  • 31. Data: 2014-07-12 11:01:11
    Temat: Re: Dziwne zachowanie ENC28J60 po softresecie ATmegi
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 12 Jul 2014 10:40:14 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Ciągle się nie rozumiemy. Tak krótki czas stosuję TYLKO w procedurze
    > soft resetu, żeby użytkownik nie musiał czekać na jego wykonanie.
    > void soft_reset (void) {
    > wdt_enable(15MS);
    > while(1);
    > }

    No nie rozumiem zupelnie, o jakim czekaniu na reset mówisz (reset to
    reset, instrukcja natychmistowa) i po co w ogóle taka funkcja? Czyżby
    atmega nie ma instrukcji "reset", żeby ją użyć jak jest potrzeba
    resetu i trzeba takie cuda pisać?

    >Układ i tak wpadał w pętlę
    > resetu po pierwszym wykonaniu tej funkcji.

    Tego też nie rozumiem, po co układ ma wpadać w funkcję resetu?
    Nie znam się kompletnie na atmegach i nasze nieporozumienie wynika
    chyba z tego, że rozwiązujesz problemy nieistniejące w innych
    systemach (czyt. mcu) ;)

    --
    Marek

  • 32. Data: 2014-07-12 11:10:41
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-07-12 11:01, Marek pisze:

> [...]
    > reset, instrukcja natychmistowa) i po co w ogóle taka funkcja? Czyżby
    > atmega nie ma instrukcji "reset", żeby ją użyć jak jest potrzeba resetu

    No właśnie chyba nie ma. Nawet gdzieś na stronach Atmela widziałem
    tekst, w którym opisywano właśnie taki sposób na programowy reset MCU.

    > Nie znam się kompletnie na atmegach i nasze nieporozumienie wynika chyba
    > z tego, że rozwiązujesz problemy nieistniejące w innych systemach (czyt.
    > mcu) ;)

    Najwyraźniej. Dziwne jest to, że po resecie przez watchdoga, ten ostatni
    ciągle pracuje. W dodatku nie da się go tak po prostu wyłączyć, tylko
    trzeba najpierw wyzerować flagę.
    Całkowicie nieintuicyjne rozwiązanie...

  • 33. Data: 2014-07-12 11:34:44
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > Najwyraźniej. Dziwne jest to, że po resecie przez watchdoga, ten ostatni
    > ciągle pracuje. W dodatku nie da się go tak po prostu wyłączyć, tylko

    Pierwszy wynik z Google, chyba wyczerpuje temat :)
    http://www.atmel.com/webdoc/AVRLibcReferenceManual/F
    AQ_1faq_softreset.html

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 34. Data: 2014-07-14 09:26:53
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

> [...]

    > Nie znam się kompletnie na atmegach i nasze nieporozumienie wynika chyba
    > z tego, że rozwiązujesz problemy nieistniejące w innych systemach (czyt.

    Tak swoją drogą fakt, to trochę dziwne. Jednak w tej chwili przyglądam
    się bliżej PIC-om i one też mają pewne słabe strony w porównaniu do
    AVR-ów. Najbardziej zaskoczył mnie fakt, że nie wszystkie piny mogą
    oddawać jednakowy prąd, a także nie wszystkie dysponują wewnątrznym
    pull-upem. W ATmegach nie muszę się tym przejmować, co nieco ułatwia
    projektowanie płytki.

    Z drugiej strony chciałbym, żeby ATmel produkował ośmiobitowe MCU z
    takim wachlarzem różnych interfejsów (CAN, Ethernet).

  • 35. Data: 2014-07-14 13:02:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 14 Jul 2014 09:26:53 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Najbardziej zaskoczył mnie fakt, że nie wszystkie piny mogą
    > oddawać jednakowy prąd, a także nie wszystkie dysponują wewnątrznym
    > pull-upem. W ATmegach nie muszę się tym przejmować, co nieco ułatwia

    Tylko nie skupiaj się czasem na picach 16f czy mniej (minumum 18f). W
    picach 16f i mniej najczęściej nie ma możliwości selektywnego pullapa
    (wybrany pin), albo cały port (B) albo wcale.

    --
    Marek

  • 36. Data: 2014-07-15 11:19:28
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-07-14 13:02, Marek pisze:
    > Tylko nie skupiaj się czasem na picach 16f czy mniej (minumum 18f). W
    > picach 16f i mniej najczęściej nie ma możliwości selektywnego pullapa
    > (wybrany pin), albo cały port (B) albo wcale.

    To oczywiste. Nie mam zresztą takiej potrzeby, bo do prostszych
    projektów mogę wykorzystać zgromadzony "zapas" AVR-ów. PIC-om przyglądam
    się z uwagi na kilka modeli, które nie mają swoich bezpośrednich
    odpowiedników wśród produktów Atmela (np. PIC18F67J60 z wbudowanym
    modułem Ethernet, ewentualnie MCU w SO28 z większą ilością peryferiów).

    Generalnie wychodzi na to, że wcale nie tak trudno połapać się w jednej
    rodzinie, gdy poznało się jakąś inną. Filozofia obsługi podobna, pomimo
    pewnych różnic, które są do opanowania. Pewnie jeszcze po drodze
    przyjrzę się rodzinie XMega. Dzięki narzędziom dostarczonym przez Atmela
    nie trzeba bawić się rejestrami na niskim poziomie, a mają kilka fajnych
    cech (np. sprzętową obsługę AES).