  • 1. Data: 2024-03-17 09:06:53
    Temat: Manualny wtrysk paliwa...
    Od: Marek <f...@f...com>

    Genialne...

    https://www.instagram.com/reel/C3SS1whgkWP/

    --
    Marek

  • 2. Data: 2024-03-17 12:07:22
    Temat: Re: Manualny wtrysk paliwa...
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 17.03.2024 o 09:06, Marek pisze:
    > Genialne...
    >
    > https://www.instagram.com/reel/C3SS1whgkWP/

    Redundancję nawet ma.

    Robert

  • 3. Data: 2024-03-18 18:09:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 17 Mar 2024 09:06:53 +0100, Marek wrote:
    > Genialne...
    >
    > https://www.instagram.com/reel/C3SS1whgkWP/

    To paliwa, czy raczej "system smarowania" ?

    Nawiasem pytając ... czy w początkach maszyn parowych zaworów
    nie otwierało się ręcznie? I jakies dzieci przy tym zatrudniano?
    Tzn mam na myśli te zawory od "rozrządu".

    J.

  • 4. Data: 2024-03-18 18:33:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > To paliwa, czy raczej "system smarowania" ?

    Nie, zasilania. Spalinowe kafary to znana sprawa:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Pile_driver#Diesel_ham
    mer

    > Nawiasem pytając ... czy w początkach maszyn parowych zaworów
    > nie otwierało się ręcznie? I jakies dzieci przy tym zatrudniano?
    > Tzn mam na myśli te zawory od "rozrządu".

    Się otwierało. I też były to maszyny robiące ruchy posuwisto-zwrotne,
    nie obrotowe. Do napędu pomp na przykład. Niejaki Newcomen to wymyślił.

    Jarek

    --
    Take this hammer, carry it to the captain
    Take this hammer, carry it to the captain
    Take this hammer, carry it to the captain
    Tell him I'm a-gone, just tell him I'm a gone

  • 5. Data: 2024-03-18 19:26:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Mar 2024 18:33:12 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Nie, zasilania. Spalinowe kafary to znana sprawa:
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Pile_driver#Diesel_ham
    mer

    No ale tam jest automatyczny wtrysk paliwa :-)

    Mam wrazenie, ze oni po bokach tego tłoka pryskają, i na koniec
    przestają, a młot bije dalej ... to był rozruch tylko?

    > Się otwierało. I też były to maszyny robiące ruchy posuwisto-zwrotne,
    > nie obrotowe. Do napędu pomp na przykład. Niejaki Newcomen to wymyślił.

    Sie nie skonczyło
    https://www.youtube.com/watch?v=M9CkVGyHF7c

    ktos tu dalej musi za sznurek ciągnać co cykl :-)

    J.

  • 6. Data: 2024-03-18 19:58:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    mer

    > No ale tam jest automatyczny wtrysk paliwa :-)
    >
    > Mam wrazenie, ze oni po bokach tego tłoka pryskają,
    > i na koniec przestają, a młot bije dalej ...

    Jak bomba gumowa.

    Jarek

    --
    I z dziecinną radością pociągnął za sznurek,
    By stary Dąbrowskiego posłyszeć mazurek.

  • 7. Data: 2024-03-18 23:34:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Pile_driver#Diesel_ham
    mer

    A gdzie DPF się pytam.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2024-03-19 01:09:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-18, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    mer

    > No ale tam jest automatyczny wtrysk paliwa :-)
    >
    > Mam wrazenie, ze oni po bokach tego tłoka pryskają, i na koniec

    Ale pryskają tylko z przodu. Tył nie wymaga smarowania? :)

    > przestają, a młot bije dalej ... to był rozruch tylko?

    Albo zabawa w taki zastrzyk "nitro".

    https://www.facebook.com/reel/726731336219253
    też pryska. tym razem na górę tłoka

    https://youtu.be/qg8UOhxvNe8 Janu Pakubumi jest dość płodny w te
    filmiki. Niestety z bahasa jestem słaby, ale z samych obrazków cos się
    zrozumiec da.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2024-03-19 01:20:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-19, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

> [...]
    >
    > https://youtu.be/qg8UOhxvNe8 Janu Pakubumi jest dość płodny w te
    > filmiki. Niestety z bahasa jestem słaby, ale z samych obrazków cos się

    Tu jest rozruch: https://youtu.be/bmnqnzGQj5s

    Jak widać, nie trzeba polewać do rozruchu.

    --
    Marcin