  • 1. Data: 2009-12-21 12:01:49
    Temat: Dziwna identyfikacja
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    Właśnie ktoś do mnie zadzwonił, najprawdopodobniej przez pomyłkę. CLIP
    pokazał coś dziwnego, a mianowicie 424478729717**. Strefa 42.
    W pamięci telefonu znalazłem jeszcze jedno podobne połączenie
    przychodzące, tylko już ze znanym mi numerem telefonu, więc
    zorientowałem się o co chodzi. Okazuje się, że powyższy numer jest w
    formacie WSN MNA. To połączenie odbyte ze znanym mi numerem (kilka dni
    wcześniej) zostało wykonane prez Skype'a z ustawioną identyfikacją
    (która w większości przypadków nie działa i CLIP, mimo "abonamentu"
    Skype'owego nie jest w ogóle wysyłany, bądź np. daje jakiś numer z
    AB=22) na zagraniczny numer sieci komórkowej.
    W tym przypadku też się to zgadza, ponieważ zakres 070 obejmuje jakieś
    wirtualne numery w Wielkiej Brytanii.
    Co dziwne, moja centrala (EWSD, jak kiedyś stwierdził vari) ciągle
    wysyła 0 przed innymi numerami.

    Gdzie dodawane jest "0" oraz "42" do identyfikacji? Pamiętam, że jakiś
    czas temu, w dyskusji padło stwierdzenie, że "0" dodaje moja centrala,
    ale dlaczego wtedy dzisiejszy numer był bez "0" na początku?

  • 2. Data: 2009-12-22 08:22:02
    Temat: Re: Dziwna identyfikacja
    Od: ...@...pl

    czesc,

    ja juz kiedys pisalem, ze jakis czas temu odebralem rozmowe (z
    jakiegos Call Center) a z identyfikacji wynikalo, ze dzwonia ze znanej
    mi firmy (tam gdzie stawialem centrale). Proba oddzwonienia na ten
    numer (nieuzywany w tej firmie - jeden ze 100 DDI) skonczyla sie
    niepowodzeniem.

    Wniosek, centrala lokalna ma tylko wplyw na clipa w ramach swoich
    linii. Jak rozmowa przychodzi spoza to twoja centrala przekazuje to,
    co przychodzi w sygnalizacji.

    Jak np. takie call center jest wpiete "bardziej" niz normalnie to moze
    robic co chce.