  • 41. Data: 2015-01-15 11:35:14
    Temat: Re: Dział reklamacji orange - czy jest coś wyżej? Podłączenie linii
    Od: "jedrek" <j...@s...2>

    "brum"
    > Czyli mozna swiadczyc uslugi BSA i WLR.

    Zastanów jak ci będzie ktokolwiek mógł świadczyć skoro właściciel tutejszej
    infrastruktury ma problem linię zestawić do domu 150m od kontenera -
    kosmiczna odległość, na odcinku której dostawić trzeba 30m pary. To ja w
    domu mam więcej metrów skrętki położonej niż ich brakuje 30m....
    Sądzisz, że netia to zrobi za nich? :D
    Przecież to netia zwróci się do orange z prośbą o zestawienie linii.
    No chyba, że takie zlecenie od operatora BSA ma wyższy priorytet niż
    złożenie zamówienia na tel. przez prywatną osobę w orange?

  • 42. Data: 2015-01-15 11:39:11
    Od: "jedrek" <j...@s...2>

    "Jawi"
    > Ale tą wątpliwością swoją i swoim wyliczeniem już udowodniłeś co wiesz na
    > ten temat :)
    > Szczerze mówiąc, jeśli są tam jakieś roboty ziemne, gdzie potrzebna jest
    > dokumentacja, uzgodnienia itd, to nigdy się ta inwestycja dla Ciebie nie
    > wróci.

    Jakbym czytał pracownika orange....
    Skoro kabel ziemny już tam leży od lat to dla mnie jest oczywiste, że jest
    to już od dawna opracowane na papierze i dołożenie do instniejącego traktu
    drugiego równoległego na prawdę dla mnie nie przedstawia problemu (bo tam od
    kiedy stoi ten kontener nic się nie zmieniło aby miała tam w ziemi powstać
    siatka tysięcy innych instalacji, które by miały kolidować z dołożeniem
    kabla.... i powodować rozważania na długie lata, opracowywane nowe plany i
    dziesiątki tysięcy zł potrzebnych na taką małą inwestycję. Rozumowanie jakby
    to było centrum dużego miasta, obok duży market, podziemne parkingi, tory
    tramwajowe, linia kolejowa, rzeka, dziesiątki instalacji ziemnych wodne,
    gazowe, energetyczne, kanalizacyjne, itp. i dołożenie 30m kabla wymagałoby
    wręcz zburzenia marketu.... i rozkopania pół miasta....
    A tu tylko wieś, w bocznej dróżce stoi sobie kontener i wielka bezradność bo
    nic się nie da zrobić...żeby ze słupa wejść jedną, brakującą parą miedzianą
    do kontenera.
    Rozważania masz takie jak pseudo rząd polski, wszystko skomplikowane,
    niewykonalne.
    W normalnych krajach na większych zadupiach podłączają (i dziwnym trafem się
    im to opłaca) w Polsce się nic nie dla orange.
    UPC też powinno ich tropem lagę położyć w bloku gdzie są 3 dostawcy
    internetu.
    Bo przecież po co mamy podłączać prywatnego jak on do konkurencji ucieknie
    za rok.
    A orange na wsi jest JEDNO, zero konkurencji kablowej i dalej nic się nie
    opłaca.

  • 43. Data: 2015-01-15 15:21:46
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "jedrek" <j...@s...2> napisał w wiadomości
    b.com...

> [...]
    > to już od dawna opracowane na papierze i dołożenie do instniejącego traktu
    > drugiego równoległego na prawdę dla mnie nie przedstawia problemu...

    I tu się mocno mylisz.
    Pomijając to, że tamtej dokumentacji pewnie dawno już nie ma, bo co chwilę
    inne firmy pracują dla TPSA/Orange,
    to nie zmienia to faktu, że wszystkie procedury urzędowe muszą być
    załatwiane od początku.

    R.

  • 44. Data: 2015-01-15 15:23:24
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "jedrek" <j...@s...2> napisał w wiadomości
    .com...

    > Czyli na podstawie powyższego mam rozumieć, że dziadom z orange nie opłaca
    > się podłączać żadnego prywatnego domu.......
    > Jeżeli dla nich miesięczny abonament 120zł to nierokujący przychodu klient
    > to brak słów.

