  • 1. Data: 2009-06-27 13:12:33
    Temat: Elektroniczny przerywacz kierunkowskazow
    Od: MW <m...@i...pl>

    Witam

    Potrzebuje zamontowac w motocyklu elektroniczny przerywacz
    kierunkowskazow (obecnie mam bimetaliczny). Problem w tym, ze instalacja
    w motocyklu ma 6V i pradnice, ktora laduje od 2000 obr/min.
    Na wolnych obrotach prad idzie z akumulatora, ktory ma ok. 5,5V.
    Na wyzszych obrotach pradnica daje ok. 7,2V.

    Chcialbym zastosowac ten przerywacz:
    http://www.gpmoto.pl/produkt-424-przerywacz-kierunko
    wskazow.html

    lub ewentualnie ten (pierwszy na liscie)

    http://www.czesci-motocyklowe.pl/?mode=shop&branch=5
    5&page=1

    Czy ten przerywacz bedzie u mnie dzialal prawidlowo ? Czy nie bedzie
    problemu na wolnych obrotach ?
    Dodam, ze ja mam w kierunkach zarowki 15W, a przerywacze sa na 21W.

    Bede wdzieczny za pomoc :)

    pozdrawiam
    Milosz

  • 2. Data: 2009-06-27 13:53:14
    Temat: Re: Elektroniczny przerywacz kierunkowskazow
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Saturday 27 June 2009 15:12, MW wrote:
    > Czy ten przerywacz bedzie u mnie dzialal prawidlowo ? Czy nie bedzie
    > problemu na wolnych obrotach ?

    5,5V - 7,2V to jeszcze rozsądne widełki dla urządzenia 6V (jak na
    zastosowanie motoryzacyjne).

    Według mnie, nie będzie problemu. Ewentualnie możnaby się pokusić o
    równoległe dolutowanie do wejść tego przerywacza kondensatora 10V/1000uF,
    coby zlikwidować wszelkie niewygodne szpilki (i podtrzymać chwilowo
    napięcie jak na sekundę-dwie spadnie)...

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 3. Data: 2009-06-27 16:45:06
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "Mateusz Viste" <m...@n...please> wrote in message

> [...]
    > coby zlikwidować wszelkie niewygodne szpilki (i podtrzymać chwilowo
    > napięcie jak na sekundę-dwie spadnie)...

    Jak spadnie, elektrolit nic tu nie pomoże.
    Na szpile powinien być selfresistant.
    Nic nie kombinować - powinno działać.

  • 4. Data: 2009-06-27 17:41:11
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    MW pisze:
    > Witam
    >
    > Potrzebuje zamontowac w motocyklu elektroniczny przerywacz
    > kierunkowskazow (obecnie mam bimetaliczny).

    Pamiętaj o homologacji takiego rozwiązania.

    --
    Filip.

  • 5. Data: 2009-06-29 05:50:15
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

    > Pamiętaj o homologacji takiego rozwiązania.

    Jak wymieniasz klocki hamulcowe to też je homologujesz ? Sprawność
    kierunkowskazu orzeka diagnosta a nie "papiór".

  • 6. Data: 2009-06-29 07:36:23
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    William Bonawentura pisze:

    > Jak wymieniasz klocki hamulcowe to też je homologujesz ? Sprawność
    > kierunkowskazu orzeka diagnosta a nie "papiór".

    Nie, bo to już zostało zrobione - a poza tym jest to materiał
    eksploatacyjny. Za to nie ma gwarancji, że jak grzebacz garażowy
    przerobi w motocyklu instalację to ta nie zapali się kiedyś na ulicy.

    --
    Filip.

  • 7. Data: 2009-06-29 08:27:22
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    > Nie, bo to już zostało zrobione - a poza tym jest to materiał
    > eksploatacyjny. Za to nie ma gwarancji, że jak grzebacz garażowy przerobi
    > w motocyklu instalację to ta nie zapali się kiedyś na ulicy.

    To inaczej - napisz co to jest ta homologacja na przerywacz kierunkowskazów.
    Kto ją może wystawić, jakie normy trzeba spełniać żeby dopuścić w PL do
    użytkowania. Bo mam wrażenie, że wystarczy wystawienie deklaracji CE.

  • 8. Data: 2009-06-29 12:10:22
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

> [...]

    > eksploatacyjny. Za to nie ma gwarancji, że jak grzebacz garażowy
    > przerobi w motocyklu instalację to ta nie zapali się kiedyś na ulicy.

    To nawet nie chodzi o zapalenie się na ulicy (choć to też, bo różni ludzie
    robią różne dziwne rzeczy ze swoimi samochodami/motocyklami) i nawet nie o
    to, że zostanie to zrobione źle, bo często jest to zrobione dużo lepiej,
    niż gdyby się za to wzięło tzw. ASO. Chodzi o to, że każde, nawet jakieś
    banalne grzebanie przy czymkolwiek związanym z bezpieczeństwem jest
    _doskonałym_ pretekstem dla:

    1) firmy ubezpieczeniowej (własnej i ew. sprawcy)
    2) poszkodowanego w zdarzeniu drogowym
    2a) szczególnie, gdy poszkodowany jest sprawcą
    3) producenta i gwaranta

    żeby klienta up..lić gdy się coś stanie.

    Oczywiście prosty chłopaczyna montujący sobie np. diodowe lampy w swoim
    golfie 2 takich niuansów nie ogarnia. Do czasu, aż się coś nie stanie.

    e.

  • 9. Data: 2009-07-06 07:32:56
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    > Pamiętaj o homologacji takiego rozwiązania.

    Ogólnie elektroniczny przerywacz powinien miec same zalety. Stare instalacje
    motocyklowe z prądnicą miały problemy z zachowaniem stałości napięcia. Poza
    tym duże prądy, stary bimetaliczny przerywacz - same problemy. Elektroniczny
    powinien być znacznie lepszy - zapewnić pewne działanie oraz większą jasność
    żarówek kierunkowskazów.

    Co do homologacji to nie ma co przesadzać. Jeśli chodzi o
    lampy/żarówki/żarówki LED to oczywiście bym się w to nie pchał, ale sam
    przerywacz ma praktycznie 2 ważne parametry - częstotliwość pracy, drugi to
    sygnalizacja przepalenia żarówki za pomocą zwiększonej częstotliwości pracy.

    Bimetaliczny stary przerywacz na 6V często robi psikusy - potrafi wcale nie
    działać.

    Nie tak dawno był problem z kupieniem elektronicznego przerywacza na 6V -
    dzisiaj jak widać już nie ma.
    --
    Pozdr
    EM