  • 1. Data: 2009-07-30 09:49:15
    Temat: EP1 na Dpreview
    Od: "Adameck" <a...@o...pl>

    Ano w koncu ukazal sie test nowego cuda Olka na Dpreview.

    Wnioski
    - obraz super szczegolowy itd.,
    - firmowa lampa zewn. - beznadzieja dla frajerow za duza kase,
    - AF - praktycznie taki sam jak w nowszych kompatkach,
    - kadrowanie bez wizjera w zlych warunkach oswietleniowych - masakra,
    - stabilizacja obrazu - bez rewelacji.

    I na koncu ciekawa konkluzja przy okazji porownania do DP2:

    "Looking at the astonishing amount of sharp, clean detail captured by
    the DP2's Foveon sensor (which needs no anti alias filter) and no-compromise
    fixed lens, it still surprises me that this technology remains very much in
    the fringes of the camera industry. Even with more than twice as many pixels
    the E-P1 struggles to match the detail captured by the DP2. Of course at
    normal magnifications you'd be unlikely to see any difference at all, but
    looking at this quick comparison it's easy to see why the few brave souls
    that do buy Sigma cameras (and are prepared to live with the rather dated
    performance and specification) are so enthusiastic about the results they
    produce."

    Jak to w koncu jest z tym Foveonem ? Czy jest to tak samo jak z Mazda ktora
    od lat topi spore pieniadze w ulepszanie silnikow Wankla ?

    Adameck

  • 2. Data: 2009-07-30 10:11:54
    Temat: Re: EP1 na Dpreview
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Adameck:

> [...]
    > performance and specification) are so enthusiastic about the results they

    Zaraz przyjdzie JM i ich uświadomi że się mylą, bo dowolny nowoczesny
    kompakt rejestruje więcej szczegółów niż ta Sigma.

  • 3. Data: 2009-07-30 18:31:59
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > Zaraz przyjdzie JM i ich uświadomi że się mylą, bo dowolny nowoczesny
    > kompakt rejestruje więcej szczegółów niż ta Sigma.

    nie wiecej, ale conajmniej tyle samo. a po resajzie w dol do marnych
    sigmowskich 4mpix nie ma zadnej roznicy ;))))

    pozdr
    piotrek

  • 4. Data: 2009-07-30 20:29:30
    Od: "<gkrzych>" <g...@p...onet.pl>

    > nie wiecej, ale conajmniej tyle samo. a po resajzie w dol do marnych
    > sigmowskich 4mpix nie ma zadnej roznicy ;))))
    >
    > pozdr
    > piotrek

    Chętnie zweryfikowałbym te Twoje opowieści o szczegółowości obrazów z Sigmy
    w bezpośredniej
    konfrontacji z kompaktem.
    Do dyspozycji mój LX3. Jak zobaczę to uwierzę. Póki co, z sampli wnioskuję,
    że lumix rejestruje szczegółow więcej.

    pozdrawiam
    gkrzych

  • 5. Data: 2009-07-30 20:40:00
    Od: drmoriarty <s...@g...com>

    On 30 Lip, 22:29, "<gkrzych>" <g...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > konfrontacji z kompaktem.
    > Do dyspozycji mój LX3. Jak zobaczę to uwierzę. Póki co, z sampli wnioskuję,

    No ale jak to sobie wyobrażasz? Wspólna sesja tego samego motywu?

  • 6. Data: 2009-07-30 20:40:43
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    Użytkownik "<gkrzych>" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Sigmy w bezpośredniej
    > konfrontacji z kompaktem.
    > Do dyspozycji mój LX3. Jak zobaczę to uwierzę. Póki co, z sampli

    a co sie mnie czepiasz, czep sie dpreview... albo tramwaju :)

    ps: uzywalem lxa przez jakies 2-3 lata, wiem co on produkuje doskonale.

    pozdr
    piotrek

  • 7. Data: 2009-07-30 20:42:48
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze <gkrzych>:

> [...]
    > konfrontacji z kompaktem.
    > Do dyspozycji mój LX3. Jak zobaczę to uwierzę. Póki co, z sampli wnioskuję,

    Znalazłem kiedyś porównanie na pbase, niestety mam teraz problem z
    odszukaniem tego. Ale może znajdę. W każdym razie DP1 dramatycznie wygrywała
    pod względem dynamiki.

  • 8. Data: 2009-07-30 20:55:26
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Mateusz Ludwin:

    > Znalazłem kiedyś porównanie na pbase, niestety mam teraz problem z
    > odszukaniem tego. Ale może znajdę. W każdym razie DP1 dramatycznie wygrywała
    > pod względem dynamiki.

    Znalazłem co innego:

    http://www.pbase.com/franklin/3amigos

    W szczególności:

    http://k43.pbase.com/o2/78/10678/1/106387102.U10AcCt
    A.SDIM1107S.jpg
    http://img207.imageshack.us/img207/2307/106398093v8r
    khyipp10100.jpg

    Mimo pomniejszenia i wyostrzenia DP1 spokojnie wygrywa. LX3 nadal pokazuje
    placki na detalach. Pomijam obiektyw który mydli w rogach.

  • 9. Data: 2009-07-30 21:03:05
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

> [...]
    >
    > Znalazłem kiedyś porównanie na pbase, niestety mam teraz problem z
    > odszukaniem tego. Ale może znajdę. W każdym razie DP1 dramatycznie

    I trudno się dziwić - wystarczy porównać wielkosć piksela matrycy. Sigma
    DP-1 - 1.6Mpix/cm2, Panasonic Lumix DMC-LX3 - 24Mpix/cm2 (w obu przypadkach
    dane ze strony www.dpreview.com).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 10. Data: 2009-07-30 21:12:47
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> wrote:

    [...]
    > Znalazłem co innego:

> [...]

    Ten ostatni nie dość, że przekrzywiony, to jeszcze naświetlany 1/320
    f:2.8 ISO=80 w stosunku do 1/100 f:5.6 ISO=100 Sigmy. Światło niby
    te same, ale trudniej porównywać. Zdjęcie z Panasa wygląda na
    niedoświetlone i nie wiadomo, czy tak zadziałał światłomierz, czy
    też oba były tak ustawione ręcznie.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]