    Przy takich przychodach, okres zwrotu tej inwestycji do jakieś 5 lat. Więc
    się nie opłaca.

    R.

  • 45. Data: 2015-01-15 16:41:47
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "R" <...@n...spam> napisał w wiadomości
    > Przy takich przychodach, okres zwrotu tej inwestycji do jakieś 5 lat. Więc
    > się nie opłaca.

    Lata temu, szwedzkiej "tepsie" też z pewnością nie opłacało się kosztem c.a.
    0.25M$ zakładać facetowi telefon na totalnym zadupiu (no i kiedy by się to
    zwróciło i czy w ogóle...?). A jednak zrobili to w ustawowe 2 tygodnie. Nie
    kojarzę, by im państwo szwedzkie coś dopłacało.

    --
    Biorę udział w projekcie SamKnows, jeśli masz szybkie łacze i chcesz
    dołączyć, kliknij obok... I participate in the SamKnows project, if you

  • 46. Data: 2015-01-15 17:08:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

> [...]
    > (no i kiedy by się to zwróciło i czy w ogóle...?). A jednak zrobili
    > to w ustawowe 2 tygodnie. Nie kojarzę, by im państwo szwedzkie coś

    Ja już tyle razy czytałem o tej szwedzkiej linii za ćwierć bańki,
    w tylu różnych miejscach i w różnych językach, że doszedłem do
    wniosku, że ta inwestycja musiała im się opłacać, może nawet
    bardziej od innych. Wizerunkowe kampanie reklamowe są przeważnie
    droższe i trwają najwyżej kilka miesięcy. A tu proszę, raz wydali
    kasę, tyle lat minęło, a wszyscy wciąż o tej szwedzkiej tepsie
    piszą, jaka to ona fajna.

    --
    Jarek

  • 47. Data: 2015-01-15 18:06:09
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 15.01.2015 11:39, jedrek wrote:

> [...]
    > dziesiątki instalacji ziemnych wodne, gazowe, energetyczne,
    > kanalizacyjne, itp. i dołożenie 30m kabla wymagałoby wręcz zburzenia

    Przestań jęczeć. Już Ci napisałem, że jak chcesz tanio, to sam na dziko
    zakop ten kawałek kabla, a najlepiej od swojego domu do szafy.
    A o kosztach pojęcia nie masz. Jak chcesz coś formalnie załatwić to na
    dzień dobry musisz zamówić u geodety mapę do celów projektowych - 1000 zł.
    Pod kreską na tej mapie musi się podpisać projektant z uprawnieniami,
    dorobić opis techniczny, uzgodnić z TPSA, zarządcą drogi, dostać
    uzgodnienie ZUDP - 1500 zł
    Jeśli to jest droga, to projekt organizacji ruchu zastępczego,
    uzgodnienie zarządzającego ruchem, opłata za zajęcie pasa drogowego na
    czas robót - 1500 zł
    Zakup materiałów, wykonanie, pomiary powykonawcze, inwentaryzacja
    powykonawcza i naniesienie na mapę zasadniczą, ...
    ... koszty pośrednie, zysk
    + VAT.

> [...]
    > ucieknie za rok.
    > A orange na wsi jest JEDNO, zero konkurencji kablowej i dalej nic się

    Skoro to takie proste i tanie, to dlaczego sam tego nie zrobisz?
    Tepsa na pewno chętnie sprzeda usługę dostarczaną na zaciski w
    istniejącej szafie, tak jak to robi Tauron.
    --
    Olek

  • 48. Data: 2015-01-15 19:54:03
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    W dniu czwartek, 15 stycznia 2015 11:21:34 UTC+1 użytkownik jedrek napisał:

    > Jeżeli dla nich miesięczny abonament 120zł to nierokujący przychodu klient
    > to brak słów.

    No to teraz sobie policz kiedy z Twojego abonamentu(-ciku) spłaci im się inwestycja,
    która, jak już tu niektórzy wyliczali, może wynieść nawet
    kilka tysięcy złotych... i już masz odpowiedź.

