  • 1. Data: 2014-07-08 15:23:02
    Temat: Wejście optoizolowane 24V
    Od: Bool <n...@n...com>

    Szukam schematu wejścia binarnego optoizolowanego dla sterownika przemysłowego,
    zakres napięć od 5V
    - 24 V. Znalazłem taki schemat:
    http://www.compendiumarcana.com/forumpics/ab1771ivn.
    png

    Zastanawiam nad rolą dwóch elementów:
    - R7 - czy chodzi o zmniejszenie rezystancji wejściowej? Jeśli tak to po co?
    - R8 - czy chodzi o polepszenie parametrów dynamicznych wejścia (szybsze rozładowanie
    kondensatora C3)?

  • 2. Data: 2014-07-08 19:02:38
    Temat: Re: Wejście optoizolowane 24V
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bool" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    .png

    >Zastanawiam nad rolą dwóch elementów:
    >- R7 - czy chodzi o zmniejszenie rezystancji wejściowej? Jeśli tak to

    Chyba tak.
    Moze ma byc dostosowany do standardu pradowego 20mA.

    >- R8 - czy chodzi o polepszenie parametrów dynamicznych wejścia
    >(szybsze rozładowanie kondensatora C3)?

    Moze tez o minimalne napiecie. Teraz mamy dzielnik i glupie 2V na
    wejsciu nic nie zapali.

    J.

  • 3. Data: 2014-07-08 19:23:54
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-07-08 19:02, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Bool" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    png

    > Chyba tak.
    > Moze ma byc dostosowany do standardu pradowego 20mA.

    Niektóre przekaźniki mają prąd minimalny 10 mA - konieczny żeby styki
    się nie utleniały.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2014-07-08 21:06:45
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Wejście nie powinno mieć zbyt dużej rezystancji, gdyż mogą się zdarzać
    przypadki wysterowania wejścia po przez upływności na przewodach.
    Dodatkowo nie jest dobrze, jeżeli nawet małe napięcie wysterowywało
    wejście. Dlatego stosowany jest dzielnik, tutaj R5/R8 i od biedy tylko
    tyle. To że ktoś dodał jeszcze R7 nie zmienia wiele w układzie pod
    względem napięć sterujących, a jedynie korzystnie wpływa na prąd w
    diodzie transoptora - może być mniejszy, gdyż oporniki dzielnika są
    większe. Bonus w postaci podziału traconej mocy na większą liczbę
    oporników nie wiem czy miał tutaj znaczenie - są 1/2W więc pewnie
    mechanika bardziej "zadecydowała" niż realne potrzeby.

    Kondensator - chyba tylko na bardzo szybkie szpilki, aby nie trzeba było
    programowo mocno filtrować.

    Miłego.
    Irek.N.