  • 1. Data: 2019-06-04 06:59:57
    Temat: Zły olej...
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Do fiatowskiego silnika benzynowego 1,6 16v został zalany zły olej -
    pełen syntetyk, 5w30, niskopopiołowy do diesla zamiast pol syntetyka
    10w40.

    Jezdzic czy wymienic jeszcze raz od razu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 2. Data: 2019-06-04 07:07:56
    Temat: Re: Zły olej...
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2019-06-04 06:59, Budzik wrote:
    > Do fiatowskiego silnika benzynowego 1,6 16v został zalany zły olej -
    > pełen syntetyk, 5w30, niskopopiołowy do diesla zamiast pol syntetyka
    > 10w40.
    >
    > Jezdzic czy wymienic jeszcze raz od razu?

    Po co? - przecież jest tam teraz lepszy olej.

    Pozdarwiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 3. Data: 2019-06-04 08:39:40
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 4.06.2019 06:59, Budzik pisze:

    > Do fiatowskiego silnika benzynowego 1,6 16v został zalany zły olej -
    > pełen syntetyk, 5w30, niskopopiołowy do diesla zamiast pol syntetyka
    > 10w40.
    >
    > Jezdzic czy wymienic jeszcze raz od razu?

    Jeździć. Nie muzealne diesle Fiata takie oleje lubią
    od fabryki. Leję, to wiem. :-P

  • 4. Data: 2019-06-04 11:26:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-06-04 o 08:39, collie pisze:

    > Jeździć. Nie muzealne diesle Fiata takie oleje lubią
    > od fabryki. Leję, to wiem. :-P

    Pytający ma benzynę.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2019-06-04 11:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik collie c...@v...pl ...

    > Jeździć. Nie muzealne diesle Fiata takie oleje lubią
    > od fabryki. Leję, to wiem. :-P

    Tylko ze tu mamy benzyne zalana olejem do diesla.
    Tez mi sie wydaje ze wielkich roznic tam nie bedzie no ale...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

  • 6. Data: 2019-06-04 11:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mirek Ptak n...@n...pl ...

    > Po co? - przecież jest tam teraz lepszy olej.

    Ale mniej lepki. No i do diesla (niskopopiołowy)

    Tez sie skłaniam zeby jezdzic i tylko czesciej sprawdzac poziom czy nie
    bierze ale wole sie upewnic :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 7. Data: 2019-06-04 12:25:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli w specyfikacji nie znajdziesz informacji ze mozna to nie mozna. Chyba ze na
    100% wiesz ze stop z jakiego sa panewki nie jest na bazie aluminium.

  • 8. Data: 2019-06-04 12:44:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-04 o 11:26, RadoslawF pisze:

    > Pytający ma benzynę.

    Dizlowskie oleje w kilku aspektach są "lepsze" od tych dedykowanych dla
    benzyny.
    Spokojnie można jeździć, o ile lepkość 5/30 nie jest zbyt mała dla
    konkretnego silnika.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2019-06-04 12:52:34
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 4.06.2019 11:59, Budzik pisze:

    > Tylko ze tu mamy benzyne zalana olejem do diesla.
    > Tez mi sie wydaje ze wielkich roznic tam nie bedzie no ale...

    To "ale" jest bardziej marketingowe, niż realne - nawet gdy
    na bańce, z której wlano olej do benzyniaka, będzie napisane
    "turbo extra super diesel". Gdyż nie wlewa się go do baku.
    W warsztatach samochodowych dobrze o tym wiedzą, bo jakiegokolwiek
    oleju klient by sobie nie zażyczył, to i tak pan Henio idzie
    do tej samej beczki. I auto hula, i jesteś pan zadowolony. ;)

  • 10. Data: 2019-06-04 18:26:10
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-06-04 o 12:52, collie pisze:

> [...]
    > oleju klient by sobie nie zażyczył, to i tak pan Henio idzie
    > do tej samej beczki. I auto hula, i jesteś pan zadowolony. ;)

    Zmień fachowca od wymiany oleju i nie pisz głupot na inne tematy
    jak olej do diesla.
    U mojego specjalisty od wymiany oleju beczek jest kilkanaście.
    A klient może sobie sprawdzić co mu nalewają.
    Nalepki z zawartością są od producenta a nie pisane łapką pana Henia.