    Ircys

  • 49. Data: 2015-01-16 02:57:03
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Sat, 10 Jan 2015 00:52:06 +0100
    "ACMM-033" <v...@i...pl> wrote:

    > To już wiem, jak
    > się przygotować do spotkania, chodzi za mną prosta centralka telefoniczna na
    > kilka numerów i przynajmniej dwa kierunki wychodzące. Wtedy mógłby ktoś np.
    > dorobić do tego symulator łącza nośnego i można by sobie powspominać

    Heh dużo roboty co? Masz do tego jakieś klamoty, wybieraki itd? Centralke w rodzaju
    takiej, jak kiedyś konstruowałem na potrzeby sieci osiedlowej to mógłbym sklecić w 3
    wieczory - troche przekaźników i arduino (kiedyś stary pecet na 386, teraz - mała
    płytka i program do przepisania). Aczkolwiek teraz zabawa jest bardziej na bramkach
    VoIPowych i Asterisku. Można zrobić tak że będzie i wybieranie dekadowe, i sygnały
    jak w dawnych czasach (na swojej linii mam marszrute, sygnały i zapowiedzi z E-10A).

    Tyle że teraz to raczej już baaardzo wąskie grono w ogóle widzi potrzebe telefonu
    kablowego :)

    P.

  • 50. Data: 2015-01-16 13:41:34
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl> napisał w wiadomości
    a.com.delete.pl...

    > Heh dużo roboty co? Masz do tego jakieś klamoty, wybieraki itd? Centralke
    > w rodzaju takiej, jak kiedyś

    Chcę to obstalować możliwie bez elektroniki (tak, wiem, że trudniej, ale
    chodzi to za mną od czasów, gdy hasło "telefonia komórkowa" było jeszcze
    science fiction...) - jedynie generatory, nawet nie wiedzieć, że istnieją
    komputery, a reszta przekaźniki, nawet bez diod, jeśli się da. Za to
    teletransmisja, to już raczej nie moja działka, to i tę można by na jakimś
    DSP zrobić i spiąć to w jakiś model.

    > konstruowałem na potrzeby sieci osiedlowej to mógłbym sklecić w 3
    > wieczory - troche
    > przekaźników i arduino (kiedyś stary pecet na 386, teraz - mała płytka i
    > program do przepisania).

    Myślałem i o takim rozwiązaniu, ale to jak uporam się z "mniej rozwiniętym".

    > Aczkolwiek teraz zabawa jest bardziej na bramkach VoIPowych i Asterisku.

    Z pewnością :) Ale, programem można wszystko, to i na to się chcę porwać za
    jakiś czas, ale program ma to, że jest niespecjalnie "dotykalny". Nie
    nacisnę mu przekaźnika w polu komutacyjnym "na lewo", nie potrenuję siły
    jego kotwicy, nie przećwiczę sklejonych styczek...

    > Można zrobić tak że będzie i wybieranie dekadowe, i sygnały jak w dawnych
    > czasach
    > (na swojej linii mam marszrute, sygnały i zapowiedzi z E-10A).

    Ja myślałem też o wybieraniu międzycentralowym, gdy jedna przekazuje cyfry
    drugiej - i tu przerobić temat różnych systemów, R2, R1, "czwórka" (i to się
    przekaźniki wyrabiały - czas impulsu 35 ms), dekada, znakozmienny... zabawa
    na całego, może wymyślę jakiś własny kod? :)

    > Tyle że teraz to raczej już baaardzo wąskie grono w ogóle widzi potrzebe
    > telefonu kablowego :)

    No, ja w sumie też, nawet Sferię z numerem warszawskim mam przy sobie i mogę
    odbierać w całym kraju... Ale myśl o dobrej zabawie pozostała, morda mi się
    uśmiecha nawet na myśl, o wyremontowaniu np. takiego czegoś:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Centrala_telefoniczna#m
    ediaviewer/File:LB_központ.JPG
    lub chociaż takiego: http://obrazki.elektroda.net/86_1269729824.jpg (Opera
    nie otwiera mi obrazka, Fx i IE tak). Albo czegoś jeszcze prostszego... :))
    Bo zrobić samemu, zarówno łącznicę reczną MB, jak i CB, to już nie
    problem... :)
    ... MÓÓWI SIEEEĘ!!!???
    :))))