  • 1. Data: 2019-06-04 11:32:51
    Temat: EV -- stan umysłu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Niecały rok temu kupiłem Outlandera PHEV (przypomnę że na prundzie to ma
    zatrważające 30-40km zasięgu) -- ponieważ żona była sceptyczna do pełnego
    EV, "bo stanie w polu, bo trzeba planować ładowania", itd. i ja też zresztą
    miałem całkiem podobnie, ale trochę też MOLa uwzględniłem przy zakupie, bo
    duży (w sensie pojemny), bo 4x4, bo narty czy inny wypad spokojnie
    dźwignie.

    Jakoś szczególnie nie absorbowałem żony faktem zasięgu elektrycznego (a i
    żona, miałem wrażenie, miała na to wyrąbane), no bo skoro ma ICE, wsiada
    więc i jedzie, wiadomo że dojedzie. To była moja domena planować zasięg oby
    tylko mi ICE nie warczało pod maską. ;)

    Wczoraj żona trochę pokręciła się po osiedlu, to sklep, to lekarz,
    nawróciła i mówi że jeszcze jedzie zawieźć swoją mamę na badania. Pytam się
    czy podłączyła auto w takim razie, bo to trochę dalszy wypad. Odp. żony:
    "Nie, bo jest jeszcze 16km zasięgu to spokojnie się wyrobię i później
    dopiero podłączę".

    Jak widać "planowanie" zasięgu w EV samo przychodzi (mimo tego że wcale nie
    trzeba). Ergo, myślę że żona jest już w pełni gotowa na EV bez PH ;) i
    myślę, że większość która pojeździ trochę EV się jednak przekona że nie
    taki diabeł straszny (pomijając jednak nadal absurdalnie wysoką cenę, z
    drugiej strony jest jednak szereg zalet). Tak czy siak trzeba będzie
    wymienić pierdziawkę Spacestara na mewka albo innego liścia. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 2. Data: 2019-06-04 15:39:52
    Temat: Re: EV -- stan umysłu
    Od: s...@g...com

    Ekologia, kupowac outlandera coby do warzywniaka jezdzic.

    Stan umyslu...

  • 3. Data: 2019-06-04 15:57:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 4 Jun 2019 06:39:52 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Ekologia,

    W większości z rury nie smrodzę. Degradacji baterii nie obserwuję, także
    nie jęcz.

    > kupowac outlandera coby do warzywniaka jezdzic.
    > Stan umyslu...

    Oczywiście, lepiej na tę okazję kupić 3 litrowego tedeika i koniecznie mu
    wyrżnąć DPF! To jest dopiero stan umysłu. No, niemniej jeszcze nie
    zgłupiałem żeby 200-300 tys. płacić za ekwiwalent do MOL w postaci Tesli X.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2019-06-04 17:13:28
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 08:57:11 UTC-5 użytkownik Myjk napisał:
    > Tue, 4 Jun 2019 06:39:52 -0700 (PDT), s...@g...com

    > W większości z rury nie smrodzę. Degradacji baterii nie obserwuję, także
    > nie jęcz.

    Ale auto wazy swoje i odpowiednio duzo stali i plastiku trzeba bylo wyprodukowac. Co
    powoduje emisje i zuzywa energie. Nie jecz.

    > Oczywiście, lepiej na tę okazję kupić 3 litrowego tedeika i koniecznie mu
    > wyrżnąć DPF! To jest dopiero stan umysłu. No, niemniej jeszcze nie
    > zgłupiałem żeby 200-300 tys. płacić za ekwiwalent do MOL w postaci Tesli X.

    Ze skrajnosci w skrajnosc.
    Do warzywniaka mozna byle corsa/fiesta/seicento jechac jak juz trzeba miec auto.

    W praktyce kupiles 2x ciezsze auto niz potrzeba (outlander 1900kg vs fiesta 920kg) za
    2x wiecej.
    Gdzie tu ekologia?

  • 5. Data: 2019-06-04 17:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

> [...]
    > koniecznie mu wyrżnąć DPF! To jest dopiero stan umysłu. No, niemniej
    > jeszcze nie zgłupiałem żeby 200-300 tys. płacić za ekwiwalent do MOL

    U was sa tylko 3 auta do wyboru, tesla, tdi 3.0 i outlander elektryczny?
    ;-PPP

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 6. Data: 2019-06-04 18:06:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.06.2019 o 15:57, Myjk pisze:
    > Tue, 4 Jun 2019 06:39:52 -0700 (PDT), s...@g...com

    > W większości z rury nie smrodzę. Degradacji baterii nie obserwuję, także
    > nie jęcz.

    Za to produkujesz ze 2 razy więcej CO2 niż ten w starym struclu po niemcu.

    Faktycznie ekologia.

    Shrek

  • 7. Data: 2019-06-04 18:57:48
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2019-06-04 o 17:13, s...@g...com pisze:

    > Ale auto wazy swoje i odpowiednio duzo stali i plastiku trzeba bylo wyprodukowac.
    Co powoduje emisje i zuzywa energie. Nie jecz.

    Do tego jeszcze trzeba dodać, że większa masa auta potrzebuje więcej
    energii aby ją rozbujać do odpowiedniej prędkości.

  • 8. Data: 2019-06-04 19:47:40
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 04 Jun 2019 18:57:48 +0200, spider wrote:

    > Do tego jeszcze trzeba dodać, że większa masa auta potrzebuje więcej
    > energii aby ją rozbujać do odpowiedniej prędkości.

    Do tego jeszcze trzeba dodać, że ten ekologiczny pojazd to tak naprawdę
    jeździ na węglu...

    Mateusz

  • 9. Data: 2019-06-04 23:45:24
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-04 11:32, Myjk wrote:
> [...]
    > drugiej strony jest jednak szereg zalet). Tak czy siak trzeba będzie
    > wymienić pierdziawkę Spacestara na mewka albo innego liścia. ;)

    Niektórzy transportem masowym poruszają się i ogarniają go.

  • 10. Data: 2019-06-05 06:59:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Do tego jeszcze trzeba dodać, że ten ekologiczny pojazd to tak naprawdę
    > jeździ na węglu...

    Należy przypomnieć też w jaki sposób Myjk stał się właścicielem
    przerośnętego suva.

    Jako zapalony "ekolog" przez rok tłumaczył każdemu, że miejskie
    wozidełko elektryczne powinno wystarczyć statystycznemu człowiekowi i
    problemy z zsięgiem czy ładowaniem są wydumane, a spalinki powinny być
    przetopione na zastawę stołową. Po czym przyszedł czas zakupu nowego
    auta, Myjk się skonsultował z małżonką (zapewne chodziło o kolor) i
    okazało się, że Myjk nie jest w żadnym wypadku standardowym człowiekiem
    i jemu akurat miejskie wozidełko się nie sprawdzi. Więc kupił
    przerośniętego suva, no i on akurat ma dalej do pracy więc spalinkę (ale
    z hybrydą;).

    Tak się kończy w praktyce "elektryki mają wady, ale nieistotne w
    codziennej eksploatacji" - okazuje się, że nawet najwięksi ich
    zwolennicy są po prostu hipokrytami jak dochodzi do zakupu;)

    Shrek