  • 1. Data: 2024-04-07 11:04:45
    Temat: Ekspres do kawy i glony
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem,

    W zbiorniku wody ekspresu do kawy narastają sobie zielone glony, co i
    raz zbiornik trzeba dokładnie czyścić. OK, nic nowego. Ale: zbiornik
    transparentny, ekspres stoi blisko okna, w nasłonecznionym miejscu. Czy
    to ma wpływ na szybkość narastania glonów ? Czy zjawisko da się
    ograniczyć np. przez pomalowanie zbiornika na czarno ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 2. Data: 2024-04-07 11:15:22
    Temat: Re: Ekspres do kawy i glony
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 07.04.2024 o 11:04, PeJot pisze:
> [...]
    > to ma wpływ na szybkość narastania glonów ? Czy zjawisko da się
    > ograniczyć np. przez pomalowanie zbiornika na czarno ?

    Chyba lepszym rozwiązaniem raz w tygodniu umyć zbiornik.
    Ale z drugiej strony... co oczy nie widzą... ;)

    Robert

  • 3. Data: 2024-04-07 13:09:44
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Chyba lepszym rozwiązaniem raz w tygodniu umyć zbiornik.

    Lenistwo. Nawet uzupełnianie wody w zbiorniku zrobione na elektrozaworze :)

    > Ale z drugiej strony... co oczy nie widzą... ;)

    Mogę zrobić osłonę z blachy na zbiornik.

    A może potrzebna osłona *termiczna*, żeby się zawartość zbiornika nie
    nagrzewała od słońca i glony się szybciej nie namnażały ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 4. Data: 2024-04-07 15:45:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 07.04.2024 o 13:09, PeJot pisze:

> [...]
    >
    > A może potrzebna osłona *termiczna*, żeby się zawartość zbiornika nie
    > nagrzewała od słońca i glony się szybciej nie namnażały ?

    Jak technicznie ma być, to światło UV i może automatyczne przepłukiwanie
    wrzątkiem lub innym izopropanolem.

    Robert

  • 5. Data: 2024-04-07 16:19:13
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Jak technicznie ma być, to światło UV

    UV rozwali zbiornik z tworzywa :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 6. Data: 2024-04-07 16:19:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Jak technicznie ma być, to światło UV i może automatyczne
    > przepłukiwanie wrzątkiem lub innym izopropanolem.

    To jest ekspres do kawy, zamiast izopropanolu lepszy będzie rum.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2024-04-07 18:05:32
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]
    >
    > A może potrzebna osłona *termiczna*, żeby się zawartość zbiornika nie
    > nagrzewała od słońca i glony się szybciej nie namnażały ?

    ATSD *skąd* się biorą owe glony ? W odpływach skroplin z klimatyzacji
    zielsko przyłazi z pyłem i kurzem z powietrza. Tyle że zbiornika na wodę
    w ekspresie nie da się całkiem uszczelnić.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 8. Data: 2024-04-07 18:12:08
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 07.04.2024 o 18:05, PeJot pisze:

    > ATSD *skąd* się biorą owe glony ? W odpływach skroplin z klimatyzacji
    > zielsko przyłazi z pyłem i kurzem z powietrza. Tyle że zbiornika na wodę
    > w ekspresie nie da się całkiem uszczelnić.

    A gdyby *wyeliminować* ów zbiornik i podawać wodę *bezpośrednio* do
    wlotu do ekspresu. Trzeba by ciśnienie wody zasilającej zredukować
    praktycznie do zera, ale czym ?. Ekspres powinien mieć przepływomierz i
    pobrać tyle wody ile mu potrzeba.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 9. Data: 2024-04-07 18:31:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

> [...]
    > wlotu do ekspresu. Trzeba by ciśnienie wody zasilającej zredukować
    > praktycznie do zera, ale czym ?. Ekspres powinien mieć przepływomierz

    Może nie całkiem bezpośrednio i nie redukować ciśnienia, a pojemność
    zbiornika? Skoro tam już jest doprowadzony jakiś szlach z wodą bieżącą,
    to machnąć mały zbiorniczek z zaworkiem pływakowym. Mam wrażenie, że
    gdzieś takie widaiałem gotowe. Przy ciągłym przepłyie glony nie usiedzą.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2024-04-07 18:36:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 07.04.2024 o 18:12, PeJot pisze:
    > Trzeba by ciśnienie wody zasilającej zredukować praktycznie do zera, ale
    > czym ?

    Do zera nie, ale blisko.
    https://www.pneumat.com.pl/48403-reduktor-cisnienia-
    wody-g-1-4-gw-do-25-bar-01-3-bar