
    silniczkiem a dopiero później wprowadzał body bez silniczka. Wprawdzie już
    mnie temat nie dotyczy bo przestałem używać tego systemu, ale nadal uważam,
    że użytkownicy zostali potraktowani nie fair. Co innego wprowadzić nowy
    system z kompletnym oszkleniem, a co innego wprowadzić tanie body niby
    należące do systemu gdzie jest kilkadziesiąt szkieł do wyboru, sprzedać je
    naiwnemu klientowi i zmuszać go do zmiany na droższe bo inaczej nie zadziała
    AF w zwykłej stałce.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 32. Data: 2009-05-14 07:03:13
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    > Nieprawda, napisałeś że "od tego czasu wszystkie szkiełka pasują do
    > wszystkich body".

    Dobra cały cytat bo manipulujesz:

    "umarł system FD,
    a powstał EF ci co mieli stare szkiełka trochę pomarudzili, ale efekt jest
    taki, że od tego czasu (już ponad 20 lat) wszystkie szkiełka pasują do
    wszystkich body i mają zawsze wszystkie możliwości."

    Pisałem wyraźnie o powstaniu EF.

    > Piękną teorię sobie dorobiłeś ;-)
    > 4/3 łączy z u4/3 wspólna matryca, a EF-s to mutacja EF (ten sam bagnet),
    > której istnienie przeczy temu co napisałeś o kompatybilności.

    To jest inne mocowanie. Podobne ale inne. Mechanicznie inne. Szkła EF-S nie
    mają bagnetu EF.
    To Ty sobie dorabiasz teorię. Sprawa jest prosta - zarówno w przypadku Olka
    jak i Canona - jeden producent dwa mocowania.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 33. Data: 2009-05-14 08:36:14
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

    W artykule <gugeki$s6g$1@news.interia.pl> Winetoo napisał(a):

> [...]
    > To Ty sobie dorabiasz teorię. Sprawa jest prosta - zarówno w przypadku Olka
    > jak i Canona - jeden producent dwa mocowania.

    Szkła EF-s *mają* bagnet EF.

    --
    pozdrawiam, Konrad Stachańczyk
    mailto(ROT13): z...@i...prgv.cy

  • 34. Data: 2009-05-14 08:50:52
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    > Szkła EF-s *mają* bagnet EF.

    Nie mają. Mają bagnet EF-S - Ma identyczne styki i rozstaw mocowań, ale
    posiada dodatkowy element z tworzywa, który nie pozwala wpiąć takich szkieł
    w body z bagnetem EF.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 35. Data: 2009-05-14 10:28:16
    Od: a402 <z...@o...pl>

    l...@l...localdomain pisze:
    > W poście <guelhs$9t9$2@news.onet.pl>,
    > a402 nabazgrał:

    > A które z wymieinonych tam są? Tylko nie mów o komórkach z napisem
    > Leica na ,,obiektywie''...

    No przecie pisałem: "przejdź się".

  • 36. Data: 2009-05-14 16:43:23
    Od: l...@l...localdomain